Newsy

Auto Partner w ciągu dwóch lat otworzy centrum logistyczne w Warszawie i zwiększy liczbę filii o jedną trzecią

2016-06-09  |  06:50

Operator logistyczny zajmujący się dostarczaniem części motoryzacyjnych od producenta do klienta końcowego zadebiutował w tym tygodniu na GPW. W ramach debiutu dokonano nowej emisji i wprowadzono do obrotu część posiadanych akcji. Pozyskane środki w wysokości 50,6 mln zł zostaną wydane w ciągu dwóch lat na inwestycje w centrum logistyczne w stolicy oraz poszerzenie sieci filii z obecnych 60 do 80.

– Środki, które uzyskaliśmy dzięki emisji akcji, to około 50 mln zł. Planujemy w całości w ciągu dwóch lat przeznaczyć je na realizację naszej strategii, której najważniejszym punktem jest otwarcie centrum logistycznego w Warszawie – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Aleksander Górecki, prezes spółki Auto Partner. – Będziemy otwierać kolejne filie, mamy ich 60, a w 24 miesiące chcemy mieć kolejne 20 filii.

Siedziba firmy mieści się w Bieruniu, gdzie obecnie znajduje się liczący 20 tys. mkw. magazyn centralny oraz centrum logistyczne. Dystrybutor współpracuje z niemal 150 dostawcami części samochodowych i motocyklowych z całego świata. W magazynie centralnym dostępnych jest 2,5 mln sztuk części zamiennych w 150 tys. pozycji asortymentowych. Drugie tyle znajduje się w magazynach regionalnych. Spółka obecna jest również poza Polską.

– Na rynki zachodnie weszliśmy w ostatnim roku i widzimy bardzo duży potencjał. To, że nas tam nie było do tej pory, jest naszym atutem, bo mamy teraz bardzo duże pole do popisu. Mówię o Austrii, Niemczech, gdzie weszliśmy w ostatnim roku, zaczynamy również sprzedawać od zeszłego roku na Litwie, Łotwie, gdzie także widzimy duży potencjał –  zapowiada Górecki.

Na Łotwie istnieje już spółka zależna obsługiwana z polskich magazynów, ale w ciągu dwóch lat powstanie tam filia obsługująca również sąsiedni rynek litewski. Oddzielny oddział powstanie w Pradze. Obecnie sprzedaż zagraniczna odpowiada za jedną piątą wpływów i proporcja ta ma zostać zachowana, gdyż Auto Partner zamierza dynamicznie zwiększać także sprzedaż w kraju.

– Będziemy rozszerzać asortyment do samochodów japońskich i wprowadzimy asortyment motocykli. Wszystko to są produkty wysokomarżowe. Żeby poprawić rentowność będziemy wprowadzać kolejne własne brandy o różnym pozycjonowaniu cenowym, nawet premium. Mamy nadzieję, że dzięki temu uda nam się poprawić jeszcze rentowność – deklaruje prezes Auto Partnera. – Mamy zamiar pod nowymi nazwami wprowadzać nowe brandy własne, ale to jest wszystko w przygotowaniu.

Spółka istnieje od 23 lat. Jak podkreśla jej szef, przez cały ten czas marża kształtuje się na podobnym poziomie z odchyleniami o maksymalnie 2–3 proc. Niższy zarobek realizowany jest na mocno dotkniętych konkurencją markach premium, wynagradza to jednak handel markami własnymi.

6 czerwca Auto Partner zadebiutował na GPW. Był to 9. debiut na głównym rynku w tym roku. Na parkiet wprowadzono zarówno dotychczas istniejące akcje, jak i papiery z nowej emisji, z której pozyskano 50,6 mln zł. Oznacza to drugą pod tym względem tegoroczną emisję – po spółce Archicom, która weszła na rynek w drugiej połowie marca. Cena odniesienia wynosiła 2,20 zł, po pierwszym dniu obrotu akcje podrożały o 7,7 proc., po trzecim ich wartość wynosiła 2,5 zł.

– Debiut na GPW to prestiż, myślę, że i dla mojej drużyny, dla naszych klientów, a także dla naszych kontrahentów. Jest to bardzo ważne, ponieważ to nobilituje naszą spółkę – podkreśla Górecki.

Czytaj także