Newsy

Prime Car Management pracuje nad nową strategią. Spółka chce postawić na klientów indywidualnych

2016-07-15  |  06:50

Grupa Prime Car Management pracuje nad nową strategią na najbliższe lata. Jak zapowiada prezes, spółka chce postawić na klientów indywidualnych, a leasing konsumencki staje się coraz popularniejszy. – Obserwujemy na rynku trendy związane ze zmianą potrzeb klientów indywidualnych. Myśląc o nowej strategii, będziemy starali się wziąć pod uwagę właśnie ich oczekiwania – podkreśla Jakub Kizielewicz.

– Spółka pracuje nad nową strategią i zamierzamy ją opublikować w połowie września. Będziemy starali się uwzględnić te trendy, które zauważamy na rynku. Chcemy jeszcze bardziej wykorzystać naszą pozycję i przewagi rynkowe, które zbudowaliśmy – zapowiada w rozmowie z agencją Newseria Inwestor Jakub Kizielewicz, prezes Prime Car Management, jednostki dominującej grupy Masterlease.

Grupa Masterlease stawia na samochody z grupy premium. Z danych grupy wynika, że udział tych pojazdów wzrósł o 78 proc. To efekt rosnących wymagań klientów z sektora MŚP, którzy decydują się na konkretne modele z bogatym wyposażeniem. Zwracają uwagę na jakość samochodu i poziomu usług związanych z nabyciem i obsługą pojazdu. Obecnie Masterlease obsługuje programy Opel Business Services i Hyundai Fleet Lease. W styczniu grupa rozpoczęła współpracę w ramach kolejnego programu partnerskiego z Jaguarem i Land Roverem w ramach wynajmu długoterminowego dla tych marek.

– Obserwujemy na rynku trendy związane ze zmianą zachowań i potrzeb klientów indywidualnych. Dlatego myśląc o nowej strategii, będziemy starali się wziąć pod uwagę przede wszystkim właśnie oczekiwania klientów indywidualnych – podkreśla Kizielewicz.

Leasing konsumencki pozwala na sfinansowanie kupna samochodu. Na Zachodzie taka forma leasingu stanowi nawet 30 proc. biznesu firm działających w branży. Obecnie Masterlease dla klientów indywidualnych nieprowadzących działalności gospodarczej proponuje trzy rodzaje leasingu: Hyundai Abonament, Przyjazne auto – prosty leasing konsumencki i Leasing Plus.

– Widać też wyraźnie, że do rynku, na którym działamy, coraz mocniej docierają wszelkiego rodzaju pomysły, nowe modele biznesowe, które oparte są o działalność w sieci, klientów i firm, które oferują usługi z naszego sektora. W związku z tym zapewne też bardzo dokładnie przeanalizujemy, co się zmieniło w zakresie naszego rynku w tym obszarze – zaznacza Kizielewicz.

Masterlease chce poszerzyć grupę korporacyjnych klientów, zwiększyć portfolio dodatkowych produktów w ramach usług CFM. Zapowiada też tworzenie nowych programów private label.

– Przygotowujemy strategię długoterminową. Na pewno będzie dotyczyła okresu 3-5 lat, taki wyznaczamy cel. Strategia jest w przygotowaniu, główne wątki już znamy, natomiast upubliczniona zostanie we wrześniu – wskazuje prezes Prime Car Management.

Na koniec I kw. 2016 roku zysk netto grupy sięgnął 9,3 mln zł. Na koniec marca liczba pojazdów sfinansowanych przekroczyła 28 tys. samochodów (wzrost o 19,4 proc. w skali roku). Wielkość dostaw wyniosła ponad 3 tys. pojazdów (30-proc. wzrost).

Branża leasingowa notuje wzrosty. W I kw. tego roku (dane Związku Polskiego Leasingu) dynamika branży wyniosła 23 proc. Leasingodawcy sfinansowali inwestycje o łącznej wartości 13 mld zł.

Czytaj także