Newsy

Vivid Games inwestuje w kolejne gry i nowe rozwiązania technologiczne. Firma chce, by klienci mieli łatwiejszy i szybszy dostęp do jej produktów

2015-08-31  |  09:00

Vivid Games planuje intensywne inwestycje w rozwój technologiczny. Największa polska firma produkującą gry na urządzenia mobilne zamierza m.in. stworzyć system, który pozwoli jej dostosowywać przekaz reklamowy do oczekiwań graczy z konkretnych części świata. Chce też ułatwić grę klientom korzystającym z różnych technologicznie urządzeń. Po sukcesie gry „Real Boxing” szykuje jej nową wersję i zapowiada kolejne premiery.

Firma podkreśla, że już dziś jest w stanie prześledzić działania każdego gracza od początku jego wejścia i pobrania gry, każdy poszczególny etap.

Spółka realizuje od 2014 roku inwestycje związane z platformą dla rozgrywek międzyplatformowych, które mają na celu wiązanie ze sobą graczy na różnych platformach – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Roy Huppert, członek zarządu i dyrektor finansowy Vivid Games. – To oznacza, że gracze na platformie Apple mogą współgrać z graczami na platformie Android, co przekłada się na większe zaangażowanie. Oprócz elementów związanych z PvP [player versus player], czyli tym, że mniej będzie sztucznej inteligencji, więcej będzie zaangażowania bezpośredniego z graczem.

Vivid Games podaje, że jej największym sukcesem jest gra „Real Boxing”, która trafiła do ponad 25 mln odbiorców. Spółka prowadzi też prace nad grą „Real Boxing 2”, która ma się ukazać jeszcze w tym roku, zaś premiery kolejnych tytułów „Metal Fist” oraz „Real Casino” planowane są na 2016 rok. 

Oprócz tego tworzymy technologie na przesył danych w czasie rzeczywistym informuje Roy Huppert. To jest technologia, która dziś umożliwia nam przekazanie zmian treści w grze na bieżąco. W obecnej, żeby dokonać zmian w grze, musimy przystąpić do pewnego usztywnionego procesu w sieci sklepów. Na przykład Apple ma procedurę przyjmowania zmian do gry, ten proces trwa czasem 2-3 tygodnie. My w tym czasie tracimy korzyści. Mając naszą nową technologię przesyłu danych w czasie rzeczywistym, zaoszczędzimy czas i na bieżąco będziemy mogli dostosować gry.

Zysk netto Vivid Games wzrósł w pierwszym półroczu o 144 proc., przekraczając 2,1 mln zł. Przychody firmy z końcem czerwca wyniosły 8,05 mln zł, co oznacza wzrost o 45 proc. Jak tłumaczy spółka w komunikacie, dobre wyniki to efekt coraz lepszej sprzedaży gry „Real Boxing”, co dobrze wróży drugiej części, której premiera planowana jest na przełom III i IV kwartału bieżącego roku. Vivid Games podkreśla, że liczy na jeszcze lepsze wyniki, dzięki zaoferowaniu gry tak dopasowanej do graczy, że będą mogli optymalizować przychody. W przypadku bezpłatnych gier, jakie oferuje spółka, kluczowe jest skuteczne dotarcie do odbiorcy z przekazem reklamowym.

Dla przykładu, jeżeli dzisiaj możemy przesłać ulotkę o promocji, to ta ulotka musi być w języku angielskim tłumaczy Roy Huppert z Vivid Games.  W takiej formie trafia do całego świata. Natomiast w naszej nowej technologii będziemy mogli te ulotki doprecyzować i dostosować do rynków indywidualnych, np. będziemy mogli robić ulotkę w języku chińskim, w dialekcie mandaryńskim, która będzie dystrybuowana tylko w tym regionie, gdzie ten dialekt jest obecny. Znacznie lepiej będziemy w stanie trafić do tych użytkowników, którzy są zainteresowani grą i którzy są płatnymi użytkownikami. Te technologie w sposób automatyczny są związane z możliwościami monetyzacji naszych gier.

Vivid Games notowana jest na rynku alternatywnym NewConnect od sierpnia 2012 roku. Trzy lata po debiucie zapowiedziała przeniesienie na rynek główny GPW.

Czytaj także