Newsy

Orbis rośnie w siłę. Podpisał już umowę o przejęciu hoteli Accoru, przymierza się też do kolejnej inwestycji w Gdańsku

2014-12-10  |  09:00

Orbis zamierza rozwijać swoją sieć hoteli od Bałtyku po Adriatyk i Morze Czarne. W Polsce chce mieć m.in. kolejny hotel w Gdańsku.  W Europie Centralnej i na Bałkanach zamierza inwestować szczególnie w tych krajach, w których baza hotelowa dopiero się rozwija.

7 stycznia Orbis sfinalizuje umowę ze swym francuskim właścicielem Accorem, od którego za ponad 142 mln euro kupuje 38 hoteli, 8 hotelowych projektów oraz przejmuje licencję na prowadzenie marek Accoru w 16 krajach Europy Środkowej.

– Oprócz tego inwestujemy w kraju mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Ireneusz Węgłowski, wiceprezes zarządu Orbisu. Nie dość, że modernizujemy swoje hotele, to rozpoczęliśmy inwestycję budowy hotelu 200-pokojowego klasy Mercure w Krakowie. Przyglądamy się również innym lokalizacjom, między innymi w Gdańsku.

Za niemal 19 mln zł Orbis kupił w Krakowie niespełna 2 tys. mkw. gruntu, na którym powstać ma czterogwiazdkowy hotel. Jego otwarcie zaplanowano na 2016 rok, a koszt inwestycji spółka szacuje na 100 mln zł. Obok inwestycji w budowę oraz zakupów gotowych hoteli spółka chce poszerzać swą sieć franczyzową.

Sądzę że kilkanaście hoteli, licząc w najbliższych kilkunastu miesiącach, będziemy dodawali do grupy, do sieci hoteli Orbisu – podkreśla Ireneusz Węgłowski. One będą pracowały głównie w sieci albo Ibis Styles albo Mercure, bo to dwie główne marki, które rozwijamy na terenie Polski. Dodatkowo trzeba powiedzieć, że jesteśmy obecni z naszymi deweloperami w takich państwach, jak Litwa, Łotwa czy Estonia.

Po sfinalizowaniu umowy z Accorem Orbis chce rozpocząć ekspansję aż po Bułgarię, Macedonię i Chorwację.

Idziemy na południe zapowiada wiceprezes Orbisu. – To jest bardzo duży obszar do zagospodarowania. 7 stycznia, kiedy podpiszemy końcowa umowę i przejmiemy całe to terytorium, będziemy musieli uruchomić naszych deweloperów, którzy będą szukali odpowiednich miejsc lokalizacji hoteli.

Umowa z Accorem oznacza, że w sieci Orbisu znajdą się kolejne hotele położone głównie w dużych miastach, ponad 75 proc. z nich zlokalizowanych jest w stolicach poszczególnych państw.

To nas bardzo cieszy, bo one bardzo poprawiają wskaźnik ryzyka w tej transakcji ocenia wiceprezes Węgłowski. Ponadto we wszystkich tych krajach jest pewien potencjał rozwoju sieci w drodze podpisywania umów franczyzowych. Tu już niekoniecznie będziemy celowali w miasta stołeczne.

Polska, kraje bałtyckie oraz Czechy albo Węgry to są rynki ustabilizowane, na których jest dużo hoteli. Orbisowi bardziej niż na pozyskiwaniu nowych obiektów zależy na tym, by zwiększyć efektywność działania już zarządzanych hoteli. Czyli stawia głównie na restrukturyzację ich działalności, by zwiększyć efektywność tych obiektów.

Inne rynki, jak chociażby kilka krajów, w których jeszcze nie ma hoteli Accoru, z markami accorowskimi, to jest pole do popisu w sferze rozwoju sieci deklaruje przedstawiciel Orbisu. Będziemy szukali tam możliwości zdobywania bądź nowych hoteli, nowo budowanych, bądź tych, które już są, ale nie mają jeszcze marki międzynarodowej. Będziemy starali się skłonić właścicieli i operatorów do podpisania umowy franczyzowej.

Czytaj także