Mówi: | Wojciech Zieliński |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | MakoLab |
MakoLab oczekuje utrzymania dwucyfrowej dynamiki wzrostu sprzedaży. Spółce pomaga światowy boom na rozwiązania z zakresu IT
Łódzka spółka MakoLab notowana na NewConnect osiągnęła w I kwartale w ujęciu rocznym o ponad 40 proc. wyższe przychody dzięki znacznej, bo przekraczającej 2/3 całkowitych sprzedaży, ekspozycji na rynki zagraniczne. Firmie sprzyja coraz większa popularność komunikacji firm z otoczeniem internetowym, szczególnie w zakresie rozwoju aplikacji mobilnych.
– Chcemy utrzymać to, co uzyskaliśmy w I kwartale, i dynamikę z ubiegłego roku, która wyniosła około 20-25 proc – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Wojciech Zieliński, prezes zarządu MakoLab, spółki dostarczającej rozwiązania IT z zakresu Web Media i Business Solutions.
W minionym roku spółka osiągnęła przychody rzędu 17,2 mln zł (wzrost o prawie 28 proc. w ujęciu rocznym) oraz zysk netto na poziomie 2,41 mln zł (wobec 486 tys. zł w 2013 r.). W ostatnim dostępnym raporcie za IV kwartał 2014 roku (opublikowanym 18 lutego) spółka prognozowała sprzedaż w pierwszych trzech miesiącach tego roku na poziomie 4 mln zł, natomiast w kwietniu MakoLab szacował swoje przychody za trzy pierwsze miesiące roku na 4,89 mln zł. W analogicznym okresie 2013 roku wyniosły one 3,42 mln zł, co oznacza dynamikę blisko 43-proc. Szczegółowe wyniki za I kwartał 2015 roku spółka opublikuje 14 maja.
Wojciech Zieliński podkreśla, że dobre wyniki firmy wynikają przede wszystkim ze struktury sprzedaży, która jest nastawiona głównie na rynki zagraniczne. W 2014 roku 71,2 proc. usług i produktów spółka sprzedała poza Polską. Jednym z głównych klientów globalnych MakoLabu jest koncern Renault-Nissan. Polscy odbiorcy to m.in. Philips Lighting Poland, BRE Bank, grupa Apsys, grupa funduszy Arka, Ferax (marka Gatta). Zdaniem Zielińskiego drugim czynnikiem rozwoju spółki są jej rosnące kompetencje.
– W tej chwili w związku z ogromnym rozwojem internetu, różnego rodzaju urządzeń czy wchodzenia nowych aplikacji spektrum naszych usług jest bardzo szerokie – przekonuje Zieliński. – Pozycjonujemy się jako dostawcy oferujący kompleksowość usług, czyli dostarczamy klientowi pakiet usług, który jest związany z jego komunikacją z otoczeniem internetowym poprzez urządzenia mobilne, ogólnie rzecz biorąc poprzez cyfrowe kanały komunikacji.
Główne obszary działalności MakoLabu to produkty z zakresu serwisów WWW, systemów biznesowych, centrów danych, a także sprzedaży oprogramowania i sprzętu. Spółka oferuje także usługi konsultingu IT.
– Nasze marże nie zależą od rodzaju usług, ale od klienta i jego nastawienia na otrzymanie dobrej jakości usługi – zwraca uwagę prezes zarządu MakoLab. – Na razie przewidujemy wzrost organiczny, tak jak to zapowiadaliśmy w wielu komunikatach.
Spółka MakoLab jest na NewConnect od 21 grudnia 2007 roku. Notowania jej akcji w ciągu ostatniego roku wzrosły o około 100 proc. i oscylują wokół poziomów 2,90-3,10 zł.
Czytaj także
- 2024-12-20: Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
- 2024-12-18: Co trzeci nastolatek nie rozmawia o pieniądzach z rodzicami. To ma wpływ na jego zachowania w świecie finansów
- 2024-11-29: PGE: Na dniach zapadnie decyzja inwestycyjna dla Baltica 2. Ta morska farma wiatrowa ma zacząć działać od 2027 roku
- 2024-11-18: Sprzedaż kart telemetrycznych M2M mocno przyspieszyła. Dzięki nim internet rzeczy wspiera cyfryzację firm
- 2024-11-05: Leczenie okulistyczne coraz skuteczniejsze. Pomagają w tym inwestycje w infrastrukturę i nowe technologie
- 2024-10-01: Miasta stawiają na cyfryzację i inteligentne rozwiązania. To zwiększa ich atrakcyjność dla mieszkańców i inwestorów
- 2024-10-02: Polacy na bakier z higieną cyfrową. To przekłada się na zdrowie fizyczne i psychiczne, szczególnie młodych
- 2024-09-24: Lotniska regionalne z dużym wzrostem czarterów. Stały się motorem napędowym ruchu pasażerskiego
- 2024-09-13: Grupa PGE wciąż zwiększa wydatki na inwestycje. Po raz pierwszy przekroczyły 4,5 mld zł
- 2024-08-30: Tylko 2 proc. właścicieli zwierząt płaci za opiekę nad zwierzętami podczas ich nieobecności. Spodziewany szybki wzrost zapotrzebowania na takie usługi