Mówi: | Michał Jakubowski |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | easyCALL.pl |
Spółka easyCALL.pl rozwija sieć sprzedaży i planuje pozyskanie partnera z zagranicy. Eksport usług ma zwiększyć przychody o jedną piątą
Spółka easyCALL.pl chce rozwijać sieć sprzedaży dla małych i średnich przedsiębiorstw poza województwem mazowieckim. W związku z tym spółka rozbudowuje pakiety oferowanych usług dotyczące przede wszystkim telekonferencji oraz wirtualnej centrali. Z każdego nowego oddziału firma spodziewa się pozyskać kilkudziesięciu nowych klientów w miesiącu. easyCALL.pl poszukuje także partnerów do współpracy za granicą. Eksport usług hurtowych ma zwiększyć przychody o około jedną piątą, czyli o 3 mln zł.
– W ubiegłym roku zaczęliśmy intensywnie rozbudowywać dział sprzedaży skierowany do małego i średniego biznesu (B2B, czyli Business to Business – red.) – informuje agencję Newseria Inwestor Michał Jakubowski, prezes zarządu easyCALL.pl. – W województwie mazowieckim zakończyło się to sukcesem, jesteśmy zadowoleni z osiąganych tam i stale rosnących wyników. W związku z tym chcemy rozwinąć tego typu sprzedaż w województwach ościennych. Mamy nadzieję, że stanie się to do połowy br., a wyniki tych działań powinny być widoczne pod koniec tego roku lub na początku przyszłego.
Zarząd easyCALL.pl zakłada, że z każdego nowego oddziału można pozyskać kilkudziesięciu klientów biznesowych w miesiącu. Jeśli się to uda, to baza abonencka firmy pod koniec br. powinna wzrosnąć do kilku tysięcy. W związku z tym spółka planuje rozwój oferowanych temu segmentowi odbiorców usług, przede wszystkim tych związanych z telekonferencjami oraz wirtualną centralą (możliwość obsługi średniej wielkości przedsiębiorstwa).
– Wiemy, że sprzedaż usługi telekomunikacyjnej polegającej na połączeniu dwóch osób nie jest rzeczą, która może przekonać klientów do tego, by zmienili usługodawcę – zauważa Jakubowski. – W związku z tym już w zeszłym roku stworzyliśmy kilka produktów specjalnie dla małych i średnich przedsiębiorstw: wirtualną centralę i telekonferencje. Usługi te już oferujemy, obecnie są dźwignią naszej sprzedaży i sprawdzają się bardzo dobrze.
Krajowe firmy są coraz bardziej zainteresowane telefonią internetową. Według raportu specjalizującej się w badaniach rynków Europy Środkowej i Wschodniej firmy PMR liczba linii VoIP (skrót od ang. Voice over Internet Protocol) w segmencie B2B w Polsce w ciągu ostatnich lat nieprzerwanie notuje wzrost i pod koniec 2013 r. przekroczyła pół miliona. Największy przyrost liczby linii w stosunku do roku wcześniejszego odnotowano w 2010 roku, kiedy grupa abonentów zwiększyła się o ponad 35 proc. W 2013 roku wzrosła o ponad 13 proc. Szacuje się, że obecnie z usług telefonicznych w formule VoIP korzysta w Polsce przeszło 2,5 mln abonentów. W Europie liderem jest Francja (22 mln numerów) oraz Niemcy (10 mln).
– Myślimy o sprzedaży za granicę naszych usług w formie hurtowej – zapowiada Jakubowski. – W związku z tym zamierzamy bardzo intensywnie rozwijać dział sprzedaży. Chcemy w br. zatrudnić kilku topowych menadżerów firm telekomunikacyjnych, więc mamy nadzieję, że te plany są bardzo realne. Pierwsze informacje na ten temat przedstawimy w przeciągu miesiąca, może dwóch.
W kręgu zainteresowań firmy znajdują się zagraniczni operatorzy telekomunikacyjni, którzy mogliby uzupełnić swoje portfolio o usługi oferowane przez easyCALL.pl klientom biznesowym na krajowym rynku i dostosować ofertę do tamtejszego zapotrzebowania.
– Myślę, że taka sprzedaż mogłaby zwiększyć nasze przychody o blisko 20 proc., czyli o około 3 mln zł – wskazuje Jakubowski.
Analitycy PMR szacują, że do 2017 r. światowe przychody z tytułu biznesowych usług opartych o protokół internetowy będą rosnąć 7 proc. rocznie. Zainteresowanie firm wynika nie tylko z niższych kosztów połączeń, które w porównaniu do telefonii stacjonarnej mogą kosztować mniej nawet o 60 proc., lecz także z dostępu do szeregu dodatkowych usług, których brakuje w ofercie tradycyjnych telekomów.
Czytaj także
- 2024-04-18: Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności
- 2024-04-08: Całkowity zakaz sprzedaży e-papierosów jednorazowych może mieć skutek odwrotny do zamierzonego. Konsekwencje będą zarówno ekonomiczne, jak i zdrowotne
- 2024-03-18: Sieci handlowe i producenci żywności wycofują jaja z chowu klatkowego. Już co trzecie opakowanie jaj pochodzi z chowów alternatywnych
- 2024-04-10: Miliardowe wydatki operatorów na infrastrukturę telekomunikacyjną. Barierą inwestycyjną wciąż pozostają formalności
- 2024-03-20: Coraz więcej samorządów chce zakładać spółdzielnie energetyczne. Na ten cel trafi 2 mld zł z funduszy europejskich
- 2024-03-11: Lokalne spółdzielnie energetyczne mogą być rozwiązaniem problemu ubóstwa energetycznego. Mają szansę poprawić także sytuację kobiet na rynku pracy
- 2024-02-26: Duże zapotrzebowanie na usługi środowiskowe dla seniorów. Instytucje wsparcia są gotowe je uruchamiać, ale brakuje kadr
- 2024-02-20: Unijny akt o usługach cyfrowych obowiązuje od soboty. KE informuje o pierwszym wszczętym postępowaniu przeciwko TikTokowi
- 2024-02-29: Szybko wyprzedawane mieszkania dużym problemem dla nabywców. Nowa aplikacja pomoże im śledzić na bieżąco ogłoszenia z portali
- 2024-02-21: Anonimowość w internecie motywowana jest nie tylko chęcią trollowania. Dla niektórych to bezpieczna przestrzeń do wyrażenia siebie