Mówi: | Andrzej Ogonowski |
Funkcja: | dyrektor ds. marketingu & PR |
Firma: | SMSAPI.pl |
Rynek marketingu SMS wyceniany jest na ponad 100 mln zł. Głównie gracze planują kolejne usługi
Ponad 100 mln zł – na tyle wyceniany jest obecnie polski rynek marketingu SMS-owego. SMSAPI.pl, jedna z wiodących spółek z tej branży, ocenia, że dzięki rozwojowi technologicznemu wartość tego rynku nieustająco rośnie. Spółka posiadająca nowoczesną platformę do masowej wysyłki wiadomości SMS, MMS i VMS zapowiada, że wkrótce zaprezentuje nową odsłonę swojego serwisu, wzbogaconą o inne kanały komunikacji.
– Widzimy zapotrzebowanie na rynku na nasze usługi i widzimy rozwój technologii – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Andrzej Ogonowski, dyrektor ds. marketingu & PR SMSAPI.pl. – Zarówno smartfony, jak i coraz większa liczba aplikacji powodują, że SMS-y są – i wydaje się, że cały czas będą – stabilnym rozwiązaniem komunikacyjnym. Po prostu warto wykorzystać nowe technologie, dlatego też wprowadzimy zintegrowane powiadomienia pushowe, czyli takie, które będą przychodziły w danej aplikacji na smartfona.
Andrzej Ogonowski zapowiada, że jego firma nadal skupiać się będzie na komunikacji, której podstawowym narzędziem działania pozostaną wiadomości SMS. Plany zakładają wzbogacenie usługi o WAP Pushe (wiadomości SMS, które zawierają łącza do stron internetowych) i nowe technologie. Firma zapowiada, że nowe usługi chce uruchomić w ciągu 2–3 miesięcy.
– Tak naprawdę dzisiaj już mamy gotową całą infrastrukturę, pozostaje nam tylko wdrożenie tego do systemu tzw. front-endu, czyli ostatniego etapu, żeby klienci mogli z tego korzystać. Cały koszt i nakłady finansowe zostały już poniesione, a system jest praktycznie gotowy do działania.
Spółka podkreśla ogólny wzrost wysyłek wiadomości zarówno w marketingu, jak i w powiadomieniach. Widzi też ogromny potencjał rozwoju.
– Mamy aktywnych ponad 22 tys. kont – informuje dyrektor ds. marketingu & PR SMSAPI.pl. – Przeważnie właściwie w całości biznesowych czy urzędowych. Jesteśmy rzeczywiście jednym z czołowych dostawców masowej wysyłki powiadomień SMS. Cieszy nas, że z roku na rok odnotowujemy coraz większą liczbę wysyłek. Pokazuje to, że w Polsce firmy i urzędy wiedzą, jak mądrze wysyłać informacje i że ten kanał komunikacji naprawdę się sprawdza.
SMSAPI.pl deklaruje, że jest w stanie obsłużyć każdą branżę. Treści wysyłane przez system firmy podzielone są na dwa rodzaje: powiadomienia oraz wysyłki marketingowe. Powiadomienia związane są z urzędami i informują np. o zagrożeniach, zbliżających się wydarzeniach lokalnych czy możliwości odebrania dokumentów. Wysyłki marketingowe to zaś kreacja marketingowa i może służyć dowolnemu przesłaniu klienta.
– Niedawno wykonaliśmy badania, żeby sprawdzić wielkość rynku marketingu SMS, komunikacji SMS i wyszła nam wartość około 105 mln zł – zwraca uwagę Andrzej Ogonowski z SMSAPI.pl. – Wydaje się, że jesteśmy w czołówce polskich firm dostarczających komunikację SMS-ową.
Czytaj także
- 2024-12-12: 15 proc. Polaków na co dzień korzysta z miejskich rowerów publicznych. To rosnący potencjał dla reklamodawców
- 2024-11-26: Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing. Narzędzia AI dają drugie życie tradycyjnym formom reklamy
- 2024-11-21: Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
- 2024-06-17: Połowa Polaków nie potrafi odróżnić oryginalnego produktu od podróbki. Sklepy internetowe wdrożyły technologie blokujące nieautentyczne towary
- 2024-06-18: Chińskie regulacje ograniczyły czas dzieci przed ekranami i nad pracami domowymi. W pozycji siedzącej spędzają one dziennie 46 minut krócej
- 2024-08-05: Samoregulacja zawodowa ogranicza udział farmaceutów w reklamach i ich współprace płatne. Złamanie tych zasad grozi wszczęciem postępowania
- 2024-05-16: Szybki rozwój 5G w Orange Polska. Do końca roku operator uruchomi 3 tys. stacji dających dostęp do nowej technologii
- 2024-05-10: Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]
- 2024-05-27: Greenwashing to powszechne zjawisko wśród firm. UE chce z nim skutecznie walczyć i nakłada na nie nowe obowiązki
- 2024-01-16: Sarkazm może być cennym narzędziem w komunikacji. Pomaga odbiorcy otworzyć się na perspektywę nadawcy [DEPESZA]