Newsy

DPD planuje zainwestować kolejne kilkadziesiąt milionów złotych w rozwój infrastruktury i utrzymanie pozycji na rynku

2016-03-10  |  06:30

Po połączeniu z firmą kurierską Siódemka DPD Polska wyrosła na lidera branży kurierskiej w Polsce. Spółka nie zwalnia tempa i zapowiada dalszy rozwój.

– Chcemy utrzymać pozycję lidera oraz rozwijać nowe produkty. Chcemy wyznaczać trendy na rynku. Dążymy do tego, aby cały czas rosnąć razem z e-commerce – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Rafał Nawłoka, prezes DPD Polska. – Co roku na inwestycje wydajemy kilkadziesiąt milionów złotych. Myślę, że ten trend będzie utrzymany w najbliższym czasie. Jesteśmy świeżo po naszej największej inwestycji związanej z hubem centralnym, jednak rozwój rynku cały czas wymusza na nas dalsze inwestycje w infrastrukturę.

W ubiegłym roku DPD Polska połączyła się z firmą kurierską Siódemka. Po połączeniu spółka kontroluje ok. 30 proc. polskiego rynku przesyłek kurierskich. W 2015 roku DPD przesłała 90 mln paczek.

Najbliższe plany DPD zakładają wcielenie systemu punktów wysyłki paczek DPD Strefa Paczki do sieci Pickup i utworzenie największej w Polsce sieci miejskich placówek umożliwiających nadania i odbiory przesyłek w wygodnych dla konsumentów lokalizacjach.

– Sieć Pickup jest na zachodzie bardzo popularna. Są to punkty odbioru i nadania paczek. Ze względu na połączenie przesunęliśmy jej wdrożenie o rok.

Przychody Grupy Kapitałowej DPD Polska w 2015 roku wyniosły 1,2 mld zł. Duża część przesyłek nadawanych i odbieranych w Polsce to sprzedaż sklepów internetowych.

– W naszej branży, ze względu na wagę sektora e-commerce w całości rynku, bardzo dużo zależy od konsumpcji – mówi Nawłoka. – To, w jaki sposób i jak często ludzie kupują, ma bardzo duży wpływ na liczbę paczek, które wozimy. Na ten rok przewidziany jest kilkuprocentowy wzrost wolumenów paczek, e-commerce zaś powinien rozwijać się dwucyfrowo. 

Wartość rynku e-commerce w Polsce sięga 30 mld euro. 9,4 mln gospodarstw domowych spośród 13,5 mln ma dostęp do internetu. 55 proc. internautów choć raz dokonało zakupu w sklepie internetowym. Dlatego trend do inwestowania w rynek przesyłek kurierskich skracających drogę od zakupu w sklepie internetowym do doręczenia paczki klientowi ma charakter globalny.

– Jesteśmy częścią bardzo dużej firmy La Poste i dzięki właścicielowi mamy dostęp do finansowania. Grupa poczty francuskiej La Poste prowadzi intensywne inwestycje we wszystkich krajach, w których prowadzi działalność.

Czytaj także