Mówi: | Ewa Bereśniewicz-Kozłowska |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | eCard |
Połączenie eCard i Dotpay może doprowadzić do podwojenia wyniku operacyjnego
Integracja usług i ograniczenie kosztów to główne założenia połączenia serwisów eCard oraz Dotpay należących do funduszu zarządzanego przez spółkę Private Equity Managers. Jak zapowiada Ewa Bereśniewicz-Kozłowska, prezes firmy eCard, w wyniku integracji z Dotpay poziom EBITDA powinien się podwoić.
– Produkty eCard i Dotpay są komplementarne – to największa zaleta planowanej integracji – informuje agencję informacyjną Newseria Inwestor Ewa Bereśniewicz-Kozłowska, prezes eCardu. – My zajmujemy się przede wszystkim płatnościami kartą. Dotpay z kolei specjalizuje się w przelewach pół- i całkowicie automatycznych.
W fazie realizacji są już usługi płatniczo-logistyczne bazujące na silnych stronach obu integrujących się spółek. Jedną z nich jest widget e-commerce, dzięki któremu użytkownik będzie mógł zapisać wybrany środek płatniczy oraz adres dostawy i używać tak skonfigurowanego rozwiązania we wszystkich serwisach współpracujących z eCard i Dotpay.
– Dla klienta liczy się przede wszystkim wygoda oraz oszczędność czasu. Nie chce się on zastanawiać nad tym, jak sfinalizuje transakcję, ma ona być przede wszystkim prosta i intuicyjna. Na tym polega właśnie tzw. uberyzacja płatności, do której dążymy i która ma nam ułatwiać zdobywanie rynku – wyjaśnia Ewa Bereśniewicz-Kozłowska.
Właścicielem eCard i Dotpay jest fundusz MCI.EuroVentures zarządzany przez notowaną na GPW spółkę Private Equity Managers (PEM). Integracja obu spółek ma się zakończyć w pierwszym kwartale 2017 roku.
– Będziemy szukać synergii zarówno po stronie przychodowej, jak i kosztowej. Będziemy się starać jak najlepiej wykorzystać atuty obu łączących się spółek, aby zbudować dodatkową wartość – zapowiada Ewa Bereśniewicz-Kozłowska.
W ostatnim czasie eCard zaczął aktywnie działać na rynku KEP (przesyłki kurierskie, ekspresowe i paczki). Do końca roku kurierzy jednej z największych firm działający w Polsce mają być wyposażeni w 2,5 tys. mPOS-ów (mobilnych terminali płatniczych). Celem jest zwiększenie liczby i wartości płatności elektronicznych na rynku, na którym wciąż w dużej mierze króluje gotówka.
– Ten rynek ma bardzo duży potencjał – mówi Ewa Bereśniewicz-Kozłowska. – Nasze mPOS-y są nowoczesne, małe. Sprawdziły się już w Rumunii i Turcji, są także mocno rozwinięte w Wielkiej Brytanii. Wierzymy, że na krajowym rynku również odniosą sukces.
Czytaj także
- 2024-01-19: Organizacje senioralne chcą większego udziału osób starszych w życiu społecznym. Potencjał jest ogromny
- 2023-11-17: Cyfrowe euro możliwe w ciągu dwóch–trzech lat. Prace nad cyfrowymi odpowiednikami swoich walut prowadzi już 130 państw
- 2023-09-25: E-handel coraz bardziej ekologiczny. InPost umożliwi sprawdzanie oszczędzonego śladu węglowego na każdej paczce
- 2023-10-27: Producenci elektroniki poprawiają parametry swoich produktów. Mają być wygodne, energooszczędne i z korzyścią dla zdrowia
- 2023-06-20: Na świecie już niemal 110 mln ludzi to uchodźcy. Ich liczba wzrosła rekordowo
- 2023-05-10: Polska spółka chce być globalnym liderem rynku zielonych metali. Planuje przejęcia na rynkach w Polsce i za granicą
- 2023-03-31: Na rynku działa już ponad 1,2 mln terminali płatniczych. Nadal może być 500–600 tys. miejsc, gdzie płatności bezgotówkowe nie są przyjmowane
- 2022-12-29: Polskie firmy stawiają na cyfrowe zarządzanie dokumentacją. Co trzecia zamierza przejść na elektroniczne formularze
- 2022-12-21: Firmy kurierskie działają na najwyższych obrotach. Sprawna obsługa szczytu wysyłkowego zależy od odpowiedniej infrastruktury
- 2022-10-20: W czasach wysokiej inflacji Polacy skłonni są do podejmowania większego ryzyka w inwestycjach. Szansa na wyższe zyski kosztem bezpieczeństwa