Mówi: | Łukasz Kosiarski |
Funkcja: | analityk |
Firma: | DM BZ WBK |
CD Projekt na minusie, ale „Wiedźmin" zapewni spółce rekordowy rok 2015
Firma CD Projekt, produkująca gry komputerowe, znana z produkcji „Wiedźmina”, w III kwartale br. miała 3,47 mln zł straty operacyjnej i 2,92 mln zł straty netto. Zarząd tłumaczy to zbliżającą się wielką premierą trzeciej części popularnej sagi, która – zdaniem analityków – będzie miała istotny wpływ na prognozowane rekordowe wyniki spółki w 2015 r.
Po raz pierwszy od czterech lat CD Projekt zakończył kwartał na minusie. W III kwartale producent gier miał 36 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli ponad 10 proc. mniej niż rok wcześniej.
Zarząd CD Projekt w komunikacie tłumaczy pogorszenie wyników rosnącymi kosztami związanymi z lutową premierą gry „Wiedźmin 3”, a co za tym idzie zwiększeniem nakładów na marketing i rozwój produktu.
Łukasz Kosiarski, analityk Domu Maklerskiego BZ WBK, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor, zwraca dodatkowo uwagę na aspekt sezonowości.
– III kw. był gorszy dla CD Projekt, bo ogólnie okres letni dla branży gier w Polsce oznacza brak wielkich premier w lokalnej dystrybucji – uważa Kosiarski.
Z kolei zależny od spółki GOG.com, serwis cyfrowej dystrybucji gier, zarobił w tym okresie niespełna 1 mln zł netto wobec 1,43 mln zł rok temu przy niewiele wyższych obrotach.
– IV kw. powinien być chyba lepszy w GOG-u, m.in. ze względu na zbliżającą się Gwiazdkę i akcje promocyjne z nią związane. Ponadto spółka ostatnio wprowadziła katalog gier LucasArts, czyli jednego z ostatnich wydawców, których brakowało na GOG-u, co powinno przy jeszcze niskiej bazie z zeszłego roku całkiem pozytywnie wpłynąć na te wyniki – dodaje Łukasz Kosiarski.
Analityk DM BZ WBK spodziewa się ustanowienia kolejnego rekordu sprzedaży przez CD Projekt.
– Spodziewamy się, że w pierwszym roku, tym najważniejszym, do sklepów trafi 3,3 mln sztuk nowego „Wiedźmina”. Więcej niż w przypadku poprzednich odsłon, a ma na to wpływ fakt, że gra będzie od początku dostępna na trzech platformach: PC, PlayStation i Xbox – dodaje.
Łukasz Kosiarski zwraca uwagę na pozytywne efekty kampanii marketingowej „Wiedźmina 3”.
– Gra jest rozpoznawana w Stanach Zjednoczonych, znajduje się wysoko w rankingach pre-orderów, to dobrze wpłynie na sprzedaż tytułu – podsumowuje.
Tytuł zadebiutuje 24 lutego 2015 r. jednocześnie na 109 rynkach.
Zdaniem analityka DM BZ WBK premiera nowej części sagi przyniesie rekordowe wyniki spółce.
– To będzie zdecydowanie najlepszy w historii rok dla CD Projekt, myślę, że możemy się spodziewać nawet trzycyfrowego wyniku netto – podsumowuje Kosiarski.
Czytaj także
- 2024-12-12: 15 proc. Polaków na co dzień korzysta z miejskich rowerów publicznych. To rosnący potencjał dla reklamodawców
- 2024-12-18: Co trzeci nastolatek nie rozmawia o pieniądzach z rodzicami. To ma wpływ na jego zachowania w świecie finansów
- 2024-11-29: PGE: Na dniach zapadnie decyzja inwestycyjna dla Baltica 2. Ta morska farma wiatrowa ma zacząć działać od 2027 roku
- 2024-11-26: Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing. Narzędzia AI dają drugie życie tradycyjnym formom reklamy
- 2024-11-21: Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
- 2024-11-14: Odwożenie dzieci do szkoły samochodem nie bez wpływu na jakość powietrza. Wielu rodziców tylko po to uruchamia auto
- 2024-10-30: Wraca temat zakazu hodowli zwierząt na futra. Polska może dołączyć do 22 krajów z podobnymi ograniczeniami
- 2024-10-01: Miasta stawiają na cyfryzację i inteligentne rozwiązania. To zwiększa ich atrakcyjność dla mieszkańców i inwestorów
- 2024-09-24: Lotniska regionalne z dużym wzrostem czarterów. Stały się motorem napędowym ruchu pasażerskiego
- 2024-09-13: Grupa PGE wciąż zwiększa wydatki na inwestycje. Po raz pierwszy przekroczyły 4,5 mld zł