Mówi: | Jan Szynaka |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Szynaka Meble |
Szynaka Meble coraz więcej inwestuje w innowacje. Rozwija centrum logistyczne, które pozwoli zwiększyć eksport
Szynaka Meble stawia na innowacje. Obecnie wartość prowadzonych inwestycji szacuje się na 50–60 mln zł. W przyszłym roku ma zostać rozbudowane centrum logistyczne, które pozwoli firmie na bardziej konkurencyjną pozycję na świecie. Obecnie dzięki współpracy z ponad 350 salonami partnerskimi w Polsce i eksportowi mebli do blisko 50 krajów firma osiąga rocznie ok. 800 mln zł przychodów.
– Aby móc konkurować, nie tylko w Polsce, lecz także na rynkach europejskich, musimy bezwzględnie wprowadzać innowacje. Firma Szynaka Meble jest nastawiona na taki rozwój. Od kilku lat prowadzimy w poszczególnych zakładach potężne inwestycje, zarówno budowlane – budowa hal, jak i wprowadzenie bardzo nowoczesnych linii technologicznych – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Jan Szynaka, Prezes Szynaka-Meble
Branża meblarska w Polsce od 2014 roku notuje nieprzerwany 6–8 proc. wzrost produkcji i sprzedaży. Tylko w lipcu polscy producenci wyprodukowali meble warte 2,7 mld zł, co stanowi 6-procentowy wzrost rdr.
– W tym roku w dwóch fabrykach wprowadziliśmy linie technologiczne, których wartość przekracza 20 mln zł. Wydajność takich urządzeń jest 3–4-krotnie większa od obecnie stosowanych. To pokazuje, jak duże wprowadzamy zmiany, jak mocno stawiamy na rozwój firm, a dzięki temu na oszczędność, jakość i wydajność wykonywanych produktów – podkreśla Szynaka.
Jak podkreśla prezes Szynaka Meble sp. z o.o., żeby móc konkurować ze światowymi firmami, trzeba wdrażać innowacje, które pozwalają przetrwać w świecie coraz bardziej innowacyjnych firm.
– Kluczowy jest rozwój designu, czyli ludzi, którzy mają duży wpływ na rozwój nowych projektów. To inwestycyjne działania, które m.in. poprzez programy IT muszą nas wspomóc, żeby uzyskać jak najlepsze rozwiązania. Rynek jest coraz trudniejszy i bardziej zamknięty. Żeby konkurować, trzeba być naprawdę w każdym detalu najlepszym – podkreśla prezes Szynaka Meble
Jak wskazuje Szynaka, firma obecnie rozbudowuje hale produkcyjne. Dotychczas były to linie obróbcze, teraz również linie foliowania. Łącznie tylko w tym roku nakłady inwestycyjne kształtują się na poziomie 50–60 mln zł.
– W przyszłym roku chcemy i musimy rozbudować centrum logistyczne. Pozycja firmy na świecie to nie tylko sama produkcja, trzeba odpowiednio poprawnie zachować logistykę. Obsługa transportowa to kilkanaście procent w całej cenie produktu. W związku z tym działania związane z odpowiednią dystrybucją mebli zadecydują o tym, czy będziemy na światowym rynku o wiele bardziej konkurencyjni – wskazuje ekspert.
Obecnie (dzięki współpracy z ponad 350 salonami partnerskimi w Polsce) firma osiąga ok. 800 mln zł przychodów rocznie. Szynaka Meble eksportuje produkty do ponad 50 krajów na świecie.
Czytaj także
- 2024-12-16: Polscy młodzi chemicy tworzą innowacje na światowym poziomie. Część projektów ma szansę trafić potem do przemysłu
- 2024-12-18: Inżynierowie z Warszawy pracują nad innowacjami dla całej Grupy Orange. Ich specjalności to AI i cyberbezpieczeństwo
- 2024-12-20: Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
- 2024-12-13: PZU chce mocniej inwestować w sektor zdrowia i transformację energetyki. W strategii do 2027 roku zapowiada duże zmiany w strukturze grupy
- 2024-12-04: Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
- 2024-11-27: Fundusze Norweskie wspierają innowacje w polskich firmach. Ponad 200 projektów otrzymało granty o wartości 92 mln euro
- 2024-11-05: Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
- 2024-11-19: Rozwój rolnictwa kluczowy dla przetrwania Ukrainy. Odpowiada ono za ponad 60 proc. dochodów z eksportu
- 2024-11-07: Eksport produktów spożywczych z Polski spowalnia. Producentom coraz trudniej konkurować niższą ceną
- 2024-11-04: Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat