Newsy

TVN chce dzięki dwóm nowym kanałom zwiększyć przychody z reklam produktów związanych ze zdrowiem, urodą i aktywnym stylem życia

2015-02-12  |  06:00

TVN po dobrych wynikach za ubiegły rok zapowiada wiosenną ofensywę. Stacja pracuje nad uruchomieniem co najmniej dwóch nowych kanałów skierowanych do konkretnych i znaczących grup widzów: wykształconych kobiet oraz aktywnej młodzieży.

Na przełomie stycznia i lutego programy TVN oglądało niemal 11,9 proc. widzów w najatrakcyjniejszym dla reklamodawców przedziale wiekowym 16-49 lat. Stacja ustępowała pod tym względem jedynie Polsatowi, którego widownia była o ponad 1 pkt proc. większa. Według domu mediowego Starlink Grupa TVN miała jednak w 2014 roku 44,5 proc. udziału w całym polskim rynku telewizyjnym, wyprzedzając Polsat o niemal 15 pkt proc. Nowa oferta ma jeszcze bardziej poprawić te proporcje.

– Przygotowujemy dwa nowe kanały: TVN Fabuła i TVN Active albo Sportive. Zobaczymy jeszcze, jak będzie brzmiała ostateczna nazwa – mówi agencji informacyjnej Newseria Markus Tellenbach, prezes TVN SA. – Chcemy zaprezentować te kanały wiosną i pokazać rynkowi i widowni nasze nowe pomysły. Kanały zostaną uruchomione niedługo po prezentacji.

Nowe kanały mają być dopasowane do najsilniej reprezentowanej grupy widzów stacji.

 – Na podstawie badań ankietowych wiemy, że TVN oglądają głównie kobiety, mieszkańcy miast, osoby wykształcone, zatem kanał TVN Fabuła również będzie raczej skierowany do żeńskiej części widowni – przyznaje Markus Tellenbach. – TVN Fabuła w dużym stopniu oparta będzie na programie TVN.

Kolejny program poświęcony będzie aktywnemu stylowi życia, tematyce fitness i zdrowiu. Skierowany będzie do młodszej, bardziej aktywnej widowni.

– W przypadku TVN Active widownia będzie młodsza – zakłada prezes TVN SA. Nie dokonujemy tu zbytniego rozróżnienia na widownię męską i żeńską, ale będzie to kanał bardziej „energiczny”, będzie więcej akcji, więcej o stylu życia, zdrowiu, fitnessie, czyli tematy, które podobają się odrobinę młodszej widowni.

Nowe kanały są ofertą skierowaną nie tylko do widzów, lecz także do reklamodawców. Ponieważ profil stacji jest określony bardzo precyzyjnie, równie precyzyjnie można zakładać, jakie produkty czy firmy zechcą się tam promować.

– Jeśli chodzi o Active, to typowałbym takie marki, jak Nike czy Red Bull, czyli marki skierowane do młodszej, aktywnej widowni – uważa prezes Markus Tellenbach. – Na TVN Fabuła reklamowane będą produkty przydatne w gospodarstwie domowym, związane z dbaniem o urodę, zdrowym odżywianiem. Wszystko będzie nastawione na żeńską widownię.

W 2014 roku przychody TVN wyniosły 1,6 mld zł i były wyższe od tych z poprzedniego roku o 3,6 proc. Zysk EBITDA wyniósł 530 mln zł i był wyższy od zakładanego o 2 proc. oraz o 5 proc. lepszy od tego z 2013 roku. Netto grupa zarobiła 195 mln zł (zysk przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej) wobec straty 198 mln zł rok wcześniej.

Czytaj także