Mówi: | Robert Sulich |
Funkcja: | dyrektor ds. marketingu |
Firma: | DHL Parcel |
DHL Parcel wesprze rynek e-commerce. Firma stworzyła platformę do handlu w sieci
Rozwój e-commerce przyniósł hossę w branży usług kurierskich. DHL Parcel, jeden z potentatów na polskim rynku, chce zwiększyć swój udział w rynku, tworząc platformę handlową, która ma ułatwić internetowym sprzedawcom znalezienie nabywców na ich towary i usprawnić cały proces transakcji.
– E-commerce jest wiodącym segmentem, tworzącym w tej chwili dynamikę przyrostu przesyłek krajowych, także na rynku przesyłek międzynarodowych, bo w sposób mniej dynamiczny, ale także rozwija się zainteresowanie polskich konsumentów zakupami w zewnętrznych, zagranicznych sklepach internetowych – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Robert Sulich, dyrektor ds. marketingu DHL Parcel Polska
Jak podaje badająca ten rynek firma CubeResearch, w 2012 roku obroty w sklepach internetowych sięgały 25 mld zł, rok później 30 mld zł, a jak się szacuje, w roku 2014 wartość tego rynku przekroczyła 35 mld zł. Na razie daje to 4 do 5 proc. wartości całej sprzedaży w Polsce, jednak według prognoz w 2020 może osiągnąć 10-15 proc. Tak dynamiczny wzrost sprzedaży wysyłkowej przyniósł też ożywienie na rynku usług kurierskich. Liczba wysyłanych w Polsce paczek rośnie o 10-15 proc. rocznie. Nowa usługa DHL Parcel Polska – określana jako internetowy pasaż handlowy All You Need – ma wspierać sprzedających w sieci biznesowych klientów firmy. DHL Parcel Polska będzie prowadził w ich imieniu marketing oraz bezpośrednią obsługę transakcji sprzedaży ich produktów.
– Chcemy w ten sposób wesprze ich, zajmując się żmudnym pozycjonowaniem ich produktu w wyszukiwarkach – deklaruje Robert Sulich. – Ten cały performance marketing służy temu, żeby produkty sprzedawać. Po to, żeby e-sprzedawcy mogli skupić się na bardziej strategicznych decyzjach dotyczących swojego biznesu, czyli poszukiwaniu dobrych źródeł zaopatrzenia, rozpoznawaniu rynku i oczekiwań klientów. Chcemy, by bieżąca obsługa sprzedaży trafiła do DHL Parcel.
DHL Parcel Polska zaznacza, że strategią firmy nie jest zdobycie wiodącej pozycji w segmencie sprzedawców internetowych czy platform internetowych.
– Naszym zasadniczym obszarem działania jest wciąż obsługa logistyczna naszych klientów – zaznacza dyrektor ds. marketingu DHL Parcel Polska. – Natomiast platforma All You Need służy właśnie temu, żeby naszym klientom zaoferować pomoc w rozwijaniu ich biznesu poprzez outsourcing już nie tylko funkcji logistycznych, lecz także dodatkowych opcji. Nie mamy w tym względzie jakichś bardzo ambitnych planów budowania pozycji w branży platform internetowych. Bardziej zależy nam na tym, żeby nasi klienci, przedsiębiorcy internetowi znaleźli u nas tę dodatkową możliwość, która pomoże im szerzej rozwinąć skrzydła.
Firma kurierska deklaruje, że chce zapewnić sprzedawcom komplementarną usługę: znaleźć nabywcę, obsłużyć transakcję, także poprzez sfinalizowanie płatności oraz dostarczyć przesyłkę z zakupionym towarem.
– Chcemy po prostu jeszcze głębiej wejść w e-commerce, zdobyć pozycję niekwestionowanego eksperta w tej dziedzinie wśród operatorów kurierskich – podkreśla Robert Sulich z DHL Parcel Polska. – Poprowadzenie tego typu działalności własnymi rękami jest troszkę inną rzeczą niż tylko doręczanie paczek. Jeżeli się te paczki dostarcza, a wcześniej musiało się ten produkt sprzedać, to wiedza o tym, czym się ten rynek kieruje, czym żyje, jest chyba najpełniejsza i o to nam też chodzi.
Czytaj także
- 2025-04-11: Inwestorzy już odczuwają skutki wprowadzania ceł przez Donalda Trumpa. Finalnie najwięcej stracą na tej polityce Amerykanie
- 2025-04-10: Na platformach sprzedażowych mogą się znajdować szkodliwe produkty. Dotyczy to całego rynku online
- 2025-04-11: Czeski ubezpieczyciel wchodzi na polski rynek. Oferował będzie na początek ubezpieczenia komunikacyjne
- 2025-04-04: W drugiej połowie roku do sprzedaży trafi najinteligentniejszy Mercedes. W pełni elektryczny CLA jest krokiem do całkowitej dekarbonizacji produkcji
- 2025-04-07: Duże zmiany w globalnym handlu. Polska może stracić nawet 0,43 proc. PKB
- 2025-04-11: Niektóre państwa członkowskie mają dużą skłonność do nadregulacji prawa unijnego. Bariery wewnątrz Unii mają efekt podobny do wysokich ceł
- 2025-03-14: Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen
- 2025-03-17: Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.
- 2025-03-21: Zakup używanego samochodu może być stresujący. Mimo profesjonalizacji rynku wciąż zdarzają się oszustwa
- 2025-03-26: Złoto przebiło barierę 3 tys. dol. za uncję. Sytuacja na świecie wskazuje na dalsze wzrosty cen