Newsy

Polska może połączyć usługami telekomunikacyjnymi Wschód z Zachodem Europy. ATM SA chce stworzyć kolokacyjny hub.

2015-01-14  |  10:00

W Polsce może powstać kolokacyjny hub świadczący usługi dla klientów ze Wschodu i z Zachodu. Atrakcyjne położenie naszego kraju zamierza wykorzystać spółka ATM SA, operator sieci ATMAN i dostawca usług w centrach danych.

W ciągu ostatnich dwóch lat sprzedana przez ATM SA powierzchnia kolokacyjna zwiększyła się o 24 proc. Z serwerowni spółki korzystają firmy o różnej wielkości i z różnych branż, w tym największe instytucje finansowe i operatorzy telekomunikacyjni działający w Polsce, media tradycyjne i internetowe, ale także instytucje publiczne.

 — Usługi w centrach danych są i pozostaną zasadniczą działalnością spółki, natomiast usługi transmisyjne, choć są ważną częścią biznesu, będą raczej wspomagać sprzedaż kolokacji — mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Tadeusz Czichon, prezes zarządu ATM SA. — Z ofertą tzw. dużej kolokacji planujemy dotrzeć do jeszcze większej liczby firm i organizacji posiadających rozbudowane zasoby IT, obsługiwane na razie w oparciu o własne serwerownie. Przedstawiając zalety outsourcingu, chcemy zachęcić te przedsiębiorstwa do skorzystania z oferty ATM SA — profesjonalnego dostawcy kolokacji, co przełoży się na pozytywny efekt ekonomiczny dla tych firm.

Spółka przekonuje, że korzystanie z zewnętrznych serwerowni jest tańsze, bezpieczniejsze i efektywne ekonomicznie. Klienci otrzymują najwyższej jakości usługi bez konieczności utrzymywania kadry specjalistów i rozbudowanej infrastruktury teleinformatycznej.

W najbliższym czasie z pewnością będziemy kłaść nacisk na sprzedaż automatyczną czy quasi-automatyczną — zaznacza Tadeusz Czichon. — Mowa o zdalnej sprzedaży prostych usług z pomocą narzędzi internetowych. Chodzi tu m.in. o dzierżawę serwerów dedykowanych, oferowanych pod marką EcoSerwer, czy usługi Private Cloud. Te rozwiązania, dzięki przyjaznym użytkownikowi narzędziom internetowym mogą być oferowane niezależnie od lokalizacji klienta. Sprzedaż automatyczna stanowi obecnie 10 proc. całkowitej sprzedaży usług kolokacyjnych w centrach danych ATM SA.

Spółka zamierza w większym stopniu oferować swoje usługi klientom z zagranicy, którzy nie prowadzą działalności w Polsce. Dziś udział sprzedaży zagranicznej w przychodach spółki nie jest jeszcze znaczący. Zdaniem prezesa ATM SA w najbliższym czasie ten udział będzie rósł. Wynika to raczej z obserwacji trendów, które powinny nastąpić w branży telekomunikacyjnej, niż z twardej analizy liczbowej.

ATM S.A. ocenia, że Polska jest idealnym krajem do stworzenia kolokacyjnego hubu w regionie. Atutem naszego kraju jest położenie i już istniejące łącza telekomunikacyjne, wysokiej klasy oferta techniczna, zasoby inżynierskie, dobrzy fachowcy i wreszcie atrakcyjne ceny. Spółka obserwuje rosnące zainteresowanie swoimi usługami ze strony potencjalnych dużych zachodnich klientów, szukających miejsca dla kolokacji swoich zasobów w naszym regionie Europy. Polska, a konkretnie Warszawa, doskonale się do tego nadaje właśnie ze względu na swoje położenie. Dla ATM atrakcyjne są także rynki po wschodniej stronie naszych granic, gdzie z kolei Polska już jest postrzegana jako najbliższe miejsce w Unii Europejskiej, które jest w stanie zapewnić kolokowanie sprzętu, przechowywanie danych i ich przetwarzanie zgodnie ze standardami europejskimi.

Czytaj także