Mówi: | Michał Czerwiński |
Funkcja: | członek zarządu |
Firma: | Purella Food |
Purella Food chce osiągnąć 50 mln zł przychodów w ciągu pięciu lat. Wcześniej rozważy wejście na warszawską giełdę
30 mln złotych obrotów po trzech latach i 50 mln zł w ciągu pięciu to cel spółki Purella Food, produkującej zdrową żywność z segmentu superfoods. Na razie zgodnie z przyjętą strategią zarząd planuje rozwój organiczny, jednak w ciągu 2-3 lat planuje giełdowy debiut i dalszy rozwój poprzez akwizycje. Jeszcze w tym roku uruchomi linię do produkcji zdrowych przekąsek dla dzieci.
– Strategia TOP 5, którą sobie przyjęliśmy na najbliższe 3 lata, ma nas odróżnić od innych producentów na rynku zdrowej żywności, którzy wprowadzają superfoody, z których my też już jesteśmy w Polsce znani – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Michał Czerwiński, członek zarządu Purella Food. – Jesteśmy taką marką top of mind, jeżeli chodzi o chlorellę w Polsce, był to nasz pierwszy produkt. A strategia TOP 5 poszerza nasze portfolio produktów o kolejne cztery superfoody wybrane bardzo selektywnie, nie tak jak nasza konkurencja, która wprowadza większość superfoodów dostępnych na świecie.
Superfood, czyli superżywność to produkty nieprzetworzone, naturalne, o wyjątkowych właściwościach odżywczych, wspomagające zdrowie, kondycję i samopoczucie. Purella Food rozpoczęła działalność nieco ponad rok temu od budowania port folio produktów na bazie chlorelli – algi słodkowodnej, która w najbardziej nieskażonej postaci występuje w Korei. Początkowo proponowała chlorellę w postaci proszku i tabletek, potem wprowadziła smoothies oraz zdrowe batony bez glutenu, soi, laktozy ani cukru.
– Nasze portfolio produktów będzie budowane właśnie na takich bardzo twardych argumentach, zaczęliśmy od chlorelli, która jak wiadomo wspiera organizm w walce z nowotworami, w ciężkich chemioterapiach, przy boreliozie – wylicza Czerwiński. – Oczywiście bardzo ważnym elementem naszego portfolio będą cały czas produkty przekąskowe, bardzo silnie na ten segment stawiamy, w tej chwili będziemy wprowadzali we wrześniu 2017 roku linię, z którą wiążemy bardzo duże nadzieje, coś, czego w Polsce jeszcze nie ma, czy jest tego bardzo mało. Są to prozdrowotne produkty przekąskowe dla dzieci w wieku szkolnym 6-12 lat.
Jak mówi, w połowie lutego portfolio spółki będzie już liczyło 21 produktów, wszystkie z chlorellą. W planach są cztery kolejne rośliny, na bazie których Purella chce budować swój portfel produktów. Dwa z nich to południowoamerykańskie rośliny acai i goldenberries. Te ostatnie zwane też wiśnią peruwiańską lub brazylijską rodzynką. O dwóch kolejnych przedstawiciel firmy nie chce jeszcze mówić.
– Przed nami w tej chwili są właśnie badania laboratoryjne, w jaki sposób zbudować atrakcyjne i smaczne produkty na bazie acai i goldenberries – informuje Michał Czerwiński. – Najważniejsze są jednak wartości odżywcze i to, w jaki sposób te produkty wpływają na nasze zdrowie. Jest to dla nas bardzo ważny element, nie chcemy budować portfolio produktów na bazie mody. Chcemy budować produkty na tym, żebyśmy mogli w istotny sposób wpływać na wsparcie organizmu dorosłego czy młodego człowieka tak jak w przypadku naszej linii dla dzieci.
Po pierwszym roku działalności Purella Food może się pochwalić 2 mln zł obrotów. Jak mówi członek zarządu spółki, jej produkty obecne są w 3 tys. sklepów, w tym w Piotrze i Pawle, Rossmannie, Delikatesach Centrum i Carrefourze. W perspektywie pięciu lat spółka chce wejść na polską giełdę lub poszukać inwestora i rozejrzeć się na podmiotami do przejęcia.
– Plan zakłada, że na najbliższe 3 lata będziemy się rozwijali organicznie, nie będziemy szukali dodatkowego finansowania, ani giełdy. Po trzech latach mamy zamiar wskoczyć na poziom 30 mln zł, to będzie taki moment, w którym będziemy chcieli poszukać rozwoju poprzez giełdę, ewentualnie inwestora zewnętrznego. W ciągu 5 lat chcemy dojść do obrotów 50 mln zł i to będzie realizowane już też dzięki akwizycjom – zapowiada Czerwiński.
Czytaj także
- 2025-03-28: Enea zapowiada kolejne zielone inwestycje. Do 2035 roku chce mieć prawie 5 GW mocy zainstalowanej w OZE
- 2025-03-25: Brakuje kompleksowej strategii dotyczącej uzależnień dzieci i młodzieży. Problemem nie tylko alkohol i nikotyna
- 2025-03-20: KE przedstawia białą księgę obronności europejskiej. Nowa strategia UE zakłada zmianę podejścia do zdolności obrony i inwestycji w ten obszar
- 2025-02-27: Polskie produkty rolno-spożywcze za granicą drożeją. Eksporterzy tracą dotychczasowe przewagi kosztowe
- 2025-03-28: Brak krajowej polityki kosmicznej blokuje możliwości współpracy międzynarodowej. Wspólne projekty mogłyby być katalizatorem rozwoju sektora
- 2025-02-25: Wzrost udziału kobiet we władzach spółek z WIG140 rozczarowująco niski. Co piąta firma ma zarząd i radę nadzorczą w męskim składzie
- 2025-03-26: Brak różnorodności szkodzi firmom. Nowa dyrektywa może je skłonić do zmiany podejścia
- 2025-02-19: Polskie mleczarstwo przygotowuje się do silniejszej konkurencji na zagranicznych rynkach. Potrzebuje wsparcia systemowego
- 2024-12-13: PZU chce mocniej inwestować w sektor zdrowia i transformację energetyki. W strategii do 2027 roku zapowiada duże zmiany w strukturze grupy
- 2025-01-15: Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji ma wystartować w tym roku. Polskie wojsko coraz szerzej korzysta z tej technologii