Newsy

Coraz więcej hybryd w ofercie polskich wypożyczalni aut. Rusza wspólny projekt Toyoty i sieci Avis

2015-09-14  |  06:40

40 hybrydowych modeli Toyoty Auris trafi do oferty polskich wypożyczalni Avis. Do tej pory wypożyczalnie w Polsce miały pojedyncze auta z hybrydowym napędem, a sieć Avis jako pierwsza na rynku przygotowała wyodrębnioną grupę takich samochodów dla klientów. Firmy liczą, że w ten sposób do hybrydowego napędu przekona się więcej kierowców. Atutem oferty ma być koszt wypożyczenia, który dzięki niewielkiemu zużyciu paliwa będzie w ostatecznym rozrachunku niższy niż tradycyjnego samochodu.

Jeszcze niedawno hybrydy były postrzegane jako bardzo drogie, a teraz są coraz bardziej dostępne, do tego stopnia, że będą dostępne w wielu wypożyczalniach samochodów – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Jacek Pawlak, prezes Toyota Motor Poland.

Różnica w cenach samochodów z tradycyjnym napędem i z napędem hybrydowym jest coraz mniejsza. Te drugie w ostatnich latach znacząco potaniały. Dziś takie modele są od kilku do maksymalnie kilkunastu tysięcy złotych droże niż samochody podobnej klasy i marki z tradycyjnym napędem. Dlatego zainteresowanie kierowców hybrydami rośnie. Widać to po wynikach sprzedaży – w I półroczu Polacy kupili ich o 50 proc. więcej niż rok wcześniej. Teraz będą one dostępne również w wypożyczalniach sieci Avis.

Avis jako pierwsza wypożyczalnia w Europie Środkowo-Wschodniej wprowadziła do oferty wynajmu samochody z silnikiem hybrydowym – mówi Radosław Lesiak, prezes Avis Polska. – Wybraliśmy model Toyota Auris w wersji kombi ze względu na jego walory ekonomiczne, tj. małe zużycie paliwa oraz bardzo dużą funkcjonalność nadwozia.

Do wypożyczalni w całej Polsce, głównie na lotniskach, trafi na początek 40 samochodów Toyota Auris. To pierwsza tak liczna partia tych modeli dla wypożyczalni. Inne sieci mają w swoich ofertach pojedyncze sztuki.

Oferta wynajmu samochodów z silnikiem hybrydowym została skalkulowana w taki sposób, aby mogli z niej skorzystać klienci oczekujący samochodu wielkości średniej, nazywanych potocznie kompaktowymi – mówi Lesiak.

Wypożyczenie tego auta po odliczeniu oszczędności na paliwie tak naprawdę będzie tańsze niż wypożyczenie auta konwencjonalnego – podkreśla Pawlak.

Przewagą hybryd jest niższy koszt eksploatacji. Samochody te są zasilane na przemian energią elektryczną oraz benzyną. Dzięki temu kierowca korzysta z dynamicznego i taniego silnika elektrycznego i dopiero gdy to paliwo się kończy, przechodzi na droższy napęd spalinowy, który pracując, napędza wóz i ponownie ładuje akumulator.

Jak mówi prezes polskiej filii Toyoty, wypożyczenie hybrydowego Aurisa to dobra okazja, żeby poznać technologię XXI wieku. Avis Polska liczy, że hybrydowy model spotka się z dużym zainteresowaniem klientów wypożyczalni.

Dodatkowym walorem jest to, że samochody wyposażone są, jak wszystkie hybrydy, w automatyczną skrzynię biegów, co w znacznym stopniu podnosi przyjemność podróżowania – mówi prezes sieci Avis. – Wynik tego eksperymentu będzie dla nas wskazówką do rozwoju tego segmentu w naszej ofercie.

Przygotowując ofertę wynajmu pojazdów hybrydowych, Avis oraz Toyota Motor Polska myślały też o ochronie środowiska. By podkreślić ekologiczne walory tego typu napędu, wypożyczalnia wsparła szczytny cel.

Wynajmując samochód hybrydowy w naszej sieci, klienci przyłączają się do akcji charytatywnej i wspierają ochronę morświna bałtyckiego – mówi Radosław Lesiak.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.