Newsy

W 2017 roku DPD Polska spodziewa się wzrostu przychodów do poziomu około 1,5 mld zł

2017-01-27  |  07:00

W tym roku zakładamy około 10-proc. wzrost przychodów – mówi prezes DPD Polska Rafał Nawłoka. Realizacja celu ma być możliwa m.in. dzięki intensywnemu rozwojowi polskiego rynku e-commerce. Spółka ma także ambitne plany inwestycyjne. W najbliższych miesiącach kosztem kilkunastu milionów złotych rozpocznie się budowa nowej sortowni obsługującej stołeczny rynek przesyłek kurierskich.

– Ubiegły rok był dla nas bardzo ciekawy. Był to pierwszy pełny rok od czasu połączenia z Siódemką, które nastąpiło w 2015 roku. Tak duże projekty zawsze niosą ze sobą pewną dozę niepewności, ale wszystko się dobrze skończyło. W 2016 roku nasze przychody przekroczyły 1,3 mld zł, więc urośliśmy o prawie 10 proc. – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Rafał Nawłoka, prezes DPD Polska.

W 2016 roku spółka DPD Polska wprowadziła na rynek dwie nowe usługi. Pierwsza z nich o nazwie Pickup umożliwia klientom nadawanie i odbiór paczek w ponad 1000 punktów zlokalizowanych na terenie całej Polski. Drugą z nowości jest możliwość dokonywania płatności kartą bezpośrednio u kuriera dostarczającego lub odbierającego paczkę. Docelowo, co nastąpi w połowie lutego 2017 roku, usługa będzie dostępna na terenie całej Polski.

– Rok 2017 powinien być kolejnym, kiedy intensywnie rozwijał się będzie rynek e-commerce. W związku z tym wydaje się, że 10-proc. wzrost przychodów jest możliwy i to jest takie nasze założenie na ten rok – informuje Nawłoka.

Realizacja prognoz stawianych przez prezesa DPD Polska oznaczałaby, że spedycyjna spółka osiągnęłaby w tym roku przychody ze sprzedaży na poziomie około 1,5 mld zł.

– W tym roku zamierzamy rozpocząć duży projekt w okolicach Warszawy. Koszt tego przedsięwzięcia to kilkanaście milionów złotych – dodaje.

Rafał Nawłoka zdradza, że nowy obiekt będzie nieco mniejszy niż zbudowana w 2012 roku Centralna Sortownia DPD Polska znajdująca się w Strykowie. Jednocześnie podkreśla, że region warszawski pełni niezwykle ważną rolę w strategii biznesowej spółki. Odpowiada bowiem za 30 proc. generowanych przychodów.

– Inwestycję chcemy zakończyć jak najszybciej, mam nadzieję, że w 2018 roku będzie już pracowała – podsumowuje Nawłoka.

W ubiegłym roku spółka DPD Polska obsłużyła blisko 103 mln paczek. Przychody ze sprzedaży osiągnęły natomiast 1,38 mln zł i były o ponad 9 proc. wyższe niż rok wcześniej. Z około 30-proc. udziałem w rynku DPD Polska jest największą firmą działającą na polskim rynku usług kurierskich.

Czytaj także