Mówi: | Łukasz Sekuła |
Funkcja: | dyrektor finansowy |
Firma: | Marvipol |
Luksusowe samochody sprzedają się w Polsce coraz lepiej. Marvipol zarabia na nich prawie tyle samo, co na nieruchomościach
Sprzedaż luksusowych samochodów w Polsce szybko rośnie. Marvipol liczy, że również w tym roku nabywców znajdzie o kilkanaście procent więcej samochodów marki Land Rover i Jaguar niż w 2014 roku. Dlatego poszerza swoje portfolio o kolejne modele tych aut.
Motoryzacja to drugi obok nieruchomości segment działalności Marvipolu. W ostatnim roku przychody z działalności deweloperskiej nieznacznie przewyższały przychody ze sprzedaży aut z wyższej półki.
– Grupa Kapitałowa Marvipol osiągnęła przychody na poziomie ponad 750 mln zł, z czego ok. 350 mln zł pochodziło z segmentu motoryzacyjnego, a 400 mln z segmentu deweloperskiego. Ten pierwszy będzie bardzo dynamicznie rósł w kolejnych latach i taka jest strategia firmy – mówi agencji informacyjnej Newseria Łukasz Sekuła, dyrektor finansowy Marvipolu.
Tendencję potwierdzają wyniki firmy w pierwszych miesiącach tego roku, więc Marvipol zakłada solidny wzrost do końca roku. Duże nadzieje wiąże też z nowymi modelami, które wprowadza na polski rynek. To Land Rover Discovery Sport i Jaguar XE, który trafi do salonów w drugiej połowie roku. Te modele mają przyciągnąć klientów, co powinno skutkować wyższymi wolumenami sprzedaży już w 2015 roku.
– Wyniki I kwartału są bardzo dobre w segmencie motoryzacyjnym – ocenia Łukasz Sekuła. – Sprzedaliśmy 344 samochody Jaguar Land Rover, co dobrze wróży naszym planom rocznym. Spodziewamy się, ze w tym roku sprzedamy około 1,3 tys. samochodów Jaguar Land Rover. Dla porównania cały zeszły rok to 1118 sztuk, tak że to będzie dwucyfrowy wzrost.
Przychody Marvipolu wzrosły w 2014 roku o 50 proc. do 761,2 mln zł. Zysk netto spółki był w tym czasie ponad trzy razy wyższy niż w 2013 roku i sięgał 48 mln zł. Obecny rok ma być jeszcze lepszy. Optymizm zarządu zdają się potwierdzać najnowsze wyniki deweloperskiej części Grupy. Segment zamknął pierwszy kwartał zgodnie z planem sprzedażowym – 146 podpisanych umów sprzedaży. Sekuła podkreśla, że osiągnięcie wyniku 550-600 sprzedanych mieszkań jest realne. W ubiegłym roku spółka podpisała 776 umów sprzedaży lokali zarówno mieszkalnych, jak i użytkowych.
– Central Park Ursynów to nasza główna inwestycja na najbliższe lata – podkreśla dyrektor finansowy Marvipolu. – W tym roku spodziewamy się sprzedaży na poziomie około 400 mieszkań. To mieszkania przede wszystkim jedno- i dwupokojowe, widzimy też bardzo duże zainteresowanie mieszkaniami trzypokojowymi, o metrażu ponad 60 mkw.
Czytaj także
- 2022-05-19: Coraz bliżej pojawienia się w pełni autonomicznych aut na drogach. Sztuczna inteligencja już teraz zapobiega wypadkom drogowym
- 2022-05-24: Kobiety bardziej doceniane w branży przemysłowej. Coraz więcej z nich ma ambicje być liderkami
- 2022-04-25: Eksperci prognozują co najmniej kilkunastoprocentowy wzrost cen usług telekomunikacyjnych. Jeśli ustawa o cyberbezpieczeństwie wejdzie w życie, mocno uderzy po kieszeni konsumentów
- 2022-05-05: Szybki rozwój Łodzi napędza projekty mieszkaniowe. Inwestorzy mogą zarobić tutaj dwa razy więcej niż w Warszawie
- 2022-04-25: Coraz więcej sieci handlowych rezygnuje z jaj od kur z chowu klatkowego. Rośnie również poparcie konsumentów dla tych decyzji
- 2022-05-23: Łódź powoli staje się konkurencją dla Warszawy. Prawie dwukrotnie tańsze mieszkania kuszą łodzian i inwestorów
- 2022-05-09: Rosnąca popularność fotowoltaiki dostrzeżona przez ubezpieczycieli. Polisa przydomowej instalacji PV pokryje szkody z powodu gradobicia, pożaru czy kradzieży
- 2022-04-20: 62 proc. polskich pracowników pozytywnie ocenia swoje kompetencje cyfrowe. Większość chce je wciąż podnosić
- 2022-05-13: Google pomoże młodym ludziom zdobyć kompetencje cyfrowe. Eksperci w dziedzinie marketingu internetowego będą teraz poszukiwani na rynku pracy
- 2022-04-11: Ekonomiści prognozują długotrwały spadek popytu na niektóre dobra konsumpcyjne. Wydatki na meble, odzież czy sprzęt AGD Polacy będą odkładać na lepsze czasy