Mówi: | Michał Jakubowski |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | easyCALL.pl |
Spółka easyCALL.pl rozwija sieć sprzedaży i planuje pozyskanie partnera z zagranicy. Eksport usług ma zwiększyć przychody o jedną piątą
Spółka easyCALL.pl chce rozwijać sieć sprzedaży dla małych i średnich przedsiębiorstw poza województwem mazowieckim. W związku z tym spółka rozbudowuje pakiety oferowanych usług dotyczące przede wszystkim telekonferencji oraz wirtualnej centrali. Z każdego nowego oddziału firma spodziewa się pozyskać kilkudziesięciu nowych klientów w miesiącu. easyCALL.pl poszukuje także partnerów do współpracy za granicą. Eksport usług hurtowych ma zwiększyć przychody o około jedną piątą, czyli o 3 mln zł.
– W ubiegłym roku zaczęliśmy intensywnie rozbudowywać dział sprzedaży skierowany do małego i średniego biznesu (B2B, czyli Business to Business – red.) – informuje agencję Newseria Inwestor Michał Jakubowski, prezes zarządu easyCALL.pl. – W województwie mazowieckim zakończyło się to sukcesem, jesteśmy zadowoleni z osiąganych tam i stale rosnących wyników. W związku z tym chcemy rozwinąć tego typu sprzedaż w województwach ościennych. Mamy nadzieję, że stanie się to do połowy br., a wyniki tych działań powinny być widoczne pod koniec tego roku lub na początku przyszłego.
Zarząd easyCALL.pl zakłada, że z każdego nowego oddziału można pozyskać kilkudziesięciu klientów biznesowych w miesiącu. Jeśli się to uda, to baza abonencka firmy pod koniec br. powinna wzrosnąć do kilku tysięcy. W związku z tym spółka planuje rozwój oferowanych temu segmentowi odbiorców usług, przede wszystkim tych związanych z telekonferencjami oraz wirtualną centralą (możliwość obsługi średniej wielkości przedsiębiorstwa).
– Wiemy, że sprzedaż usługi telekomunikacyjnej polegającej na połączeniu dwóch osób nie jest rzeczą, która może przekonać klientów do tego, by zmienili usługodawcę – zauważa Jakubowski. – W związku z tym już w zeszłym roku stworzyliśmy kilka produktów specjalnie dla małych i średnich przedsiębiorstw: wirtualną centralę i telekonferencje. Usługi te już oferujemy, obecnie są dźwignią naszej sprzedaży i sprawdzają się bardzo dobrze.
Krajowe firmy są coraz bardziej zainteresowane telefonią internetową. Według raportu specjalizującej się w badaniach rynków Europy Środkowej i Wschodniej firmy PMR liczba linii VoIP (skrót od ang. Voice over Internet Protocol) w segmencie B2B w Polsce w ciągu ostatnich lat nieprzerwanie notuje wzrost i pod koniec 2013 r. przekroczyła pół miliona. Największy przyrost liczby linii w stosunku do roku wcześniejszego odnotowano w 2010 roku, kiedy grupa abonentów zwiększyła się o ponad 35 proc. W 2013 roku wzrosła o ponad 13 proc. Szacuje się, że obecnie z usług telefonicznych w formule VoIP korzysta w Polsce przeszło 2,5 mln abonentów. W Europie liderem jest Francja (22 mln numerów) oraz Niemcy (10 mln).
– Myślimy o sprzedaży za granicę naszych usług w formie hurtowej – zapowiada Jakubowski. – W związku z tym zamierzamy bardzo intensywnie rozwijać dział sprzedaży. Chcemy w br. zatrudnić kilku topowych menadżerów firm telekomunikacyjnych, więc mamy nadzieję, że te plany są bardzo realne. Pierwsze informacje na ten temat przedstawimy w przeciągu miesiąca, może dwóch.
W kręgu zainteresowań firmy znajdują się zagraniczni operatorzy telekomunikacyjni, którzy mogliby uzupełnić swoje portfolio o usługi oferowane przez easyCALL.pl klientom biznesowym na krajowym rynku i dostosować ofertę do tamtejszego zapotrzebowania.
– Myślę, że taka sprzedaż mogłaby zwiększyć nasze przychody o blisko 20 proc., czyli o około 3 mln zł – wskazuje Jakubowski.
Analitycy PMR szacują, że do 2017 r. światowe przychody z tytułu biznesowych usług opartych o protokół internetowy będą rosnąć 7 proc. rocznie. Zainteresowanie firm wynika nie tylko z niższych kosztów połączeń, które w porównaniu do telefonii stacjonarnej mogą kosztować mniej nawet o 60 proc., lecz także z dostępu do szeregu dodatkowych usług, których brakuje w ofercie tradycyjnych telekomów.
Czytaj także
- 2024-12-02: Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy
- 2024-11-18: Sprzedaż kart telemetrycznych M2M mocno przyspieszyła. Dzięki nim internet rzeczy wspiera cyfryzację firm
- 2024-11-05: Leczenie okulistyczne coraz skuteczniejsze. Pomagają w tym inwestycje w infrastrukturę i nowe technologie
- 2024-10-02: Polacy na bakier z higieną cyfrową. To przekłada się na zdrowie fizyczne i psychiczne, szczególnie młodych
- 2024-09-13: M. Lasek: Z rozwojem cargo nie ma co czekać na nowe lotnisko centralne. Zachęty podatkowe mogłyby pomóc
- 2024-08-30: Tylko 2 proc. właścicieli zwierząt płaci za opiekę nad zwierzętami podczas ich nieobecności. Spodziewany szybki wzrost zapotrzebowania na takie usługi
- 2024-08-22: Lato to szczyt sezonu remontowego. Wakacyjne modernizacje znacznie częściej dotyczą mieszkań niż domów
- 2024-08-29: Aplikacja mObywatel zyskuje nowe funkcjonalności. Jeszcze w tym roku pojawi się mStłuczka
- 2024-09-04: Firmy coraz odpowiedzialniej podchodzą do obrotu danymi i e-dokumentami. Rośnie popularność usług, które go zabezpieczają
- 2024-08-28: Po e-papierosy sięgnęła już ponad połowa polskich nastolatków. Szara strefa znacząco napędza sprzedaż nieletnim [AUDIO]