Newsy

35 mln zł rocznie ma przynosić Netii jej integracja z TK Telekom

2016-03-08  |  06:58

Już od 2018 r. TK Telekom ma przynosić Netii 35 mln zł zysku rocznie. Tak spółka szacuje wartość synergii po przejęciu telekomunikacyjnego operatora od PKP. TK Telekom ma zwiększyć konkurencyjność Netii w obszarze klientów biznesowych.

– Zakup TK Telekom był dla nas dużym wyzwaniem organizacyjnym, ale spółka ta znakomicie uzupełnia nasze zdolności dostarczania usług do klientów i rozszerza zasięg naszej sieci szkieletowej – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Tomasz Szopa, prezes Netii. – Co ważne, udało nam się także z sukcesem zakończyć proces budowania iClouda, czyli usług chmurowych dla naszych klientów, co także poszerzyło naszą bazę produktową i przełożyło się na stabilizację wyników. Myślę, że ciągle jesteśmy bardzo atrakcyjnym partnerem w tym obszarze.

Netia nabyła TK Telekom od PKP w lipcu 2015 roku. Zapłaciła za spółkę 222 mln zł. Czwarty kwartał ubiegłego roku był pierwszym, w którym wyniki TK Telekom były konsolidowane w ramach grupy. W całym 2015 roku segment biznesowy przyniósł 834,2 mln zł, zaś konsumencki – 648,6 mln zł. TK Telekom przyniosło grupie 65 tys. zł.

– Przejęcie TK Telekomu de facto czyni nas dzisiaj jednym z największych dostawców sieci szkieletowej na rynku, co będzie bardzo atrakcyjne dla naszych potencjalnych klientów. Jednocześnie pozwala nam optymalizować koszty i uzyskać potężne synergie wynikające z tego tytułu.

TK Telekom ma czwartą najdłuższą sieć światłowodową w Polsce liczącą 7,4 tys. km z dostępem do stacji kolejowych w centrach miast, w 350 lokalizacjach. Spółka jest zarazem operatorem hurtowym, operatorem świadczącym usługi innym operatorom, klientom biznesowym oraz jednostkom administracji publicznej.

– Na rynku klienta indywidualnego osiągnęliśmy niewątpliwy sukces sprzedaży w obszarach przejętych czy kupionych od UPC na sieci tzw. poasterowej, gdzie udało nam się w bardzo krótkim czasie zyskać wielu klientów. Jest to o tyle satysfakcjonujące, że pokazuje naszą zdolność dostarczania usług szybko i w dobrej jakości. Ponadto pozwala nam rywalizować na tak agresywnym rynku, jakim jest rynek telewizji kablowej.

Prezes Netii podkreśla, że w 2015 roku spółka mogła się pochwalić pełnym portfolio produktów. Na koniec ubiegłego roku grupa miała około 1,25 miliona abonentów stacjonarnych usług głosowych oraz około 756 tysięcy użytkowników szerokopasmowego dostępu do internetu. Liczba aktywnych usług telewizyjnych wzrosła do 164 tysięcy, co stanowi wzrost o 19 proc. w ujęciu rok do roku.

Czytaj także