Newsy

Xerox chce rosnąć dwucyfrowo. Ma w tym pomóc zarządzanie dokumentami

2014-12-03  |  07:00
Wszystkie newsy
Mówi:Rafał Kozdryk
Funkcja:dyrektor handlowy
Firma:Xerox Polska

Kopiowanie i drukowanie dokumentów to dla firm spore wydatki. Nowe technologie pozwalają jednak ograniczyć je niemal o połowę. Dla producentów tradycyjnych urządzeń biurowych to poważne wyzwanie, ale też szansa na utrzymanie, a nawet zwiększenie udziałów w rynku.

– Borykamy się z tym, że rynek drukowania i kopiowania maleje mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Rafał Kozdryk, dyrektor handlowy Xerox Polska. – Rocznie około kilku procent, mówi się, że 3 proc. Dlatego musimy trochę odejść od tego modelu, który mieliśmy do tej pory i w regionie, i w Polsce, czyli odchodzimy od modelu sprzedawania urządzeń i ewentualnie prostych usług wokół tego.

W zamian Xerox, który ma w naszym regionie ok. 28-proc. udział w rynku, chce oferować swoim klientom urządzenia oraz usługi pozwalające na optymalizację procesów związanych z dokumentami i zarządzaniem nimi. Nowy model działania to „Next Generation MPS”.

– Odchodzimy od tradycyjnych zadań, jak drukowanie, kopiowanie, chyba że w formie usługi outsourcingowej, czyli z finansowaniem. Idziemy w stronę optymalizacji procesu pracy z dokumentami, zarządzania nimi i efektywności korzystania z dokumentów w formie elektronicznej zapowiada Rafał Kozdryk.

Unowocześnienie tradycyjnego obiegu dokumentów w firmie może oznaczać oszczędności dla przedsiębiorstw. Dotychczasowe metody polegające na powielaniu i rozsyłaniu papierów były bardzo kosztowne. Według szacunków Xeroksa usprawnienia dają tu realne oszczędności.

Kilka procent wydatków dużych przedsiębiorstw jest związanych z drukiem i kopiowaniem ocenia dyrektor handlowy Xerox Polska. – To jest sytuacja, która w przypadku dużych przedsiębiorstw przekłada się na bardzo duże pieniądze. W związku z tym Xerox już od dawna ma ofertę związaną z optymalizacją, ale nie tylko optymalizacją procesów, lecz także kosztów. To zaczyna się oczywiście audytem i wypracowaniem jakiegoś specyficznego modelu dla firmy, który pozwali jej oszczędzić pieniądze i to są oszczędności nawet rzędu 40 proc.

Dla Xeroksa nowe rozwiązania dla firm to szansa nie tylko na utrzymanie się na rynku, lecz także na rozwój, i to w dwucyfrowym tempie.

Nasza strategia w Polsce jest budowana na następne trzy lata, jeżeli chodzi o sprzedaż. Zakłada jeden główny cel: musimy rosnąć przynajmniej dwucyfrowo – podkreśla dyrektor Rafał Kozdryk z Xerox Polska. – Z tym wiąże się oczywiście wprowadzanie nowej oferty. Pracujemy nad nową ofertą, nad wsparciem pokrycia rynku i zespołami sprzedaży, a wszystko po to, by można było ten wynik osiągnąć.

Czytaj także