Mówi: | Adam Kaliszewski |
Funkcja: | dyrektor ds. technicznych |
Firma: | Ediko |
Ediko stawia na rozwój własnych technologii. Z aplikacją MPS Satellite wchodzi na zagraniczne rynki
Ediko, firma oferująca kompleksowe usługi z zakresu zarządzania dokumentami w organizacji, zapowiada rozwój działu deweloperskiego i własnych technologii. Staramy się zaspokoić wszystkie potrzeby użytkowników, dobrać oprogramowanie do potrzeb klienta – podkreśla Adam Kaliszewski, dyrektor ds. technicznych w Ediko. Firma od 5 lat rozwija własne rozwiązania. MPS Satellite, autorska aplikacja, jest już testowana poza granicami Polski.
– Nasza firma od 20 lat specjalizuje się w całym obiegu dokumentów, zaczynając od jego powstania, przez archiwizację czy zniszczenie. Staramy się zaspokoić wszystkie potrzeby użytkowników, również personalnie, czyli staramy się mieć na tyle dużo dostępnych vendorów i producentów, żeby móc dobrać oprogramowanie do potrzeb klienta – tłumaczy w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Adam Kaliszewski, dyrektor ds. technicznych w Ediko.
Firma od kilku lat wdraża również własne technologie. Jak podkreśla Kaliszewski, dzięki temu jest w stanie zaproponować klientom kompleksowe rozwiązania – od zdiagnozowania problemów, po zaproponowanie autorskich rozwiązań. Dlatego firma w najbliższych latach zamierza się skupić na działaniach innowacyjnych.
– Nasze plany inwestycyjne są związane z rozwojem działu deweloperskiego, nowych własnych technologii. Związane są one również z cyfrowym, jak i analogowym wydrukiem. W tym momencie w to najwięcej inwestujemy. Za kilka lat widzimy siebie jako producenta kilku rodzajów oprogramowania, oprogramowania potrzebnego klientom – wskazuje dyrektor w Ediko.
MPS Satellite, autorska aplikacja Ediko, pozwala zdalnie kontrolować drukarki i urządzenia wielofunkcyjne bez podłączenia do wirtualnej chmury. Aplikacja monitoruje drukarki pod względem stanu licznika wydruków, informuje użytkownika o materiałach eksploatacyjnych, będących głównym źródłem kosztów związanych z drukarkami.
– Pół roku temu podjęliśmy decyzję o internacjonalizacji naszego nowego oprogramowania MPS Satellite. Wygraliśmy konkurs na Web Summit 2016 w Lizbonie na początku listopada, gdzie będziemy się wystawiali i szukali nowych partnerów – mówi Kaliszewski.
Ediko została wybrana do udziału w targach w ramach programu ALPHA skierowanego do start-upów. Miejsce wystawowe na Web Summit firma uzyskała właśnie dzięki aplikacji MPS Satellite, która audytuje i monitoruje środowisko druku w firmach, tym samym pozwala na obniżenie kosztów druku nawet o 100 tys. zł. Ocenia się, że koszty korporacyjnego druku w Polsce oscylują w okolicach 8 proc. obrotów danej firmy, przy średniej światowej na poziomie 3–5 proc. Aplikacja MPS Satellite wprowadzana jest również poza granicami kraju.
– Dział obsługi klienta i dział wdrożeniowy pozyskują nowych partnerów. Aplikacja testowana jest w Grecji, Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Ostatnio nasze oprogramowanie zaczęło być testowane w Czechach, gdzie klientowi zależy na centralizacji wszystkich swoich urządzeń do jednego oprogramowania – wymienia dyrektor w Ediko.
MPS Satellite została wprowadzona na polski rynek w 2015 roku. Z aplikacji skorzystało już ok. 50 międzynarodowych firm, trwają negocjacje z kolejnymi potencjalnymi klientami. Duże zainteresowanie sprawia, że MPS Satellite, zdaniem Ediko, ma szansę stać się liderem wśród rozwiązań z zakresu MPS nie tylko w Polsce, ale na całym świecie.
– Rozwój za granicą jest spowodowany potrzebą partnerów, którzy czują oddech konkurencji na plecach. Nasze rozwiązanie pozwala im wyprzedzić konkurencję, zaspokoić nowe potrzeby klientów oraz zdobywać nowe kontrakty, a to dzisiaj jest najważniejsze dla firm komercyjnych – zaznacza ekspert.
Specjaliści Ediko dokonują również cyklicznych analiz, na podstawie których wybierane są najlepsze i najbardziej popularne urządzenia wielofunkcyjne. Poprzez dobranie optymalnych urządzeń firma zapewnia możliwie najlepszą inwestycję w techniczny obieg dokumentów.
– Chcemy, żeby praca naszego serwisu była proaktywna i cyfrowa, żebyśmy mogli w szybki i prosty sposób docierać do klienta, rozwiązywać dane problemy oraz gromadzić wiedzę. Ta wiedza w rozwiązywaniu problemów jest bardzo ważna, ponieważ pozwala nam na kopiowanie schematów zapisanych w odpowiednich formach na portalach, które również rozwijamy. Dzięki temu nasi serwisanci mają dostęp do tej wiedzy natychmiastowo – tłumaczy Adam Kaliszewski.
Czytaj także
- 2024-12-16: Polscy młodzi chemicy tworzą innowacje na światowym poziomie. Część projektów ma szansę trafić potem do przemysłu
- 2024-12-18: Inżynierowie z Warszawy pracują nad innowacjami dla całej Grupy Orange. Ich specjalności to AI i cyberbezpieczeństwo
- 2024-12-20: Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
- 2024-12-19: Unijny system handlu emisjami do zmiany. Po 2030 roku może objąć technologie pochłaniania CO2
- 2024-12-10: 95 proc. urządzeń do wapowania ma zniknąć z rynku. Tysiąc firm w Polsce będzie się musiało przebranżowić
- 2024-12-17: Polscy badacze pracują nad kwantowym przetwarzaniem sygnału. To rozwiązanie pomoże zapewnić superbezpieczną łączność
- 2024-12-04: Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
- 2024-11-27: Fundusze Norweskie wspierają innowacje w polskich firmach. Ponad 200 projektów otrzymało granty o wartości 92 mln euro
- 2024-12-11: Coraz większa rola sztucznej inteligencji w marketingu. Wirtualni influencerzy na razie pozostają ciekawostką
- 2024-11-22: Dane satelitarne będą częściej pomagać w walce z żywiołami w Polsce. Nowy system testowany był w czasie wrześniowej powodzi