Mówi: | Jakub Kizielewicz |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Prime Car Management |
Prime Car Management pracuje nad nową strategią. Spółka chce postawić na klientów indywidualnych
Grupa Prime Car Management pracuje nad nową strategią na najbliższe lata. Jak zapowiada prezes, spółka chce postawić na klientów indywidualnych, a leasing konsumencki staje się coraz popularniejszy. – Obserwujemy na rynku trendy związane ze zmianą potrzeb klientów indywidualnych. Myśląc o nowej strategii, będziemy starali się wziąć pod uwagę właśnie ich oczekiwania – podkreśla Jakub Kizielewicz.
– Spółka pracuje nad nową strategią i zamierzamy ją opublikować w połowie września. Będziemy starali się uwzględnić te trendy, które zauważamy na rynku. Chcemy jeszcze bardziej wykorzystać naszą pozycję i przewagi rynkowe, które zbudowaliśmy – zapowiada w rozmowie z agencją Newseria Inwestor Jakub Kizielewicz, prezes Prime Car Management, jednostki dominującej grupy Masterlease.
Grupa Masterlease stawia na samochody z grupy premium. Z danych grupy wynika, że udział tych pojazdów wzrósł o 78 proc. To efekt rosnących wymagań klientów z sektora MŚP, którzy decydują się na konkretne modele z bogatym wyposażeniem. Zwracają uwagę na jakość samochodu i poziomu usług związanych z nabyciem i obsługą pojazdu. Obecnie Masterlease obsługuje programy Opel Business Services i Hyundai Fleet Lease. W styczniu grupa rozpoczęła współpracę w ramach kolejnego programu partnerskiego z Jaguarem i Land Roverem w ramach wynajmu długoterminowego dla tych marek.
– Obserwujemy na rynku trendy związane ze zmianą zachowań i potrzeb klientów indywidualnych. Dlatego myśląc o nowej strategii, będziemy starali się wziąć pod uwagę przede wszystkim właśnie oczekiwania klientów indywidualnych – podkreśla Kizielewicz.
Leasing konsumencki pozwala na sfinansowanie kupna samochodu. Na Zachodzie taka forma leasingu stanowi nawet 30 proc. biznesu firm działających w branży. Obecnie Masterlease dla klientów indywidualnych nieprowadzących działalności gospodarczej proponuje trzy rodzaje leasingu: Hyundai Abonament, Przyjazne auto – prosty leasing konsumencki i Leasing Plus.
– Widać też wyraźnie, że do rynku, na którym działamy, coraz mocniej docierają wszelkiego rodzaju pomysły, nowe modele biznesowe, które oparte są o działalność w sieci, klientów i firm, które oferują usługi z naszego sektora. W związku z tym zapewne też bardzo dokładnie przeanalizujemy, co się zmieniło w zakresie naszego rynku w tym obszarze – zaznacza Kizielewicz.
Masterlease chce poszerzyć grupę korporacyjnych klientów, zwiększyć portfolio dodatkowych produktów w ramach usług CFM. Zapowiada też tworzenie nowych programów private label.
– Przygotowujemy strategię długoterminową. Na pewno będzie dotyczyła okresu 3-5 lat, taki wyznaczamy cel. Strategia jest w przygotowaniu, główne wątki już znamy, natomiast upubliczniona zostanie we wrześniu – wskazuje prezes Prime Car Management.
Na koniec I kw. 2016 roku zysk netto grupy sięgnął 9,3 mln zł. Na koniec marca liczba pojazdów sfinansowanych przekroczyła 28 tys. samochodów (wzrost o 19,4 proc. w skali roku). Wielkość dostaw wyniosła ponad 3 tys. pojazdów (30-proc. wzrost).
Branża leasingowa notuje wzrosty. W I kw. tego roku (dane Związku Polskiego Leasingu) dynamika branży wyniosła 23 proc. Leasingodawcy sfinansowali inwestycje o łącznej wartości 13 mld zł.
Czytaj także
- 2024-11-05: Leczenie okulistyczne coraz skuteczniejsze. Pomagają w tym inwestycje w infrastrukturę i nowe technologie
- 2024-10-31: Ruszyła największa elektrownia gazowa w Polsce. Dostarczy energię dla ok. 3 mln gospodarstw
- 2024-11-08: Firmy czują rosnącą presję na inwestycje w dekarbonizację. Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa
- 2024-10-14: Wyniki sprzedaży elektryków w Polsce jedne z najniższych w Europie. Eksperci widzą jednak duży potencjał
- 2024-10-17: Mała liczba punktów ładowania spowalnia rozwój elektromobilności. Powodem długi czas oczekiwania na przyłącza prądowe
- 2024-11-13: Zadyszka na rynku ładowania samochodów elektrycznych. Rozwój infrastruktury przyhamował
- 2024-10-21: Przyszłość motoryzacji to niekoniecznie auta bateryjne. Zainteresowanie kierowców mniejsze niż oczekiwane
- 2024-08-12: Rosnące inwestycje firm napędzają rynek leasingu. Za trzy czwarte finansowania odpowiada segment samochodów
- 2024-08-05: Igrzyska w Paryżu znacznie tańsze od poprzednich letnich imprez sportowych. Choć gości jest mniej, niż oczekiwano, korzyści mogą być znaczące
- 2024-08-12: Ponad 200 polskich sportowców walczyło w Paryżu nie tylko o medale, ale też nagrody finansowe i uwagę sponsorów. To szczególnie istotne dla mniej popularnych dyscyplin