Newsy

W lutym ponownie ruszą prace przy wieżowcu Złota 44. Odbiór pierwszych mieszkań w II kw. 2016 r.

2015-02-09  |  06:40

Niemal 200 mln zł wyda konsorcjum spółki BBI Development i amerykańskiego funduszu Amstar na doprowadzenie inwestycji Złota 44 do stanu deweloperskiego. Prace przy budowie wieżowca w centrum Warszawy zostaną wznowione jeszcze w tym miesiącu. Odbiory zaplanowano na II kwartał 2016 r.

Złota 44 to najwyższy wyłącznie mieszkalny budynek w Unii Europejskiej. Znajduje się tam 38 tys. metrów kwadratowych powierzchni użytkowej, około 270 apartamentów najwyższej klasy – mówi agencji informacyjnej Newseria Michał Skotnicki, prezes zarządu BBI Development. ‒ Planujemy, że doprowadzenie do stanu deweloperskiego będzie kosztować około 180-190 mln zł i taki stan uzyskamy w II kw. przyszłego roku.

Budowa charakterystycznego wieżowca przy ul. Złotej 44 w Warszawie rozpoczęła się już w 2008 r. Budynek zaprojektował światowej sławy architekt Daniel Libeskind. Co prawda w 2013 r. udało się zakończyć budowę bryły budynku, jednak ze względu na problemy finansowe firmy Orco Property Group, inwestora, nie udało się wykończyć wnętrz. W sierpniu 2014 r. budynek kupiło konsorcjum BBI Development i Amstaru.

Prace nad wykończeniem wnętrz mają zostać wznowione jeszcze w lutym.

Zamierzamy zakończyć prace w częściach wspólnych na przełomie I i II kw. przyszłego roku i doprowadzić do odbiorów w połowie przyszłego roku. To jest ambitny plan, ale jak najbardziej do zrealizowania – zapowiada Skotnicki.

Po ukończeniu budowy przy Złotej 44 znajdzie się 266 apartamentów na 52 piętrach. W budynku będzie też 25-metrowy basen, spa, siłownia oraz recepcja z concierge dla mieszkańców. Skotnicki dodaje, że mieszkańcy będą mieli też do dyspozycji prywatną salę kinową oraz piwnicę win. Wnętrza budynku zaprojektowała firma Woods Bagot z Londynu.

Powierzchnia części wspólnych budynku wyniesie 1,4 tys. mkw., a BBI Development podkreśla, że dzięki tej przestrzeni budynek nie będzie miał konkurenta w stolicy Polski.

Planujemy jeszcze wygospodarować na parterze jakieś dobre miejsce na restaurację. Dzięki tym wszystkim atrakcją budynek nie będzie miał konkurenta przez 3-4 lata w trakcie komercjalizacji na rynku warszawskim – zapewnia Skotnicki.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Regionalne

Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

Transport

Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

Polityka

Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.