Mówi: | Monika Olejnik-Okuniewska |
Funkcja: | Business Development Marketing Director |
Firma: | Neinver Polska |
Neinver, zarządca sieci Factory Outlet, chce powiększać swoje centra handlowe i wzbogacać liczbę ich najemców
Hiszpańska grupa Neinver, która w Polsce zarządza centrami outletowymi Factory, zamierza rozbudowywać dotychczas działające centra handlowe. Po otwarciu najnowszej inwestycji, rozbudowanego outletu w warszawskim Ursusie firma liczy na dalszą poprawę wyników sprzedaży i liczby przyciąganych klientów.
W Polsce działa obecnie 13 centrów outletowych, z czego pięć – dwa w Warszawie i po jednym w Krakowie, Poznaniu i Wrocławiu – są w zarządzie hiszpańskiej korporacji.
– Łączna powierzchnia wszystkich centrów outlet zarządzanych przez firmę Neinver w Polsce to jest 92 tys. mkw. – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Monika Olejnik-Okuniewska, Business Development Marketing Director Neinver Polska. – I właściwie wszystkie nasze centra outletowe są w całości wynajęte. Zdarzają się pojedyncze sklepy, które pozostają puste, ale klienci tego nie widzą, dlatego że podpisujemy umowy krótkoterminowe i organizujemy tam tzw. pop-up store'y, czyli tymczasowe sklepy, które cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem naszych klientów.
Neinver 13 lat temu otworzył pierwsze centrum typu outlet w Polsce, właśnie w warszawskim Ursusie. W połowie września br. została otwarta nowa część tego obiektu.
– Powiększyliśmy je o kolejnych 6 tys. mkw. I myślę, że to wydarzenie najlepiej pokazuje, jaki jest stosunek naszej firmy do tego, co dzieje się obecnie na rynku. Wierzymy, że najlepsze lokalizacje zostały przez nas zabezpieczone. Zbudowaliśmy tam swoje centra outletowe i teraz chcemy je wzmacniać. Chcemy je powiększać i poszerzać ofertę. Znamy dość dobrze naszych klientów, wiemy, jakie są ich oczekiwania i myślę, że właśnie rozbudowa centrum outlet w Ursusie pokazuje, jaki jest nasz kierunek.
Neinver stara się dobierać najemców w taki sposób, by oferować zarówno ofertę masową, jak i ze średniej półki pod znanymi markami. W tym typie sklepów najemcami muszą być przedstawiciele znanych, światowych marek, które swoje towary decydują się wystawią po obniżonych cenach.
– Coraz lepsza oferta modowa z bardzo różnych segmentów, bo to jest i segment typowo masowy, ale jest też taki segment średni – deklaruje Business Development Marketing Director Neinver Polska. – Mamy sporo międzynarodowych marek, szczególnie modowych, mamy bardzo mocną ofertę sportową. Popracowaliśmy również nad ofertą gastronomiczną, w Ursusie pojawiły się dwa nowe lokale gastronomiczne, to jest restauracja Sphinx, która do tej pory świetnie sobie radziła w innych naszych lokalizacjach i kawiarnia SO! COFFEE. Naszym zdaniem to, co zrobiliśmy w tej chwili z centrum outlet w Ursusie to jest właśnie ten optymalny zarówno miks najemców.
W lipcu Neinver podpisał umowę z TIAA Henderson Real Estate, na mocy której sprzedał połowę udziałów w Factory Annopol w Warszawie i Factory w Krakowie. Jak podkreślały obie firmy, to część strategicznego partnerstwa, w ramach którego firmy będą rozwijać centra outletowe w całej Europie.
– To cały czas jest oczywiście tendencja zwyżkowa, otwieramy nowe centra, teraz powiększyliśmy centrum. Natomiast, kiedy porównujemy sobie to rok do roku, to ubiegły rok zakończyliśmy takim bardzo dobrym wzrostem, dlatego że odwiedziło nas 10 proc. klientów więcej niż w roku ubiegłym. To było łącznie 13 mln osób. Sprzedaż wraz z odwiedzalnością rośnie. W 2014 roku zanotowaliśmy 10-proc. wzrost odwiedzalności i 20-proc. wzrost sprzedaży. Widzimy już, co dzieje się po otwarciu nowej fazy Ursusa. Niestety nie mogę państwu podać konkretnych liczb, ale mogę zapewnić, że wraz z 60-proc. odwiedzalnością rok do roku, Ursus świetnie radzi sobie również ze sprzedażą.
Czytaj także
- 2025-01-30: Duża inwestycja w browarze w Elblągu. Nowa linia produkuje piwo z prędkością 60 tys. puszek na godzinę
- 2025-01-28: Powstała koalicja na rzecz zmniejszenia dopuszczalnego limitu alkoholu u kierowców do 0,0 promila. Jest wniosek o zmiany prawne w tym zakresie
- 2025-01-23: Ryanair rozbudowuje siatkę połączeń w Polsce. W tym roku linia planuje przewieźć niemal 20 mln pasażerów
- 2025-01-17: Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
- 2024-12-19: Polska centralna przyciąga coraz więcej inwestycji. W Łodzi powstaje nowe centrum dystrybucyjne dla Della
- 2025-01-03: Dobre prognozy dla rynku kredytów mieszkaniowych. Mimo braku rządowego programu wsparcia
- 2024-12-20: Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
- 2024-12-11: Kobiety nie wierzą w swoje kompetencje dotyczące inwestowania. Niska samoocena często przeszkadza w podjęciu pierwszych kroków
- 2025-01-15: Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji ma wystartować w tym roku. Polskie wojsko coraz szerzej korzysta z tej technologii
- 2024-11-29: PGE: Na dniach zapadnie decyzja inwestycyjna dla Baltica 2. Ta morska farma wiatrowa ma zacząć działać od 2027 roku