Mówi: | Rafał Kozdryk |
Funkcja: | dyrektor handlowy |
Firma: | Xerox Polska |
Xerox chce rosnąć dwucyfrowo. Ma w tym pomóc zarządzanie dokumentami
Kopiowanie i drukowanie dokumentów to dla firm spore wydatki. Nowe technologie pozwalają jednak ograniczyć je niemal o połowę. Dla producentów tradycyjnych urządzeń biurowych to poważne wyzwanie, ale też szansa na utrzymanie, a nawet zwiększenie udziałów w rynku.
– Borykamy się z tym, że rynek drukowania i kopiowania maleje – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Rafał Kozdryk, dyrektor handlowy Xerox Polska. – Rocznie około kilku procent, mówi się, że 3 proc. Dlatego musimy trochę odejść od tego modelu, który mieliśmy do tej pory i w regionie, i w Polsce, czyli odchodzimy od modelu sprzedawania urządzeń i ewentualnie prostych usług wokół tego.
W zamian Xerox, który ma w naszym regionie ok. 28-proc. udział w rynku, chce oferować swoim klientom urządzenia oraz usługi pozwalające na optymalizację procesów związanych z dokumentami i zarządzaniem nimi. Nowy model działania to „Next Generation MPS”.
– Odchodzimy od tradycyjnych zadań, jak drukowanie, kopiowanie, chyba że w formie usługi outsourcingowej, czyli z finansowaniem. Idziemy w stronę optymalizacji procesu pracy z dokumentami, zarządzania nimi i efektywności korzystania z dokumentów w formie elektronicznej – zapowiada Rafał Kozdryk.
Unowocześnienie tradycyjnego obiegu dokumentów w firmie może oznaczać oszczędności dla przedsiębiorstw. Dotychczasowe metody polegające na powielaniu i rozsyłaniu papierów były bardzo kosztowne. Według szacunków Xeroksa usprawnienia dają tu realne oszczędności.
– Kilka procent wydatków dużych przedsiębiorstw jest związanych z drukiem i kopiowaniem – ocenia dyrektor handlowy Xerox Polska. – To jest sytuacja, która w przypadku dużych przedsiębiorstw przekłada się na bardzo duże pieniądze. W związku z tym Xerox już od dawna ma ofertę związaną z optymalizacją, ale nie tylko optymalizacją procesów, lecz także kosztów. To zaczyna się oczywiście audytem i wypracowaniem jakiegoś specyficznego modelu dla firmy, który pozwali jej oszczędzić pieniądze i to są oszczędności nawet rzędu 40 proc.
Dla Xeroksa nowe rozwiązania dla firm to szansa nie tylko na utrzymanie się na rynku, lecz także na rozwój, i to w dwucyfrowym tempie.
– Nasza strategia w Polsce jest budowana na następne trzy lata, jeżeli chodzi o sprzedaż. Zakłada jeden główny cel: musimy rosnąć przynajmniej dwucyfrowo – podkreśla dyrektor Rafał Kozdryk z Xerox Polska. – Z tym wiąże się oczywiście wprowadzanie nowej oferty. Pracujemy nad nową ofertą, nad wsparciem pokrycia rynku i zespołami sprzedaży, a wszystko po to, by można było ten wynik osiągnąć.
Czytaj także
- 2025-02-12: Europejski Bank Centralny ma być lepiej przygotowany na przyszłe szoki inflacyjne. Walka o stabilność cen powinna być głównym celem
- 2025-02-10: Sieć MOYA planuje otwierać kilkadziesiąt nowych stacji paliw rocznie. Właśnie otworzyła 500. punkt
- 2025-02-19: Biomimetyczny dron z nogami sprawdzi się w dostawach i misjach ratunkowych. Technologia inspirowana jest wronami
- 2025-02-04: Rekordowy wzrost sprzedaży samochodów Mercedes-Benz. Rośnie zainteresowanie przede wszystkim autami niskoemisyjnymi
- 2025-02-18: Europejski przemysł czeka na Clean Industrial Deal. Dekarbonizacja jest potrzebna, ale innymi metodami
- 2025-02-11: Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców chciałby zyskać nowe kompetencje. Wśród nich mediacje między przedsiębiorcami
- 2025-02-11: Idea STEM zmienia podejście do edukacji dzieci na całym świecie. Doświadczanie i współpraca zamiast wykładów
- 2025-01-31: Unijne przepisy zwiększą bezpieczeństwo inwestycji w kryptowaluty. Nowe regulacje mają uporządkować rynek
- 2025-01-28: Europa bierze bezpieczeństwo w swoje ręce. Potencjał obronny może być nawet kilkukrotnie większy niż Rosji
- 2025-01-30: Inwestycje w kamienice zyskują na popularności. Nie odstraszają nawet wyzwania konserwatorskie