Mówi: | Alex Jensen |
Funkcja: | VP Retail Europe and Fuels Marketing, BP |
W tym roku BP uruchomi w Polsce około 30 nowych stacji. W kolejnych latach tempo wzrostu będzie podobne
W ciągu 25 lat obecności w Polsce koncern BP zainwestował 1,5 mld dolarów. Od 1995 roku uruchomił 500 stacji paliw i co roku zamierza otwierać 30 nowych. Firma zatrudnia nad Wisłą bezpośrednio 3,5 tys a pośrednio 6 tys. osób i w związku z rozwojem planuje zwiększyć zatrudnienie.
– Polska jest jednym z kluczowych rynków, na którym BP notuje wzrosty. Zainwestowaliśmy tu blisko 1,5 miliarda dolarów i widzimy wielki potencjał dla dalszego rozwoju – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Alex Jensen, VP Retail Europe and Fuels Marketing w BP. – Zamierzamy dalej inwestować w Polsce. Tylko w tym roku chcemy otworzyć około 30 nowych lokalizacji. To pozwoli stworzyć kolejne miejsca pracy..
BP obchodzi w tym roku 25-lecie obecności na polskim rynku, a pierwsza stacja pod tym szyldem pojawiła się nad Wisłą w 1995 r. Obecnie Polska jest dla koncernu czwartym rynkiem w Europie pod względem ilości stacji paliw po Niemczech, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii. Od początku obecności na naszym rynku BP zainwestowało tu 1,5 mld dol.
– To co jest dla nas bardzo ważne i przekonuje nas, że dalej warto inwestować w Polsce, to to, że rynek jest uczciwy i konkurencyjny. Dlatego z zadowoleniem obserwujemy, że polski rząd wprowadza nowe rozwiązania zmierzające do ograniczenia nielegalnego importu paliwa do Polski – mówi Jensen.
Oblicza się, że z powodu handlu nielegalnym paliwem Polska traci rocznie 10 mld złotych. To o połowę więcej, niż przynieść ma zapowiadany podatek od sprzedaży detalicznej. Rząd zapowiedział walkę z luką podatkową i uszczelnienie systemu. Sam koncern w ciągu ćwierćwiecza obecności w Polsce zasilił budżet kwotą 10 mld zł.
Dla BP walka z nielegalnym paliwem jest o tyle istotna, że firma jest aktywna na polu wprowadzania nowych, zaawansowanych technologicznie paliw.
– BP ma bardzo duże doświadczenia w Polsce związane z innowacyjnością produktów i ofertą dla polskich klientów. Dla przykładu, jako pierwsi w Polsce wyeliminowaliśmy paliwa ołowiowe – przypomina Jensen. – Jako pierwsi również wprowadziliśmy tak dobre paliwa i produkty na polski rynek.
Nowe paliwa BP Ultimate z technologią ACTIVE umożliwiają przejechanie do 56 km więcej na jednym baku na oleju napędowym i 44 km więcej na benzynie 98. Jak zapewnia koncern, pozwoli to zaoszczędzić pojazdom o masie od 3,5 do 7,5 ton 340 litrów paliwa rocznie, zaś tym najcięższym – nawet 912 litrów paliwa.
– Aktywna technologia paliwowa okazała się strzałem w dziesiątkę. Przekroczyła nasze oczekiwania. To nasz najlepszy w historii wynik, jeżeli chodzi o zasięg. Opracowanie tych paliw zajęło nam pięć lat. To były tysiące godzin testów wykonywanych przy użyciu 110 różnych metodologii. Wynikiem jest to, na co czekali nasi klienci w całej Europie – wysokiej jakości paliwo, które jest również bardzo ekonomiczne – mówi Alex Jensen.
BP angażuje się także w działalność charytatywną. dając klientom możliwość przekazywania punktów, które gromadzą w programie lojalnościowym na cele charytatywne. Firma od początku działalności w Polsce na projekty społeczne wydała 10 mln dolarów.
Czytaj także
- 2024-05-15: Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe
- 2024-05-10: Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna
- 2024-04-30: Wzrost inwestycji prywatnych przesądzi o rozwoju polskiej gospodarki w najbliższych latach. Sektorami przyszłości są nowe technologie i zielona energetyka
- 2024-05-13: Francuskie firmy z potężnym wkładem w polską gospodarkę. Reinwestują tu połowę wypracowywanych zysków i zatrudniają prawie 230 tys. osób
- 2024-04-19: Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach
- 2024-04-29: Trwają prace nad kolejnym pakietem sankcji UE wobec Rosji. Od determinacji Zachodu zależy uszczelnienie dotychczasowych restrykcji
- 2024-04-22: Bezpieczeństwo paliwowe w Polsce wymaga inwestycji w nowe moce magazynowe. Branża przyspiesza też zieloną transformację
- 2024-04-15: Mocny wzrost sprzedaży paliw płynnych w 2023 roku. W tym roku popyt napędzą nowe inwestycje
- 2024-04-25: Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
- 2024-04-16: Rekordowe notowania złota. Ryzyko eskalacji konfliktu na Bliskim Wschodzie będzie napędzać dalsze wzrosty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.