Newsy

DHL Parcel wesprze rynek e-commerce. Firma stworzyła platformę do handlu w sieci

2015-03-13  |  06:30

Rozwój e-commerce przyniósł hossę w branży usług kurierskich. DHL Parcel, jeden z potentatów na polskim rynku, chce zwiększyć swój udział w rynku, tworząc platformę handlową, która ma ułatwić internetowym sprzedawcom znalezienie nabywców na ich towary i usprawnić cały proces transakcji.

– E-commerce jest wiodącym segmentem, tworzącym w tej chwili dynamikę przyrostu przesyłek krajowych, także na rynku przesyłek międzynarodowych, bo w sposób mniej dynamiczny, ale także rozwija się zainteresowanie polskich konsumentów zakupami w zewnętrznych, zagranicznych sklepach internetowych mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Robert Sulich, dyrektor ds. marketingu DHL Parcel Polska

Jak podaje badająca ten rynek firma CubeResearch, w 2012 roku obroty w sklepach internetowych sięgały 25 mld zł, rok później 30 mld zł, a  jak się szacuje, w roku 2014 wartość tego rynku przekroczyła 35 mld zł. Na razie daje to 4 do 5 proc. wartości całej sprzedaży w Polsce, jednak według prognoz w 2020 może osiągnąć 10-15 proc. Tak dynamiczny wzrost sprzedaży wysyłkowej przyniósł też ożywienie na rynku usług kurierskich. Liczba wysyłanych w Polsce paczek rośnie o 10-15 proc. rocznie. Nowa usługa DHL Parcel Polska – określana jako internetowy pasaż handlowy All You Need  ma wspierać sprzedających w sieci biznesowych klientów firmy. DHL Parcel Polska będzie prowadził w ich imieniu marketing oraz bezpośrednią obsługę transakcji sprzedaży ich produktów.

–  Chcemy w ten sposób wesprze ich, zajmując się żmudnym pozycjonowaniem ich produktu w wyszukiwarkach deklaruje Robert Sulich. Ten cały performance marketing służy temu, żeby produkty sprzedawać. Po to, żeby e-sprzedawcy mogli skupić się na bardziej strategicznych decyzjach dotyczących swojego biznesu, czyli poszukiwaniu dobrych źródeł zaopatrzenia, rozpoznawaniu rynku i oczekiwań klientów. Chcemy, by bieżąca obsługa sprzedaży trafiła do DHL Parcel.

DHL Parcel Polska zaznacza, że strategią firmy nie jest zdobycie wiodącej pozycji w segmencie sprzedawców internetowych czy platform internetowych.

– Naszym zasadniczym obszarem działania jest wciąż obsługa logistyczna naszych klientów – zaznacza dyrektor ds. marketingu DHL Parcel Polska. – Natomiast platforma All You Need służy właśnie temu, żeby naszym klientom zaoferować pomoc w rozwijaniu ich biznesu poprzez outsourcing już nie  tylko funkcji logistycznych, lecz także dodatkowych opcji. Nie mamy w tym względzie jakichś bardzo ambitnych planów budowania pozycji w branży platform internetowych. Bardziej zależy nam na tym, żeby nasi klienci, przedsiębiorcy internetowi znaleźli u nas tę dodatkową możliwość, która pomoże im szerzej rozwinąć skrzydła.

Firma kurierska deklaruje, że chce zapewnić sprzedawcom komplementarną usługę: znaleźć nabywcę, obsłużyć transakcję, także poprzez sfinalizowanie płatności oraz dostarczyć przesyłkę z zakupionym towarem.

– Chcemy po prostu jeszcze głębiej wejść w e-commerce, zdobyć pozycję niekwestionowanego eksperta w tej dziedzinie wśród operatorów kurierskich – podkreśla Robert Sulich z DHL Parcel Polska. – Poprowadzenie tego typu działalności własnymi rękami jest troszkę inną rzeczą niż tylko doręczanie paczek. Jeżeli się te paczki dostarcza, a wcześniej musiało się ten produkt sprzedać, to wiedza o tym, czym się ten rynek kieruje, czym żyje, jest chyba najpełniejsza i o to nam też chodzi.

Czytaj także