Mówi: | Adam Ringer |
Funkcja: | prezes |
Firma: | Green Caffè Nero |
Green Caffè Nero planuje otwarcie kilkunastu nowych kawiarni. Sieć rozważa ekspansję poza rynek warszawski
Sieć kawiarni Green Caffè Nero zamierza w ciągu najbliższych pięciu kwartałów otworzyć kilkanaście nowych lokali. Jej współwłaściciel deklaruje, że nadal szuka firma nowych rynków, na których mogłaby się rozwijać. Myśli o kolejnych miastach i lokalizacjach poza ich centrami, obiektami handlowymi i biurowymi.
Na razie kawiarnie Green Caffè Nero powstają tylko w Warszawie i okolicach. Przyczyną jest specyfika sieci, gdzie serwuje się jedynie świeże produkty własnego wyrobu.
– Naszym największym problemem z pojawieniem się w nowych miastach jest logistyka dostaw – zwraca uwagę w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Adam Ringer, prezes Green Caffè Nero. – W przeciwieństwie do naszych konkurentów nie mamy np. mrożonych ciast. Jak się ma mrożone ciasta, to jutro można otworzyć lokal we Wrocławiu lokal i samochodem z zamrażarką zawieźć tam to ciasto i ono się tak samo rozmraża we Wrocławiu jak w Warszawie. Mamy własną piekarnię tutaj i może możemy dowieźć produkty do Łodzi, ale już dalej to nie ma mowy.
Z tego powodu właściciele firmy z dużą rozwagą muszą myśleć o ekspansji. Jeżeli zdecydują się zadebiutować w nowym miejscu, muszą zrobić to ze znacznie większym rozmachem niż inne sieci. Co nie oznacza, że firma nie rozważa takich inwestycji.
– Szukamy – podkreśla Adam Ringer. – Wejście na jakiś nowy rynek, do innego miasta, oznacza dla nas, że musimy szybko otworzyć wiele lokali, żeby mieć pewną ich liczbę i znaleźć lokalnych partnerów – piekarnie, cukiernie, które będą nas zaopatrywały lokalnie, a to jest bardzo trudne.
Green Caffè Nero powstało w 2012 roku z połączenia Caffè Nero i Green Coffee. W ciągu kolejnych trzech lat firma stworzyła na stołecznym rynku znaczącą sieć kawiarni i jak mówi prezes firmy, nadal szybko się rozwija.
– W tej chwili mamy 33 lokale, trzy w budowie, przypuszczam, że w grudniu jeszcze otworzymy dwa, czyli pod koniec roku będzie ich 38. Na przyszły rok mamy zakontraktowane jakieś 9 w tej chwili. Liczymy, że pod koniec 2016 roku będzie jakieś 45-50 lokali.
Firma zmienia także podejście do lokalizacji swoich kawiarni. Do niedawna lokowała je w centrum Warszawy oraz w galeriach handlowych i dużych biurowcach. Praktycznie w Green Caffè Nero nie rozważano przedmieść, obawiając się, że bez biurowców zabraknie tam klientów. Otwarcie lokalu w Wilanowie udowodniło menadżerom sieci, że nie doceniali peryferyjnych lokalizacji.
– Nagle się okazało, że mnóstwo naszych klientów tam mieszka i cieszy się z uruchomienia kawiarni – przyznaje prezes Adam Ringer z Green Caffè Nero. – Tam nie ma żadnych biur, ale są nomadzi, jest dużo matek z dziećmi. Zrobiliśmy tam taką małą kawiarnię dla dzieci w środku. Jeżeli się okaże, że na przedmieścia można wchodzić z kawiarnią sieciową, to ten rynek będzie wyglądał bardzo optymistycznie.
Czytaj także
- 2024-12-18: Rekordowa pożyczka z KPO dla Tauronu. 11 mld zł trafi na modernizację i rozbudowę sieci dystrybucji
- 2024-12-02: Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy
- 2024-11-27: Tylko co trzecia firma wdraża zasady zrównoważonego rozwoju. Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie
- 2024-11-13: Europejscy rolnicy przeciw umowie UE i Mercosur. Obawiają się zalewu taniej żywności z Ameryki Południowej
- 2024-11-04: Resort rolnictwa chce uporządkować kwestię dzierżawy rolniczej. Dzierżawcy mają zyskać dostęp do unijnych dopłat
- 2024-11-13: Dekarbonizacja jest wyzwaniem dla firm przemysłowych. Wymaga zmian w całym łańcuchu dostaw
- 2024-10-28: Ochrona krajobrazu mało istotna w nowych inwestycjach. Mazurskie gminy chcą to zmienić
- 2024-10-29: Polska pracuje nad propozycjami dotyczącymi konkurencyjności UE. To element przygotowań do prezydencji
- 2024-09-24: Firmy dostosowują biura do nowych realiów na rynku pracy. Coraz częściej są miejscem spotkań i budowania relacji
- 2024-09-13: M. Lasek: Z rozwojem cargo nie ma co czekać na nowe lotnisko centralne. Zachęty podatkowe mogłyby pomóc