Mówi: | Rafał Nawłoka |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | DPD Polska |
W 2017 roku DPD Polska spodziewa się wzrostu przychodów do poziomu około 1,5 mld zł
W tym roku zakładamy około 10-proc. wzrost przychodów – mówi prezes DPD Polska Rafał Nawłoka. Realizacja celu ma być możliwa m.in. dzięki intensywnemu rozwojowi polskiego rynku e-commerce. Spółka ma także ambitne plany inwestycyjne. W najbliższych miesiącach kosztem kilkunastu milionów złotych rozpocznie się budowa nowej sortowni obsługującej stołeczny rynek przesyłek kurierskich.
– Ubiegły rok był dla nas bardzo ciekawy. Był to pierwszy pełny rok od czasu połączenia z Siódemką, które nastąpiło w 2015 roku. Tak duże projekty zawsze niosą ze sobą pewną dozę niepewności, ale wszystko się dobrze skończyło. W 2016 roku nasze przychody przekroczyły 1,3 mld zł, więc urośliśmy o prawie 10 proc. – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Rafał Nawłoka, prezes DPD Polska.
W 2016 roku spółka DPD Polska wprowadziła na rynek dwie nowe usługi. Pierwsza z nich o nazwie Pickup umożliwia klientom nadawanie i odbiór paczek w ponad 1000 punktów zlokalizowanych na terenie całej Polski. Drugą z nowości jest możliwość dokonywania płatności kartą bezpośrednio u kuriera dostarczającego lub odbierającego paczkę. Docelowo, co nastąpi w połowie lutego 2017 roku, usługa będzie dostępna na terenie całej Polski.
– Rok 2017 powinien być kolejnym, kiedy intensywnie rozwijał się będzie rynek e-commerce. W związku z tym wydaje się, że 10-proc. wzrost przychodów jest możliwy i to jest takie nasze założenie na ten rok – informuje Nawłoka.
Realizacja prognoz stawianych przez prezesa DPD Polska oznaczałaby, że spedycyjna spółka osiągnęłaby w tym roku przychody ze sprzedaży na poziomie około 1,5 mld zł.
– W tym roku zamierzamy rozpocząć duży projekt w okolicach Warszawy. Koszt tego przedsięwzięcia to kilkanaście milionów złotych – dodaje.
Rafał Nawłoka zdradza, że nowy obiekt będzie nieco mniejszy niż zbudowana w 2012 roku Centralna Sortownia DPD Polska znajdująca się w Strykowie. Jednocześnie podkreśla, że region warszawski pełni niezwykle ważną rolę w strategii biznesowej spółki. Odpowiada bowiem za 30 proc. generowanych przychodów.
– Inwestycję chcemy zakończyć jak najszybciej, mam nadzieję, że w 2018 roku będzie już pracowała – podsumowuje Nawłoka.
W ubiegłym roku spółka DPD Polska obsłużyła blisko 103 mln paczek. Przychody ze sprzedaży osiągnęły natomiast 1,38 mln zł i były o ponad 9 proc. wyższe niż rok wcześniej. Z około 30-proc. udziałem w rynku DPD Polska jest największą firmą działającą na polskim rynku usług kurierskich.
Czytaj także
- 2024-11-08: Spadek sprzedaży detalicznej może się okazać tymczasowy. Konsumenci dalej są skłonni do dużych zakupów
- 2024-10-22: Wiarygodność ekonomiczna Polski sukcesywnie się pogarsza. To negatywnie wpływa na postrzeganie Polski przez inwestorów
- 2024-10-22: Coraz więcej inwestycji na Mazurach. Skokowy przyrost zabudowy niszczy jednak krajobraz regionu
- 2024-10-28: Ochrona krajobrazu mało istotna w nowych inwestycjach. Mazurskie gminy chcą to zmienić
- 2024-10-18: Firmy energetyczne cierpią na niedostatek kadr. Niepewność w branży zniechęca do edukacji w tym kierunku
- 2024-09-26: W przyszłym roku spodziewana jest fala inwestycji ze środków UE. Prawo zamówień publicznych wymaga pewnych korekt
- 2024-09-25: Budowa CPK ma ruszyć w 2026 roku. Wyzwaniem będzie skumulowanie dużych inwestycji w jednym czasie
- 2024-09-24: Lotniska regionalne z dużym wzrostem czarterów. Stały się motorem napędowym ruchu pasażerskiego
- 2024-09-13: Grupa PGE wciąż zwiększa wydatki na inwestycje. Po raz pierwszy przekroczyły 4,5 mld zł
- 2024-08-28: Polacy decydują się na coraz mniejsze domy i bez garaży. Wzrost kosztów budowy może wkrótce przyspieszyć