Mówi: | Łukasz Sekuła |
Funkcja: | dyrektor finansowy |
Firma: | Marvipol |
Luksusowe samochody sprzedają się w Polsce coraz lepiej. Marvipol zarabia na nich prawie tyle samo, co na nieruchomościach
Sprzedaż luksusowych samochodów w Polsce szybko rośnie. Marvipol liczy, że również w tym roku nabywców znajdzie o kilkanaście procent więcej samochodów marki Land Rover i Jaguar niż w 2014 roku. Dlatego poszerza swoje portfolio o kolejne modele tych aut.
Motoryzacja to drugi obok nieruchomości segment działalności Marvipolu. W ostatnim roku przychody z działalności deweloperskiej nieznacznie przewyższały przychody ze sprzedaży aut z wyższej półki.
– Grupa Kapitałowa Marvipol osiągnęła przychody na poziomie ponad 750 mln zł, z czego ok. 350 mln zł pochodziło z segmentu motoryzacyjnego, a 400 mln z segmentu deweloperskiego. Ten pierwszy będzie bardzo dynamicznie rósł w kolejnych latach i taka jest strategia firmy – mówi agencji informacyjnej Newseria Łukasz Sekuła, dyrektor finansowy Marvipolu.
Tendencję potwierdzają wyniki firmy w pierwszych miesiącach tego roku, więc Marvipol zakłada solidny wzrost do końca roku. Duże nadzieje wiąże też z nowymi modelami, które wprowadza na polski rynek. To Land Rover Discovery Sport i Jaguar XE, który trafi do salonów w drugiej połowie roku. Te modele mają przyciągnąć klientów, co powinno skutkować wyższymi wolumenami sprzedaży już w 2015 roku.
– Wyniki I kwartału są bardzo dobre w segmencie motoryzacyjnym – ocenia Łukasz Sekuła. – Sprzedaliśmy 344 samochody Jaguar Land Rover, co dobrze wróży naszym planom rocznym. Spodziewamy się, ze w tym roku sprzedamy około 1,3 tys. samochodów Jaguar Land Rover. Dla porównania cały zeszły rok to 1118 sztuk, tak że to będzie dwucyfrowy wzrost.
Przychody Marvipolu wzrosły w 2014 roku o 50 proc. do 761,2 mln zł. Zysk netto spółki był w tym czasie ponad trzy razy wyższy niż w 2013 roku i sięgał 48 mln zł. Obecny rok ma być jeszcze lepszy. Optymizm zarządu zdają się potwierdzać najnowsze wyniki deweloperskiej części Grupy. Segment zamknął pierwszy kwartał zgodnie z planem sprzedażowym – 146 podpisanych umów sprzedaży. Sekuła podkreśla, że osiągnięcie wyniku 550-600 sprzedanych mieszkań jest realne. W ubiegłym roku spółka podpisała 776 umów sprzedaży lokali zarówno mieszkalnych, jak i użytkowych.
– Central Park Ursynów to nasza główna inwestycja na najbliższe lata – podkreśla dyrektor finansowy Marvipolu. – W tym roku spodziewamy się sprzedaży na poziomie około 400 mieszkań. To mieszkania przede wszystkim jedno- i dwupokojowe, widzimy też bardzo duże zainteresowanie mieszkaniami trzypokojowymi, o metrażu ponad 60 mkw.
Czytaj także
- 2024-12-13: W Europie segment elektrycznych małych aut miejskich zapóźniony o trzy–cztery lata. Hyundai chce to zmienić
- 2024-12-19: Ekonomiści obniżają prognozę wzrostu PKB dla Polski. Szybko rosnący dług publiczny wśród największych zagrożeń
- 2024-12-06: Luksusowe wydania książek w centrum zainteresowania kolekcjonerów. W Warszawie można zobaczyć ponad 20 białych kruków z Polski i zagranicy
- 2024-12-13: PZU chce mocniej inwestować w sektor zdrowia i transformację energetyki. W strategii do 2027 roku zapowiada duże zmiany w strukturze grupy
- 2024-11-29: Parlament Europejski zatwierdził unijny budżet na 2025 rok. Wśród priorytetów ochrona granic i konkurencyjność
- 2024-11-20: Średnio co trzy dni zamykana jest w Polsce księgarnia. Branża apeluje o regulacje porządkujące rynek
- 2024-11-08: Spadek sprzedaży detalicznej może się okazać tymczasowy. Konsumenci dalej są skłonni do dużych zakupów
- 2024-11-05: Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
- 2024-11-07: Eksport produktów spożywczych z Polski spowalnia. Producentom coraz trudniej konkurować niższą ceną
- 2024-10-21: Druga polska prezydencja w Radzie UE okazją na wzmocnienie głosu polskich przedsiębiorców. Teraz ich aktywność w UE jest niewielka