Mówi: | Frederic Lustig |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Carefleet SA |
Carefleet zwiększa flotę pojazdów i zapowiada redukcję kosztów. Coraz więcej klientów poszukuje aut elektrycznych i hybrydowych
Carefleet zarządza już przeszło 12 tys. samochodów, czyli o przeszło 1,5 tys. większą flotą niż pod koniec III kwartału ubiegłego roku. Najwięcej jest aut marki Škoda, Peugeot oraz Ford. Coraz więcej klientów poszukuje aut elektrycznych i hybrydowych. Do końca roku liczba pojazdów ma wzrosnąć o kolejny tysiąc. W pierwszym półroczu br. obroty firmy były większe o 3,5 proc., a zysk wzrósł o 45 proc.
– Dzisiaj mamy 12 147 samochodów w zarządzaniu, w tym około 10,3 tys. aut finansowanych – informuje agencję Newseria Inwestor Frederic Lustig, prezes zarządu Carefleet. – Pozostałe są tylko zarządzane, czyli de facto jest to jedynie usługa monitoringu. Mamy bardzo rozdrobnioną flotę w takim sensie, że nie są to duże zbiory pojazdów jednej marki, tylko dużo małych flot różnych marek. Wiodące to Škoda, Peugeot oraz Ford.
Należąca do Crédit Agricole spółka przewiduje, że w br. jej flota zwiększy się o około tysiąc samochodów. Będzie to przy tym wzrost realizowany głównie dzięki nowym klientom.
– Mamy także odbiorców, którzy odnawiają swoją flotę pojazdów, ale pozyskujemy również bardzo dużo nowych – wskazuje Frederick Lustig. – Wyniki finansowe z roku na rok się polepszają, głównie na skutek tego, że nasza flota rośnie, a więc i obroty.
W pierwszym półroczu obroty Carefleet wzrosły o 3,5 proc. Jak zapewnia jej prezes zarządu, obecnie ważnym zadaniem jest kontrola kosztów, tak aby nie rosły one równomiernie, lecz wolniej niż przychody. Taka strategia pozwoliła zwiększyć zyski przedsiębiorstwa w pierwszej połowie roku już o blisko 45 proc.
– Coraz więcej klientów interesuje się naszą usługą – przekonuje Frederic Lustig. – Dzisiaj około 80 proc. naszych odbiorców to małe podmioty, które mają od kilku do kilkudziesięciu samochodów. To segment odbiorców, który obecnie rozwija się najszybciej w Polsce. Przybywa nam także takich, którzy zamieniają leasing na usługę wynajmu, szukając komfortu, wygody, wsparcia, doradztwa, których dotychczas im brakowało. Próbują też iść z duchem czasu. Widzą, że wynajem jest coraz popularniejszy.
Przeciętna wartość samochodu z floty spółki wynosi 58 tys. zł netto. Są to przede wszystkim, jak informuje szef spółki Carefleet, pojazdy do pracy handlowej, w dużej części wykorzystywane przez sieci. Najpopularniejsze usługi to wynajem, czyli finansowanie razem z usługą serwisową i oponiarską wraz z ubezpieczeniem.
W br. spółka będzie rozwijała usługi GPS dla klientów, którzy wyrażają zainteresowanie monitoringiem floty. Swoją ofertę firma nadal ma kierować w stronę mniejszych odbiorców, w dalszej kolejności również indywidualnych. Na rynku rośnie zainteresowanie pojazdami elektrycznymi, hybrydowymi, jak zauważa Frederic Lustig, co także wyznacza jeden z kierunków rozwoju spółki.
– Carefleet był pierwszą firmą, która podpisała kontrakt na wynajem samochodów z ministerstwem – mówi Frederick Lustig. – Do dziś obsługujemy resorty Skarbu Państwa, ochrony środowiska, także ZUS był naszym klientem. To urzędy, które, tak jak większość klientów, doceniają wygodę długoterminowego wynajmu.
Jak wynika z ostatniego raportu Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP), reprezentującego branże wynajmu długoterminowego oraz Rent a Car, w drugim kwartale br. rynek tych usług zwiększył się o 12,4 proc. (w ujęciu rocznym). Pod koniec pierwszego półrocza 2014 roku należące do PZWLP przedsiębiorstwa (ok. 80 proc. wszystkich) dysponowały łącznie 119 817 autami. Pod koniec czerwca br. miały ich w sumie 134 635, co oznacza, że krajowy rynek w ciągu roku zwiększył się prawie o 15 tys. pojazdów (14 818).
Czytaj także
- 2024-12-13: W Europie segment elektrycznych małych aut miejskich zapóźniony o trzy–cztery lata. Hyundai chce to zmienić
- 2024-12-04: Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
- 2024-10-18: Polska unijnym liderem w pracach nad Społecznym Planem Klimatycznym. Ma pomóc w walce z ubóstwem energetycznym
- 2024-10-11: D. Obajtek: UE nie dorosła technologicznie do rezygnacji z samochodów spalinowych. Europejski rynek motoryzacyjny upada
- 2024-10-14: Wyniki sprzedaży elektryków w Polsce jedne z najniższych w Europie. Eksperci widzą jednak duży potencjał
- 2024-10-17: Mała liczba punktów ładowania spowalnia rozwój elektromobilności. Powodem długi czas oczekiwania na przyłącza prądowe
- 2024-11-13: Zadyszka na rynku ładowania samochodów elektrycznych. Rozwój infrastruktury przyhamował
- 2024-11-06: Rośnie zapotrzebowanie na szkolenia z gaszenia elektryków. Wiedza na ten temat jest coraz szersza
- 2024-10-03: Wstrzymanie dopłat do leasingu aut elektrycznych może zahamować na nie popyt. Większość firm odłoży zakup na przyszły rok
- 2024-10-21: Przyszłość motoryzacji to niekoniecznie auta bateryjne. Zainteresowanie kierowców mniejsze niż oczekiwane