News powiązane z marki
2017-02-07 | 06:55
Handel
Orlen, Biedronka i PKO BP najcenniejszymi polskimi markami. Sieć handlowa jako jedyna na podium poprawiła swój wynik
PKN Orlen, popularna sieć handlowa Biedronka oraz bank PKO BP znalazły się w czołówce rankingu najcenniejszych marek dziennika „Rzeczpospolita”. Krajowy producent paliw, podobnie jak bank, zanotował względem ubiegłego roku dwucyfrowe spadki. Biedronka odnotowała w zeszłym roku rekordowe przychody ze sprzedaży i jako jedyna z pierwszej trójki poprawiła swoją wycenę. Względem ubiegłego roku na wartości straciła prawie połowa spośród 330 notowanych w zestawieniu brandów.
2016-12-06 | 06:30
Konsument
W Polsce zaangażowanie polityczne marek to rzadkość. Przykłady amerykańskie pokazują, że może to słono kosztować
Swoich sympatii politycznych często nie kryją firmy w Stanach Zjednoczonych. Efekty mogą być bolesne, o czym ostatnio przekonał się New Balance. Po tym jak przedstawiciel firmy wyraził poparcie dla Donalda Trumpa, internauci zaczęli masowo palić buty firmy. Z kolei w części restauracji w Rosji kawa russiano zastąpiła popularną americano jako niepoprawną politycznie. W Polsce zaangażowanie polityczne marek to wciąż rzadkość.
2015-04-03 | 06:50
Rynki zagraniczne
HSBC Polska: Chiny to wielka szansa dla polskich firm. Tamtejsi konsumenci czekają na europejskie towary
Import z Chin rośnie trzy razy szybciej niż eksport polskich produktów do tego kraju. W ubiegłym roku saldo wymiany handlowej z Państwem Środka zmniejszyło się o 2,7 mld euro, do poziomu 15,7 mld euro. To może jednak się zmienić, bo tamtejsi konsumenci są coraz zamożniejsi i chętnie sięgają po europejskie towary. Dla polskich firm to wielka szansa znalezienia rynku zbytu dla swoich wyrobów.
2015-02-24 | 06:40
Handel
Outlety Neinvera chcą przyciągnąć klientów nowymi na polskim rynku markami modowymi. Firma liczy na 10-proc. wzrost sprzedaży w 2015 roku
Hiszpańska firma Neinver spodziewa się w tym roku wzrostu sprzedaży o 10 proc. Ubiegły rok był dotychczas najlepszym dla należącej do Neinvera polskiej sieci outletów Factory. Łącznie sprzedaż wzrosła w nich o 20 proc. przy jednoczesnym 10-proc. wzroście odwiedzalności. Spółka liczy na to, że 2015 rok będzie jeszcze lepszy i zapowiada, że w jej centrach zadebiutują nowe na polskim rynku marki.
2015-02-24 | 06:25
Handel
Polacy chętnie odwiedzają outlety. Przyciągają one też coraz więcej marek
Jeszcze kilka lat temu Polacy odwiedzali tego typu centra handlowe 3-4 razy w roku, dziś robią to znacznie częściej. Sieć outletów Factory, należąca do hiszpańskiej firmy Neinver, zanotowała w ubiegłym roku 20-proc. wzrost sprzedaży i 10-proc. wzrost odwiedzalności. W tym roku też liczy na wzrosty. Tym bardziej że na sprzedaż w outletach decyduje się coraz więcej marek.
2014-12-10 | 09:00
Turystyka
Orbis rośnie w siłę. Podpisał już umowę o przejęciu hoteli Accoru, przymierza się też do kolejnej inwestycji w Gdańsku
Orbis zamierza rozwijać swoją sieć hoteli od Bałtyku po Adriatyk i Morze Czarne. W Polsce chce mieć m.in. kolejny hotel w Gdańsku. W Europie Centralnej i na Bałkanach zamierza inwestować szczególnie w tych krajach, w których baza hotelowa dopiero się rozwija.
2014-10-28 | 10:00
Turystyka
Orbis bada sytuację w 46 hotelach Accoru, które może przejąć. Polska spółka może je kupić za 142 mln euro
Francuski Accor, główny udziałowiec Orbisu, chce, by polska spółka kupiła 46 należących do niego hoteli w Europie Środkowej. Jeżeli warta 142 mln euro transakcja dojdzie do skutku, Orbis będzie miał 110 hoteli.