Newsy

TVN liczy na dobre wyniki w IV kwartale i 2015 r. Choć III kwartał był dla spółki lepszy niż w ub.r., to po 10 miesiącach utraciła pozycję lidera

2014-11-19  |  09:00

Aktualizacja 10:50

W październiku to Polsat, a nie TVN, był liderem rynku reklamy telewizyjnej w Polsce. Obaj rywale zanotowali spadki wpływów wobec ubiegłego roku. TVN po zyskownym III kwartale liczy jednak na dobrą końcówkę roku.

– Jesteśmy przekonani, że osiągniemy bardzo dobre wyniki w oparciu o naszą główną ramówkę, ramówki kanałów naziemnych, ofertę Telewizji Premium oraz duży popyt ze strony rynku reklamodawców – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Markus Tellenbach, prezes grupy TVN. – Myślę, że TVN osiągnie dobre wyniki w IV kwartale oraz nadchodzącym roku.

TVN przewiduje, że roczna skonsolidowana skorygowana EBITDA wzrośnie z ok. 520 mln zł w 2014 r. do 590 mln zł w 2015 r. i 630 mln zł w 2016 r.

W III kwartale przychody netto ze sprzedaży jednej z największych prywatnych stacji telewizyjnych w Polsce sięgnęły 328 mln zł i były o prawie 19 mln większe niż w III kwartale zeszłego roku. Zysk netto TVN przypadający na akcjonariusza jednostki dominującej przekroczył w tym czasie 17 mln zł. To w ocenie władz spółki dobrze wróży na cały rok.

– W tej chwili nie mamy powodów do obaw o osłabienie naszej pozycji na rynku. Sytuacja na rynku reklamy jest dobra ocenia Markus Tellenbach. – Dlatego choć jest jeszcze bardzo wcześnie by prognozować, uważam, że rok 2015 nie będzie czasem spadku zainteresowania reklamodawców, wręcz przeciwnie, moim zdaniem TVN będzie odgrywać ważną rolę na polskim rynku reklamy.

Jak podają WirtualneMedia.pl, powołując się na dane Nielsen Audience Measurement, po dziesięciu miesiącach roku TVN miał wpływy z reklam o ponad 30 proc. niższe niż przed rokiem, podczas gdy Polsat stracił tylko 3,7 proc. Odpowiada to kwotom 2,1 mld zł i 2,56 mld zł. Tym samym Polsat zajął pozycję lidera. Dane dotyczą jednak reklam cennikowych, a ożywienie na rynku reklamy telewizyjnej potwierdzają domy mediowe.

TVN podkreśla, że po starcie jesiennej ramówki we wrześniu był najchętniej oglądaną stacją telewizyjną w Polsce w grupie osób 16-49 lat.

– Pozycja TVN napędzana jest przez lokalne produkcje – podkreśla prezes spółki. – Udowadnialiśmy wielokrotnie, że potrafimy przygotować programy przyciągające reklamodawców, bardzo udane produkcje wewnętrzne. Można oczekiwać, że TVN będzie kontynuować tę strategię inwestowania w kreatywne myślenie i kreatywne, innowacyjne rozwiązania, a co za tym idzie, przewidujemy, że będzie dominującą siłą w 2015 roku.

Markus Tellenbach uważa, że jego spółce sprzyja poprawa kondycji całej polskiej gospodarki. W III kwartale PKB wzrósł o 3,3 proc. mimo znacznie niższych prognoz (konsensus 2,8 proc.).

– Widzę też, że wskaźnik produkcji przyjmuje wartości pozytywne. Sądzę zatem, że widzimy dziś obraz złożony z niejednoznacznych wskaźników, z którego trudno cokolwiek wywnioskować. Osobiście jestem optymistą, dlatego myślę, że polska ekonomia ma silną pozycję i ta tendencja będzie się utrzymywać w najbliższym roku.

TVN oraz sieć telefonii komórkowej T-Mobile zawarły na początku listopada strategiczne partnerstwo. Jak zapowiadają, wspólnie uruchomią pod marką Player serwis wideo na żądanie oferowany klientom indywidualnym T-Mobile.

– Start serwisu jest już bliski, nie nastąpi on w ciągu najbliższych dni, ale z pewnością prace nad nim nie potrwają już długo – deklaruje prezes Tellenbach. – Myślę, że wszelkie prognozy będą możliwe po kilku miesiącach działania serwisu, gdy będziemy już znali reakcję klientów. Moim zdaniem szybko osiągniemy finansowy sukces, ale zanim będzie można o tym mówić, musimy wystartować.

Czytaj także