Mówi: | Andreas Enders |
Funkcja: | wiceprezes zarządu |
Firma: | Asseco Business Solutions |
Asseco Business Solutions chce być globalnym liderem systemów sprzedaży w branży FMCG
Asseco Business Solutions zamierza zwiększać sprzedaż kompleksowych platform sprzedażowych dla firm na całym świecie. Spółka stawia na rynki europejskie, ale nie tylko, bo wchodzi również do Australii. ABS chce zaoferować klientom – głównie z branży FMCG – całościowe rozwiązania obejmujące m.in. zarządzanie dystrybucją oraz e-handlem.
– Upatrujemy w tym naszej szansy wzrostu, ponieważ nie sprzedajemy już jedynie lokalnych, jednorazowych rozwiązań, ale sprzedajemy systemy, dzięki czemu z wiodącymi firmami zawieramy transakcje centralne, które pomagają nam nie tylko rozwijać się w Polsce i może w Rumunii, lecz także w Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Skandynawii, krajach iberyjskich i we Włoszech. Wychodzimy również poza region – mamy teraz podpisać naszą pierwszą transakcję w Australii – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Andreas Enders, wiceprezes zarządu Asseco Business Solutions.
Jak poinformowała spółka Asseco Business Solutions w raporcie rocznym za 2014 r., głównym rynkiem zbytu wciąż jest Polska. Produkty spółki trafiły już jednak w ubiegłym roku do 20 krajów europejskich. Udział sprzedaży zagranicznej w 2013 r. wynosił niecałe 4,5 proc. przychodów ze sprzedaży spółki, ale w 2014 r. wzrósł już do niemal 5,5 proc. Wzrost przychodów z eksportu wyniósł w 2014 r. 19,9 proc. rok do roku.
Spółka nie zamierza jednak poprzestać na tym poziomie. Enders zapowiada, że bardzo mocne podstawy w Polsce dają duże możliwości rozwoju eksportu.
– Zwiększamy coraz bardziej liczbę klientów i chcemy być czołowym w świecie producentem dostarczającym narzędzia automatyzacji działu sprzedaży w branży dóbr konsumpcyjnych szybkozbywalnych – mówi Enders. – Gdy rozmawiamy z naszymi klientami międzynarodowymi, znajdujemy u nich bardzo pozytywny oddźwięk, dlatego z powodzeniem możemy przenieść ten fantastyczny polski produkt na rynek globalny.
Enders zwraca uwagę na to, że początkowo ABS chciało oferować przede wszystkim rozwiązania mobilne. Reakcja globalnych klientów na produkty firmy była jednak tak dobra, że spółka zdecydowała się na zwiększenie zaangażowania na rynkach zagranicznych.
– Nasza wizja polega na tym, aby stać się czołowym producentem platform sprzedażowych dla firm z branży produktów szybkozbywalnych. Jest to tak naprawdę przesuwanie granic branży poprzez dodanie dwóch dodatkowych rodzajów produktów, które wprowadzaliśmy w Polsce kilkanaście razy, mówię tu o rozwiązaniu do zarządzania dystrybucją oraz platformy handlu elektronicznego. Składamy to razem w bardzo obszerną wizję platformy sprzedażowej – wyjaśnia Enders.
Asseco Business Solutions nie ujawnia poziomu marż ze sprzedaży zagranicznej. Enders zapewnia jednak, że ekspansja będzie prowadzona w sposób nie tylko prowadzący do zwiększenia przychodów, lecz także pozwalający na utrzymanie dochodowości.
Spółka w 2014 r. osiągnęła 34,2 mln zł zysku operacyjnego (wzrost o ok. 7,5 proc. rok do roku) oraz 28,6 mln zł zysku netto (wzrost o ok. 6,7 proc.).
Czytaj także
- 2025-04-04: W drugiej połowie roku do sprzedaży trafi najinteligentniejszy Mercedes. W pełni elektryczny CLA jest krokiem do całkowitej dekarbonizacji produkcji
- 2025-04-07: Różnice w prawodawstwie państw UE hamują eksport i rozwój firm. Biznes apeluje o ujednolicenie przepisów
- 2025-03-04: Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
- 2025-03-11: Jerzy Owsiak: Polskie firmy potrzebują, aby państwo im nie przeszkadzało w prowadzeniu biznesu. Ważne jest też zaufanie i ograniczenie biurokracji
- 2025-03-05: Biznes coraz chętniej angażuje się w działania społeczne. To ważny partner dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy
- 2025-04-03: Eksperci apelują o przyspieszenie wdrożenia ETCS na polskiej kolei. Można to zrobić taniej i szybciej
- 2025-03-31: Coraz więcej dronów dzieli przestrzeń powietrzną z załogowymi statkami powietrznymi. Powstaje system do koordynacji lotów
- 2025-02-26: Cyfrowe euro coraz bliżej. Europejski Bank Centralny przygotowuje się do rewolucji w systemie płatności
- 2025-03-28: Brak krajowej polityki kosmicznej blokuje możliwości współpracy międzynarodowej. Wspólne projekty mogłyby być katalizatorem rozwoju sektora
- 2024-12-10: Polska spółka stworzyła innowacyjny system poprawiający bezpieczeństwo pożarowe w kopalniach. Właśnie wchodzi z nim na globalny rynek