Mówi: | Piotr Żółkiewicz |
Funkcja: | członek rady nadzorczej |
Firma: | Medicalgorithmics |
Medicalgorithmics szuka nowych rynków. Najbliższych kontraktów można się spodziewać w krajach Azji Środkowo-Wschodniej
Medicalgorithmics chce zwiększyć swoją obecność na rynkach Europy, Ameryki Południowej i Azji Środkowo-Wschodniej. To z tego ostatniego regionu można się spodziewać kolejnych kontraktów firmy, która podpisuje średnio kilka umów w ciągu roku. Głównym jej rynkiem są wciąż Stany Zjednoczone, coraz więcej przychodów pochodzi jednak z nowych rynków. W tym roku podpisano umowę w Brazylii, rozszerzamy też współpracę z Wipro Limited na terenie Azji.
– Zdobywamy nowych partnerów, podpisaliśmy niedawno umowę w Meksyku, jesteśmy obecni w Kanadzie, więc już w całej Ameryce Północnej. Wciąż bardzo interesuje nas Azja Wschodnia i Środkowa, a także Europa. Co roku staramy się podpisywać przynajmniej trzy nowe umowy dystrybucyjne. Myślę, że to tempo uda nam się zachować – mówi agencji Newseria Inwestor Piotr Żółkiewicz, członek rady nadzorczej Medicalgorithmics.
Spółki działa w obszarze nieinwazyjnych urządzeń medycznych i a jej flagowym produktem jest system do analizy pracy serca PocketECG. Stany Zjednoczone pozostają dla Medicalgorithmics najważniejszym rynkiem, spółka chce jednak uzyskać znaczącą pozycję w innych krajach, przede wszystkim w Azji, Ameryce Południowej i Europie. W 2014 roku firma podpisała umowy dystrybucyjne z partnerami z Indii, Hiszpanii, Nowej Zelandii, Australii i Meksyku. Pierwsze dostawy ruszyły w lipcu, z wyjątkiem Meksyku, z którym kontrakt został podpisany w listopadzie. W Indiach spółka współpracuje z Wipro Limited, dużym koncernem notowanym na NASDAQ. W tym roku, po ponad 2 latach negocjacji, podpisała umowę na dystrybucję PocketECG III w Brazylii. To rynek atrakcyjny przede wszystkim ze względu na wspieranie przez rządzących telemedycyny.
– W Ameryce Południowej jeszcze nie wszędzie jesteśmy. Podpisaliśmy kilka miesięcy temu umowę w Brazylii, to jest ogromny rynek. Liczymy na spore przychody z niego, ale dopiero za parę lat, ponieważ komercjalizacja produktu od zera w danym regionie wymaga czasu i wiele pracy – przyznaje Piotr Żółkiewicz.
W tym roku firma chce podpisać kolejne umowy dystrybucyjne, prawdopodobnie w krajach Azji Środkowo-Wschodniej. Na celowniku Medicalgorithmics jest również Japonia. Jak przekonuje Żółkiewicz, firma stara się dostosować model biznesowy do określonych rynków.
– Każdy kraj jest zupełnie innym rynkiem, ponieważ służba zdrowia zorganizowana jest w inny sposób, więc musimy dopasować nie tylko ceny, lecz także modele biznesowe. Na jednym rynku sprzedajemy sprzęt, a na innym go leasingujemy czy wydzierżawiamy, na jeszcze innym staramy się świadczyć usługę –mówi członek rady nadzorczej Medicalgorithmics.
Obecność na nowych rynkach przełożyła się na wyniki spółki. W pierwszym kwartale Medicalgorithmics odnotowało 5,07 mln zł zysku netto wobec 3,77 mln zł zysku w analogicznym okresie ubiegłego roku. Zysk operacyjny wyniósł 4,67 mln zł wobec 3,77 mln zł zysku rok wcześniej, a przychody ze sprzedaży sięgnęły 10,93 mln zł (5,94 mln zł w 2014 roku).
– W ostatnich latach udawało nam się prawie podwajać przychody. Dynamika, która pokazaliśmy w raporcie za pierwszy kwartał, sięga 80 proc. i mam nadzieję, że w najbliższych latach utrzymamy to tempo. Oczywiście, im jesteśmy więksi, im baza jest większa, tym trudniej o zachowanie procentowo takiej samej dynamiki, ale będziemy się starać – zaznacza Piotr Żółkiewicz.
Czytaj także
- 2024-12-13: Agencja Badań Medycznych walczy z czasem przy obsłudze konkursów z KPO. Największym problemem są braki kadrowe
- 2024-12-27: Dwa konkursy w Agencji Badań Medycznych w 2025 roku. Do wzięcia 275 mln zł
- 2025-01-07: Polska potrzebuje centralnego systemu dokumentacji medycznej. Jest niezbędny w wypadku sytuacji kryzysowych
- 2024-12-10: 95 proc. urządzeń do wapowania ma zniknąć z rynku. Tysiąc firm w Polsce będzie się musiało przebranżowić
- 2024-11-28: P. Serafin: Potrzebujemy bardziej elastycznego unijnego budżetu. UE musi ponownie stać się synonimem innowacyjności i konkurencyjności
- 2024-10-17: Wiele wyzwań polskiej prezydencji w UE. Jednym z kluczowym będą prace nad nowym budżetem
- 2024-10-23: Polska w końcówce krajów wdrażających w firmach sztuczną inteligencję. Bolączką jest brak kompetencji cyfrowych u menedżerów
- 2024-10-02: Polacy na bakier z higieną cyfrową. To przekłada się na zdrowie fizyczne i psychiczne, szczególnie młodych
- 2024-10-02: J. Lewandowski: Unijny budżet na lata 2028–2034 jest bardzo skromny, ale inwestycyjny. Oby komisarzowi ds. budżetu udało się go zwiększyć
- 2024-07-29: Załogi Lotniczego Pogotowia Ratunkowego ćwiczą techniki zabiegowe ratujące życie pacjentów. W centrum szkoleniowym odwzorowywane są najcięższe przypadki