News powiązane z hurtownie
2015-11-17 | 08:00
Handel
PKM Duda inwestuje w rozwój. Planów strategicznych spółki nie zmieniają niskie ceny mięsa na rynku
Ceny wieprzowiny są coraz niższe, ale Polski Koncern Mięsny Duda inwestuje w rozwój. W Polsce rośnie bowiem sprzedaż mięsa. Duda szykuje się więc do kolejnych przejęć firm z branży, tworzenia nowych hurtowni oraz zwiększania własnej hodowli trzody chlewnej. Wzrostu cen nie spodziewa się jednak wcześniej niż w drugiej połowie 2016 roku.
2015-11-06 | 06:45
Handel
Dzięki sieciom aptek spadają ceny leków. Apteki indywidualne nauczyły się wspólnie walczyć o klienta i rabaty w hurtowniach
Sieci apteczne stanowią jedną trzecią polskiego rynku. Statystycznie to placówki sieciowe mają niższe ceny leków, co przekłada się na większą liczbę klientów i wyższe przychody. Jednak indywidualne apteki coraz lepiej radzą sobie z konkurencją z sieciami – w ramach porozumień operacyjnych lub grup zakupowych potrafią skutecznie negocjować z dostawcami niższe ceny.
2015-04-17 | 08:00
Handel
Selgros Cash & Carry rozbudowuje swoją sieć sprzedaży i rozwija sklep internetowy. Spółka stawia na dostawy do hoteli, restauracji i kawiarni
Selgros, jedna z trzech działających w Polsce sieci hurtowni spożywczych typu cash & carry, rozwija swój sklep internetowy. Firma stawia na dostawy z dowozem do lokali gastronomicznych, oczekując, że będzie ją to wyróżniało na rynku.
2015-03-16 | 06:35
Handel
Spadają zyski hurtowni spożywczych. Pomóc może zwiększenie sprzedaży
Mimo znaczącego spadku zysków w hurtowniach spożywczych większość z nich (ponad 85 proc.) jest w dobrej lub bardzo dobrej kondycji. Kluczem do utrzymania pozycji rynkowej jest zwiększanie asortymentu i wartości obrotów, bo w warunkach deflacji hurtownie nie mogą liczyć na podniesienie marży.
2014-12-29 | 08:00
Handel
M. Czachor (Erste Securities): W nadchodzącym roku lekki wzrost obrotów spółek z sektora dystrybucji leków, ale kursy pozostaną stabilne
Administracyjne zmniejszenie marży hurtowej na leki refundowane z 6 do 5 proc. zrodziło trudną sytuację dla podmiotów z branży dystrybutorów leków. Rynek oczekuje stabilizacji prawnej w najbliższych latach i poprawy osiąganych wyników. Niskie stopy procentowe pomagają spółkom w obniżce kosztów finansowych.
2014-10-14 | 10:00
Handel
Polacy wydają na leki coraz więcej. Niskie marże obniżają jednak zyski firm farmaceutycznych
Co roku rosną wydatki Polaków na leki, najwyższe poziomy osiągając jesienią. Nie przekłada się to jednak na wzrosty notowań spółek farmaceutycznych. Duża konkurencja na rynku sprawia bowiem, że ich wyniki nie są imponujące.
2014-05-30 | 06:45
Firma
Faktoring, czyli alternatywna forma finansowania firm, rośnie w siłę. Kolejne lata mają być równie dobre
Rynek faktoringowy z roku na rok notuje dynamiczny wzrost. W ubiegłym roku wartość wykupionych należności wyniosła blisko 100 mld zł, a wartość obrotów w porównaniu z 2012 rokiem wzrosła o ponad 15 procent. Także i w tym roku eksperci spodziewają się dwucyfrowego wzrostu. Coraz więcej firm widzi w faktoringu skuteczne narzędzie do rozwiązywania problemów z płynnością finansową. Cenią również wartości dodane do faktoringu – administrację należnościami czy weryfikację klientów.
2014-02-18 | 06:45
Zdrowie
Rośnie sprzedaż parafarmaceutyków. Zapaść na rynku leków refundowanych
W ciągu ostatnich dwóch lat sprzedaż leków refundowanych spadła o ok. 4 mld złotych, głównie z powodu niekorzystnych dla hurtowników i aptekarzy marż. Jak wynika ze statystyk branży farmaceutycznej, aż 60 proc. sprzedaży leków wypisywanych na receptę przynosi sprzedawcom straty. Powoduje to, że w ich ofercie pojawia się coraz więcej parafarmaceutyków, czyli leków sprzedawanych bez recepty.
2014-01-10 | 06:40
Handel
Rynek hurtowy wciąż będzie rósł. Pomimo rozwoju e-handlu
Hurtowy rynek dystrybucji będzie rósł powoli, ale stabilnie – przewiduje prezes Makro Cash and Carry w Polsce. Dostawy dla przedsiębiorców będą rosły o 2-3 proc. rocznie. Pomimo rozwoju e-handlu tradycyjne sklepy nadal pozostają dominującym kanałem sprzedaży. Wzrost konkurencji i zmiana nawyków wymusza jednak zmiany w strategii Makro.
2013-11-20 | 06:35
Handel
Konkurencję z dyskontami przegrywają nie tylko małe sklepy, ale i hipermarkety
Dyskonty będą coraz mocniej wypierać z rynku małe osiedlowe sklepy, ale także hipermarkety. Konsolidacja następuje także wśród hurtowni. Te najmniejsze mają coraz większe problemy z utrzymaniem się. Duże szanse na rozwój ma za to sprzedaż internetowa.