Mówi: | Wojciech Setny |
Firma: | Surge Polonia |
Surge Polonia w przyszłym roku chce uruchomić sklep za granicą. W dalszej perspektywie myśli o GPW
Zajmująca się sprzedażą odzieży z motywami patriotycznymi firma Surge Polonia jeszcze w maju otworzy swój drugi sklep w galerii handlowej. Prowadzi rozmowy w sprawie kolejnych lokalizacjach, a na przyszły rok planuje ekspansję zagraniczną. Inwestycje sfinansuje najpierw ze środków własnych, następnie planuje znaleźć inwestora, by ostatecznie sięgnąć po środki z GPW.
– Jako start-up zaczynaliśmy od sklepu internetowego i przez pierwsze 5 lat prowadziliśmy tylko ten kanał dystrybucji – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Wojciech Setny z Surge Polonia. – Sprzedajemy też naszą odzież przez partnerów handlowych, których mamy już ponad stu. W tym roku otworzyliśmy swój pierwszy sklep w galerii handlowej. Warto podkreślić, że był to pierwszy sklep z odzieżą patriotyczną w galerii handlowej. W maju otwieramy kolejny sklep w Warszawie. W tym roku planujemy ekspansję na kolejne miasta.
Na razie działa stacjonarny sklep firmy w Arkadach Wrocławskich. Jak zapewnia Setny, firma prowadzi negocjacje z kolejnymi centrami handlowymi, które są zainteresowane posiadaniem w portfolio sklepu z odzieżą patriotyczną. Ponadto współpracuje ze sklepami w 29 miastach w Polsce. W przyszłym roku wybiera się także poza granice kraju.
– Myślimy o miastach z dużą liczbą naszych rodaków, takich jak Londyn, Chicago czy Nowy Jork. W przyszłym roku powinniśmy otworzyć pierwszy sklep zagraniczny – deklaruje Wojciech Setny. – Polacy za granicą są bardzo przywiązani do naszych symboli. Chcą nosić tę odzież, ale bariera logistyczna uniemożliwia dotarcie i zakup takich produktów. Dlatego warto ją przełamać, żeby nasi rodacy za granicą mieli do niej łatwiejszy dostęp.
Firma nie dysponuje własnymi zakładami odzieżowymi, natomiast współpracuje z polskimi szwalniami, głównie w Łodzi. Planuje także rozwój tej współpracy wraz z wprowadzaniem nowego asortymentu i rozszerzaniem skali działalności.
– Nasze średnie marże wynoszą około 50 proc. Warto zaznaczyć, że te marże są osiągane na wyższych cenach detalicznych, dlatego że produkcja w Polsce jest droższa. Natomiast udaje nam się tę barierę pokonywać jakością, pokazaniem klientowi, że część tych pieniędzy wraca do niego, bo po prostu zostaje w Polsce. Jako że zwiększamy skalę, to udaje nam się wynegocjować coraz lepsze warunki z kontrahentami, więc ceny powinny też się obniżać wraz ze wzrostem – podkreśla.
Jak podkreśla, Surge Polonia jest pierwszą markową odzieżą patriotyczną w Polsce, gdyż wcześniej ubiory z tej kategorii – najczęściej szyte na Dalekim Wschodzie koszulki – były dostępne jako bezmarkowe. Jak jednak mówi, na razie nie widzi zainteresowania inwestycją w przedsięwzięcie ze strony innych znanych marek.
– Na ten moment nie mamy zainteresowania ze strony wielkich marek. Plan rozwoju jest taki, że w krótkim okresie chcemy się sami finansować, w dalszym poszukamy inwestora, a na końcu jak to każdy start-up chcielibyśmy zagościć na polskiej Giełdzie Papierów Wartościowych – zapowiada Setny.
Firma planuje też rozwój asortymentu.
– Sport na pewno będzie mocno rozwijany w naszej marce. Chcemy też wprowadzić produkty, które będą bardziej subtelne i będą się nadawały na bardziej formalne okazje. Design i pomysły na nowe wzory na pewno nam się nie skończą. Mamy ponad tysiąc lat historii Polski, to ogromna kopalnia. Nasi fani są też ogromnym źródłem inspiracji dla nas – podkreśla Wojciech Setny.
Czytaj także
- 2022-05-13: Google pomoże młodym ludziom zdobyć kompetencje cyfrowe. Eksperci w dziedzinie marketingu internetowego będą teraz poszukiwani na rynku pracy
- 2022-04-11: Ekonomiści prognozują długotrwały spadek popytu na niektóre dobra konsumpcyjne. Wydatki na meble, odzież czy sprzęt AGD Polacy będą odkładać na lepsze czasy
- 2022-02-24: Pandemia o 10 lat przyspieszyła rozwój e-handlu. W 2047 roku 75 proc. zakupów będzie dokonywanych online
- 2022-05-10: Konsumenci wolą innowacyjne e-sklepy. Istotne są dla nich zwłaszcza łatwe i szybkie metody płatności
- 2022-02-21: Polacy rejestrują w Chinach tylko tysiąc znaków towarowych rocznie, a Niemcy nawet 16 razy więcej. Taki krok jest konieczny w ekspansji na tamten rynek
- 2022-02-01: Polska spółka chce podbić rynek usług intermodalnych w Europie Zachodniej. Ten rodzaj transportu mocno zyskuje w czasie pandemii i zielonej rewolucji
- 2021-12-17: bp w przyszłym roku uruchomi możliwość ładowania aut elektrycznych. Stacje mają zamienić się w centra kompleksowej obsługi kierowców
- 2021-12-20: Litwa płaci za konflikt z Pekinem. Ekspert: Trudno określić, jaki stosunek do Chin ma polski rząd
- 2022-01-17: Dr Mateusz Grzesiak: Brak umiejętności zarządzania to jeden z głównych grzechów polskich przedsiębiorców. Firmy nie myślą o rozwoju i nie dbają o swoją markę
- 2021-12-28: Pozrywane łańcuchy dostaw zachęciły firmy do ekspansji zagranicznej. Zainteresowanie jest wyższe niż kiedykolwiek