Newsy

Qumak SA do końca roku zakończy prace nad nową strategią. Większą rolę w spółce będzie odgrywał outsourcing

2016-09-08  |  07:00

Do końca roku spółka Qumak przedstawi założenia, a może i szczegóły nowej strategii. Jej powstawanie związane jest ze zmianami na rynku. Spółka zapowiada wzmocnienie obszaru outsourcingu i podkreśla, że optymistycznie patrzy w przyszłość.

– Zmienia się sytuacja rynkowa i każdy duży podmiot, który zajmuje się integracją systemów teleinformatycznych na różnych rynkach, musi się do tej sytuacji dostosować. Zmieniają się także technologie, skończyła się ostatnia perspektywa strategiczna, która obejmowała 12 obszarów kompetencyjnych. Staramy się jak najlepiej przygotować do nowych wyzwań i nowych możliwości – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Tomasz Laudy, prezes zarządu spółki Qumak.

Spółka opracowała już założenia nowej strategii, które zostały uzgodnione z radą nadzorczą i do końca roku chce zakończyć prace nad całym projektem. Kluczowym zagadnieniem jest zdefiniowanie rynku na obecnym etapie rozwoju oraz zidentyfikowanie potrzeb klientów tak, by być przygotowanym na ich zaspokojenie w zgodzie z poziomem technologicznego rozwoju rynku.

– Naszą ambicją jest przedstawienie na pewno założeń, a być może szczegółów strategii jeszcze pod koniec tego roku. Wydaje się to o tyle istotne, że odgrywamy w pewnych obszarach technologicznych kluczową rolę na rynku –  mówi Laudy.  

W czerwcu, jeszcze przed objęciem stanowiska przez Tomasza Laudy, spółka zapowiadała skoncentrowanie się na obszarach takich jak smart city i airport automation oraz rozwój data center. W przypadku lotnisk ogłaszała plany wyjścia poza granice Polski. Jak mówi prezes spółki, jednym z obszarów, który będzie intensywnie rozwijany, ma być także outsourcing.

– Przez ostatnie lata systematycznie spółka rozwijała obszar związany z outsourcingiem kompetencyjnym. Dostarczaliśmy coraz więcej wysoko kwalifikowanych służb na potrzeby różnych projektów teleinformatycznych, głównie w Polsce – mówi Tomasz Laudy. – Obecnie prawie 300 pracowników już jest zatrudnionych w tym obszarze, jednocześnie realizując pierwsze projekty z zakresu outsourcingu selektywnego. Nowa strategia na pewno zaakcentuje wzmocnienie tego obszaru.

Jak podkreśla, rynek przesuwa się w kierunku usług profesjonalnych, a najważniejsi klienci Qumaka coraz częściej decydują się na zlecenie firmom zewnętrznym konkretnych obszarów kompetencyjnych lub procesów. Ostatnio spółka pozyskała kontrakt z Energą-Operatorem na obsługę zgłoszeń telefonicznych oraz elektronicznych w obszarze awaryjnym pod numerem 991 oraz infolinii dystrybucyjnej 801-404-404. Na początku sierpnia Qumak uruchomił w Płocku centrum zajmujące się outsourcingiem usług IT. Pracę znajdzie tam docelowo ok. 200 pracowników.

– Optymistycznie patrzymy w przyszłość. Dzisiaj korzystamy z gigantycznej bazy klientów i projektów, które Qumak zrealizował przez ostatnie 30 lat – mówi Laudy. – Nie jesteśmy tak mocno jak inne podmioty, z inną historią i innym portfolio produktowo-usługowym narażeni na różnego rodzaju wstrzymanie procesów inwestycyjnych, ponieważ ta stała współpraca z setkami klientów w różnych sektorach powoduje, że bieżący biznes toczy się bez żadnych problemów. Bardzo optymistycznie patrzę już na perspektywę przełomu 2016/2017 roku.

Raport półroczny spółka opublikuje 28 września.

Czytaj także