Newsy

Motabi zainwestuje kilka milionów złotych w rozwój swoich programów do zarządzania informacją w biznesie

2016-04-06  |  06:30

Motabi, firma specjalizująca się w dostarczaniu mobilnych rozwiązań informatycznych wspomagających decyzje zarządcze, planuje wprowadzić rozwiązania dla najmniejszych przedsiębiorstw oraz ekspansję zagraniczną. Na cele inwestycyjne zamierza przeznaczyć od miliona do kilku milionów złotych.

– Najbliższe inwestycje planujemy na poziomie powyżej miliona złotych. Wszystko zależy od tego, czy będziemy korzystali z finansowania zewnętrznego, czy tylko z własnych środków. Dlatego inwestycje mogą sięgnąć nawet kilku milionów złotych – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Robert Tomaszewski, wiceprezes Motabi. – W najbliższym czasie planujemy wystartować na polskim rynku z rozwiązaniem, które będzie przygotowane specjalnie dla mniejszych i najmniejszych firm na rynku. W kolejnych okresach planujemy wyjść z produktem na rynki zagraniczne.

Motabi, firma założona przez trzech doświadczonych menedżerów pracujących wcześniej w korporacjach, jest twórcą programu Motabi Intelligence. To proste, przeznaczone na laptopy, tablety czy smartfony oprogramowanie pozwalające na dokonywanie przejrzystych analiz procesów w firmie dzięki zebraniu i ujednoliceniu danych z różnych aplikacji i programów. Klientami Motabi są m.in. Orange czy BZ WBK.

– Motabi Intelligence to rozwiązanie, które dostarcza wszelkich potrzebnych informacji prezesowi czy menadżerowi, który odpowiada za cały biznes bądź obszar biznesu. Dzięki nim może szybciej podejmować lepsze decyzje – przekonuje Tomaszewski. – Program pokazuje te wskaźniki, które mierzą, jak działa biznes, czyli np. jak wygląda i jak jest realizowana sprzedaż, jaki jest poziom kosztów czy wszystko odbywa się zgodnie z planami, które założyliśmy, czy mamy postęp w stosunku do analogicznego okresu np. poprzedniego roku.

Jak przekonuje, najbardziej innowacyjne w oferowanym przez firmę rozwiązaniu jest integrowanie danych z różnych źródeł i możliwość pracy z każdego miejsca na dowolnym urządzeniu. Produkt jest dostarczany poprzez przeglądarkę internetową. Tomaszewski podkreśla, że abonament pobierany jest za wdrożenie, a nie od użytkownika, co jest korzystne dla firm zatrudniających wielu pracowników. Teraz jednak Motabi szykuje się do wejścia w segment najmniejszych przedsiębiorstw.

– Rozwiązania, które są przygotowywane dla najmniejszych firm, będą dużo łatwiejsze do wdrożenia i w pełni zautomatyzowane. Nie będzie potrzebny proces wdrożenia. Ktoś, kto będzie chciał z takiego produktu korzystać, przejdzie po prostu przez kilka prostych kroków i w zasadzie wszystko będzie działało – przekonuje wiceprezes Motabi.

Przedstawiciel Motabi podkreśla, że zaletą rozwiązania jest integrowanie danych zawartych w dokumentach różnych formatów i nakładanie ich na siebie, tak, żeby menedżer od razu mógł ocenić wyniki funkcjonowania poszczególnych komórek w firmie i sprawniej zarządzać przyszłymi działaniami. Dodaje, że narzędzie jest bardzo proste w obsłudze, co skraca czas szkolenia. Nie wymaga też długiego czasu implementacji.

– Po pierwsze, rozwiązanie jest skrajnie intuicyjne. Żeby zacząć z niego korzystać, nie jest potrzebne żadne szkolenie – przekonuje wiceprezes Motabi. – Druga kwestia to bardzo krótki czas wdrożenia. Już po pierwszych dwóch tygodniach nasi klienci pracują na pierwszych zestawieniach. A po trzecie, integrujemy dane z różnych źródeł. W organizacji często tych źródeł jest bardzo dużo, np. pliki w Excelu, bazy, hurtownie, systemy informatyczne, a w Motabi Intelligence wszystko jest zebrane i podane osobie decyzyjnej w jednym standardzie.

Czytaj także