Newsy

MakoLab oczekuje utrzymania dwucyfrowej dynamiki wzrostu sprzedaży. Spółce pomaga światowy boom na rozwiązania z zakresu IT

2015-05-06  |  09:00

Łódzka spółka MakoLab notowana na NewConnect osiągnęła w I kwartale w ujęciu rocznym o ponad 40 proc. wyższe przychody dzięki znacznej, bo przekraczającej 2/3 całkowitych sprzedaży, ekspozycji na rynki zagraniczne. Firmie sprzyja coraz większa popularność komunikacji firm z otoczeniem internetowym, szczególnie w zakresie rozwoju aplikacji mobilnych.

– Chcemy utrzymać to, co uzyskaliśmy w I kwartale, i dynamikę z ubiegłego roku, która wyniosła około 20-25 proc – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Wojciech Zieliński, prezes zarządu MakoLab, spółki dostarczającej rozwiązania IT z zakresu Web Media i Business Solutions.

W minionym roku spółka osiągnęła przychody rzędu 17,2 mln zł (wzrost o prawie 28 proc. w ujęciu rocznym) oraz zysk netto na poziomie 2,41 mln zł (wobec 486 tys. zł w 2013 r.). W ostatnim dostępnym raporcie za IV kwartał 2014 roku (opublikowanym 18 lutego) spółka prognozowała sprzedaż w pierwszych trzech miesiącach tego roku na poziomie 4 mln zł, natomiast w kwietniu MakoLab szacował swoje przychody za trzy pierwsze miesiące roku na 4,89 mln zł. W analogicznym okresie 2013 roku wyniosły one 3,42 mln zł, co oznacza dynamikę blisko 43-proc. Szczegółowe wyniki za I kwartał 2015 roku spółka opublikuje 14 maja.

Wojciech Zieliński podkreśla, że dobre wyniki firmy wynikają przede wszystkim ze struktury sprzedaży, która jest nastawiona głównie na rynki zagraniczne. W 2014 roku 71,2 proc. usług i produktów spółka sprzedała poza Polską. Jednym z głównych klientów globalnych MakoLabu jest koncern Renault-Nissan. Polscy odbiorcy to m.in. Philips Lighting Poland, BRE Bank, grupa Apsys, grupa funduszy Arka, Ferax (marka Gatta). Zdaniem Zielińskiego drugim czynnikiem rozwoju spółki są jej rosnące kompetencje.

– W tej chwili w związku z ogromnym rozwojem internetu, różnego rodzaju urządzeń czy wchodzenia nowych aplikacji spektrum naszych usług jest bardzo szerokie – przekonuje Zieliński. – Pozycjonujemy się jako dostawcy oferujący kompleksowość usług, czyli dostarczamy klientowi pakiet usług, który jest związany z jego komunikacją z otoczeniem internetowym poprzez urządzenia mobilne, ogólnie rzecz biorąc poprzez cyfrowe kanały komunikacji.

Główne obszary działalności MakoLabu to produkty z zakresu serwisów WWW, systemów biznesowych, centrów danych, a także sprzedaży oprogramowania i sprzętu. Spółka oferuje także usługi konsultingu IT.

– Nasze marże nie zależą od rodzaju usług, ale od klienta i jego nastawienia na otrzymanie dobrej jakości usługi – zwraca uwagę prezes zarządu MakoLab. – Na razie przewidujemy wzrost organiczny, tak jak to zapowiadaliśmy w wielu komunikatach.

Spółka MakoLab jest na NewConnect od 21 grudnia 2007 roku. Notowania jej akcji w ciągu ostatniego roku wzrosły o około 100 proc. i oscylują wokół poziomów 2,90-3,10 zł.  

Czytaj także