Mówi: | Rafał Kozdryk |
Funkcja: | dyrektor handlowy |
Firma: | Xerox Polska |
Xerox chce rosnąć dwucyfrowo. Ma w tym pomóc zarządzanie dokumentami
Kopiowanie i drukowanie dokumentów to dla firm spore wydatki. Nowe technologie pozwalają jednak ograniczyć je niemal o połowę. Dla producentów tradycyjnych urządzeń biurowych to poważne wyzwanie, ale też szansa na utrzymanie, a nawet zwiększenie udziałów w rynku.
– Borykamy się z tym, że rynek drukowania i kopiowania maleje – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Rafał Kozdryk, dyrektor handlowy Xerox Polska. – Rocznie około kilku procent, mówi się, że 3 proc. Dlatego musimy trochę odejść od tego modelu, który mieliśmy do tej pory i w regionie, i w Polsce, czyli odchodzimy od modelu sprzedawania urządzeń i ewentualnie prostych usług wokół tego.
W zamian Xerox, który ma w naszym regionie ok. 28-proc. udział w rynku, chce oferować swoim klientom urządzenia oraz usługi pozwalające na optymalizację procesów związanych z dokumentami i zarządzaniem nimi. Nowy model działania to „Next Generation MPS”.
– Odchodzimy od tradycyjnych zadań, jak drukowanie, kopiowanie, chyba że w formie usługi outsourcingowej, czyli z finansowaniem. Idziemy w stronę optymalizacji procesu pracy z dokumentami, zarządzania nimi i efektywności korzystania z dokumentów w formie elektronicznej – zapowiada Rafał Kozdryk.
Unowocześnienie tradycyjnego obiegu dokumentów w firmie może oznaczać oszczędności dla przedsiębiorstw. Dotychczasowe metody polegające na powielaniu i rozsyłaniu papierów były bardzo kosztowne. Według szacunków Xeroksa usprawnienia dają tu realne oszczędności.
– Kilka procent wydatków dużych przedsiębiorstw jest związanych z drukiem i kopiowaniem – ocenia dyrektor handlowy Xerox Polska. – To jest sytuacja, która w przypadku dużych przedsiębiorstw przekłada się na bardzo duże pieniądze. W związku z tym Xerox już od dawna ma ofertę związaną z optymalizacją, ale nie tylko optymalizacją procesów, lecz także kosztów. To zaczyna się oczywiście audytem i wypracowaniem jakiegoś specyficznego modelu dla firmy, który pozwali jej oszczędzić pieniądze i to są oszczędności nawet rzędu 40 proc.
Dla Xeroksa nowe rozwiązania dla firm to szansa nie tylko na utrzymanie się na rynku, lecz także na rozwój, i to w dwucyfrowym tempie.
– Nasza strategia w Polsce jest budowana na następne trzy lata, jeżeli chodzi o sprzedaż. Zakłada jeden główny cel: musimy rosnąć przynajmniej dwucyfrowo – podkreśla dyrektor Rafał Kozdryk z Xerox Polska. – Z tym wiąże się oczywiście wprowadzanie nowej oferty. Pracujemy nad nową ofertą, nad wsparciem pokrycia rynku i zespołami sprzedaży, a wszystko po to, by można było ten wynik osiągnąć.
Czytaj także
- 2024-12-11: Kobiety nie wierzą w swoje kompetencje dotyczące inwestowania. Niska samoocena często przeszkadza w podjęciu pierwszych kroków
- 2024-12-18: Co trzeci nastolatek nie rozmawia o pieniądzach z rodzicami. To ma wpływ na jego zachowania w świecie finansów
- 2024-12-19: Unijny system handlu emisjami do zmiany. Po 2030 roku może objąć technologie pochłaniania CO2
- 2024-12-02: Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy
- 2024-12-17: Polscy badacze pracują nad kwantowym przetwarzaniem sygnału. To rozwiązanie pomoże zapewnić superbezpieczną łączność
- 2024-11-29: Parlament Europejski zatwierdził unijny budżet na 2025 rok. Wśród priorytetów ochrona granic i konkurencyjność
- 2024-11-26: Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing. Narzędzia AI dają drugie życie tradycyjnym formom reklamy
- 2024-12-11: Coraz większa rola sztucznej inteligencji w marketingu. Wirtualni influencerzy na razie pozostają ciekawostką
- 2024-11-20: Średnio co trzy dni zamykana jest w Polsce księgarnia. Branża apeluje o regulacje porządkujące rynek
- 2024-11-22: Dane satelitarne będą częściej pomagać w walce z żywiołami w Polsce. Nowy system testowany był w czasie wrześniowej powodzi