Mówi: | Grzegorz Ochędzan |
Funkcja: | członek zarządu, dyrektor finansowy |
Firma: | AB |
AB zapowiada dobre wyniki oraz rozwój oferty i sieci franczyzowych
Specjalizująca się w handlu elektroniką użytkową spółka AB w ub.r. znacznie poprawiła wyniki finansowe. Zapowiada, że w br. dalej będzie rozwijać ofertę produktową oraz należące do niej franczyzowe sieci sprzedaży Kakto w Polsce i Digimax w Czechach. Obecnie ponad 90 proc. obrotów z partnerami realizowane jest poprzez internet. Teraz spółka chce wesprzeć swoich partnerów w obsłudze klientów końcowych.
– Jesteśmy zadowoleni z wyników II kwartału – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Grzegorz Ochędzan, członek zarządu i dyrektor finansowy AB. – Rozwijamy się sukcesywnie we wszystkich obszarach, jakie realizujemy i to przynosi wymierne efekty. Proszę zwrócić uwagę na to, że nie tylko same obroty są istotne, lecz także rozwój bazy klienckiej i produktowej. Tylko przyjmując takie założenie, możemy osiągać kolejne sukcesy na rynku.
Wyniki za I półrocze roku obrotowego 2014/2015 AB poda 27 lutego. W poprzednim roku spółka uzyskała 5,76 mld zł przychodów ze sprzedaży i 57,3 mln zł zysku netto. Był to wzrost o odpowiednio 6 proc. i 37,5 proc. wobec poprzednich 12 miesięcy.
– Trudno wskazać jedno źródło poprawy wyników – przyznaje Grzegorz Ochędzan. – Podstawą naszego sukcesu jest IT i sprzedaż elektroniki użytkowej, ale spółka uruchamia także nowe projekty, poszerza bazę produktów i ofertę handlową zarówno dla partnerów, jak i konsumentów końcowych.
Z roku na rok firma, jak zauważa Grzegorz Ochędzan, umacnia swoją obecność na rynku AGD i RTV, gdzie z roku na rok staje się znaczącym, istotnym graczem. Korzystne dla spółki było także wejście – po przejęciu spółki Rekman – na bardzo rozdrobniony rynek zabawek. Profity przynosi również działalność kierowana w stronę przedsiębiorstw oraz rozwój sieci franczyzowych Kakto w Polsce i Digimax na terenie Czech (sprzedaż urządzeń teleinformatycznych i telekomunikacyjnych).
– Stajemy się spółką, która działa w wielu segmentach produktowych i sektorowych – tłumaczy Ochędzan. – Nowe obszary w coraz większym stopniu wpływają zarówno na poziom obrotów, jak i wyniki finansowe. A rezultat końcowy zawdzięczamy wysiłkowi, który codziennie ponosimy.
W dalszym ciągu, jak zapowiada Ochędzan, podstawową działalnością przedsiębiorstwa będzie IT oraz handel elektroniką użytkową.
– Jesteśmy już największym dystrybutorem tego rodzaju produktów w rejonie Europy Środkowo-Wschodniej, mamy ofertę, na którą składa się 700 producentów i 70 tys. pozycji – przekonuje Ochędzan. – Natomiast w dalszym ciągu staramy się poszerzać zakres działania. W ubiegłym roku podpisaliśmy nowe kontrakty z Apple na dystrybucję iPhonów, Amicą i Beko na AGD. Będziemy sprzedawać także produkty sieciowe HP, NT&T i Huawei.
Obecnie ponad 90 proc. obrotów w ramach oferty dla partnerów firmy realizowane jest przez internet. Zarząd spółki zatem, jak informuje jej dyrektor finansowy, będzie poszerzał bazę klientów poprzez wsparcie kanału obsługi konsumentów końcowych (B2C).
– Po osiągnięciu bardzo wysokiego poziomu zaawansowania technologicznego produktów dla partnerów przeszedł czas na drugi etap rozwoju w zakresie e-commerce, a mianowicie wsparcie oferty naszych partnerów kierowanej do klientów końcowych – zapowiada Ochędzan. – Oferujemy w tym zakresie rozwiązania technologiczne i logistyczne. Są to gotowe do użycia platformy internetowe, Big Data (duże zbiory danych dotyczące klientów – red.), odpowiedni content, czyli sposób prezentacji produktów.
Bardzo istotne są jednak, jak twierdzi Ochędzan, rozwiązania logistyczne. Spółka opiera się w tym zakresie na współpracy w modelu dropshippingu, w którym zorganizowanie łańcucha dostaw w dużym stopniu, często w całości, bierze na siebie dostawca. AB oferuje w tym zakresie wysyłkę towarów klientom końcowym z wykorzystaniem kuriera i paczkomatów. Dostawa może także odbyć się tego samego dnia, w którym spływa zamówienie.
– Rozwiązania logistyczne definiują zachowanie naszych partnerów, to od nich uzależniają oni często współpracę z dostawcą – wskazuje Ochędzan. – Nasze rozwiązania są doceniane i bardzo mocno wpływają na ruch w magazynie.
Czytaj także
- 2024-12-17: Koniec dzierżawy państwowych gruntów rolnych może oznaczać likwidację nowoczesnych gospodarstw. Zagrożonych kilkaset miejsc pracy
- 2024-12-06: Szara strefa na rynku e-papierosów sięga 37,5 proc. Przez podwyżki cen więcej użytkowników może szukać nielegalnych źródeł
- 2024-12-12: Nowe obowiązki dla e-sklepów. Wchodzi w życie rozporządzenie o bezpieczeństwie produktów
- 2024-12-06: Polska nie powołała jeszcze koordynatora ds. usług cyfrowych. Projekt przepisów na etapie prac w rządzie
- 2024-12-19: Unijny system handlu emisjami do zmiany. Po 2030 roku może objąć technologie pochłaniania CO2
- 2024-12-17: Polscy badacze pracują nad kwantowym przetwarzaniem sygnału. To rozwiązanie pomoże zapewnić superbezpieczną łączność
- 2024-12-05: Walka z globalnym wylesianiem przesunięta o rok. Rozporządzenie UE prawdopodobnie zacznie obowiązywać dopiero w grudniu 2025 roku
- 2024-12-11: Coraz większa rola sztucznej inteligencji w marketingu. Wirtualni influencerzy na razie pozostają ciekawostką
- 2024-11-22: Dane satelitarne będą częściej pomagać w walce z żywiołami w Polsce. Nowy system testowany był w czasie wrześniowej powodzi
- 2024-11-08: Samorządy inwestują w mieszkania dla studentów i absolwentów. Chcą w ten sposób zatrzymać odpływ młodych ludzi