Mówi: | Andrzej Budzik |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Dotpay |
Prezes Dotpay: Połączenie Dotpay i eCard zmieni polski rynek e-commerce
Wartość polskiego rynku e-commerce sięgnie w tym roku aż 36 mld zł. Na tym dynamicznym wzroście skorzystać chcą dwaj wiodący gracze z sektora płatności elektronicznych – Dotpay i eCard, którzy ogłosili połączenie sił. W perspektywie najbliższych miesięcy w wyniku tej integracji ma powstać podmiot, który stanie się liderem w zakresie płatności w sektorze e-commerce.
– Po połączeniu będziemy mogli zaoferować klientom komplementarne usługi oraz stworzyć nowe produkty na bazie już istniejących. Wzmocnimy też siłę naszej marki. Największym wyzwaniem na ten rok będzie integracja tych dwóch wielkich podmiotów tak, by klienci tego nie zauważyli – mówi o planach integracji w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Andrzej Budzik, prezes zarządu firmy Dotpay.
W zakresie obsługi transakcji kartowych dla e-commerce eCard jest obecnie wiceliderem rynku, Dotpay ma natomiast kilkunastoprocentowy udział w segmencie płatności „pay-by-link”, najpopularniejszej w Polsce metodzie dokonywania transakcji w internecie.
– Jesteśmy jednym z największych dostawców płatności dla e-commerce. Rośniemy w tym zakresie szybciej niż rynek, na którym tegoroczne wzrosty są szacowane na ponad 20 proc. – tłumaczy prezes Dotpay.
Oprócz wzrostu liczby i wartości transakcji zmianie ulega również forma dokonywania e-zakupów. W ciągu najbliższych lat liczba internautów, którzy będą za nie płacić wyłącznie z urządzeń mobilnych, ma rosnąć nawet o 25 proc. rocznie. Rośnie również znaczenie omnikanałowości, która umożliwia płynne przechodzenie między światem wirtualnym a rzeczywistym, np. dokonywanie zakupu w e-sklepie i jego późniejszy odbiór w tradycyjnym sklepie naziemnym.
– Staramy się, aby nasze usługi były nowoczesne i trafiały w zainteresowanie klientów. To oznacza m.in. dążenie do skracania i upraszczania procesu płatności oraz promowanie transakcji dokonywanych za pomocą urządzeń mobilnych. Wprowadzamy również płatności w aplikacjach za pomocą tzw. SDK do aplikacji mobilnych na iOS, w Androidzie oraz na Windows Phone – mówi Andrzej Budzik.
Czytaj także
- 2025-04-10: Na platformach sprzedażowych mogą się znajdować szkodliwe produkty. Dotyczy to całego rynku online
- 2025-04-02: Zapobieganie cyberuzależnieniom wśród dzieci wymaga dużego zaangażowania rodziców. Zakazy nie są wystarczające
- 2025-03-20: KE przedstawia białą księgę obronności europejskiej. Nowa strategia UE zakłada zmianę podejścia do zdolności obrony i inwestycji w ten obszar
- 2025-03-26: Złoto przebiło barierę 3 tys. dol. za uncję. Sytuacja na świecie wskazuje na dalsze wzrosty cen
- 2025-02-28: Branża AGD podnosi się po trudnym okresie. Liczy na wsparcie w walce z silną konkurencją z Chin
- 2025-01-24: MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję
- 2025-01-02: Hazard coraz poważniejszym problemem dla zdrowia publicznego. Najbardziej zagrożone są dzieci
- 2024-12-18: Co trzeci nastolatek nie rozmawia o pieniądzach z rodzicami. To ma wpływ na jego zachowania w świecie finansów
- 2024-12-10: Polska spółka stworzyła innowacyjny system poprawiający bezpieczeństwo pożarowe w kopalniach. Właśnie wchodzi z nim na globalny rynek
- 2024-12-05: Przedświąteczna gorączka zakupów może sprzyjać nieprzemyślanym decyzjom. UOKiK ostrzega przed nadmiernym zadłużaniem