Mówi: | Tomasz Szopa |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Netia |
35 mln zł rocznie ma przynosić Netii jej integracja z TK Telekom
Już od 2018 r. TK Telekom ma przynosić Netii 35 mln zł zysku rocznie. Tak spółka szacuje wartość synergii po przejęciu telekomunikacyjnego operatora od PKP. TK Telekom ma zwiększyć konkurencyjność Netii w obszarze klientów biznesowych.
– Zakup TK Telekom był dla nas dużym wyzwaniem organizacyjnym, ale spółka ta znakomicie uzupełnia nasze zdolności dostarczania usług do klientów i rozszerza zasięg naszej sieci szkieletowej – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Tomasz Szopa, prezes Netii. – Co ważne, udało nam się także z sukcesem zakończyć proces budowania iClouda, czyli usług chmurowych dla naszych klientów, co także poszerzyło naszą bazę produktową i przełożyło się na stabilizację wyników. Myślę, że ciągle jesteśmy bardzo atrakcyjnym partnerem w tym obszarze.
Netia nabyła TK Telekom od PKP w lipcu 2015 roku. Zapłaciła za spółkę 222 mln zł. Czwarty kwartał ubiegłego roku był pierwszym, w którym wyniki TK Telekom były konsolidowane w ramach grupy. W całym 2015 roku segment biznesowy przyniósł 834,2 mln zł, zaś konsumencki – 648,6 mln zł. TK Telekom przyniosło grupie 65 tys. zł.
– Przejęcie TK Telekomu de facto czyni nas dzisiaj jednym z największych dostawców sieci szkieletowej na rynku, co będzie bardzo atrakcyjne dla naszych potencjalnych klientów. Jednocześnie pozwala nam optymalizować koszty i uzyskać potężne synergie wynikające z tego tytułu.
TK Telekom ma czwartą najdłuższą sieć światłowodową w Polsce liczącą 7,4 tys. km z dostępem do stacji kolejowych w centrach miast, w 350 lokalizacjach. Spółka jest zarazem operatorem hurtowym, operatorem świadczącym usługi innym operatorom, klientom biznesowym oraz jednostkom administracji publicznej.
– Na rynku klienta indywidualnego osiągnęliśmy niewątpliwy sukces sprzedaży w obszarach przejętych czy kupionych od UPC na sieci tzw. poasterowej, gdzie udało nam się w bardzo krótkim czasie zyskać wielu klientów. Jest to o tyle satysfakcjonujące, że pokazuje naszą zdolność dostarczania usług szybko i w dobrej jakości. Ponadto pozwala nam rywalizować na tak agresywnym rynku, jakim jest rynek telewizji kablowej.
Prezes Netii podkreśla, że w 2015 roku spółka mogła się pochwalić pełnym portfolio produktów. Na koniec ubiegłego roku grupa miała około 1,25 miliona abonentów stacjonarnych usług głosowych oraz około 756 tysięcy użytkowników szerokopasmowego dostępu do internetu. Liczba aktywnych usług telewizyjnych wzrosła do 164 tysięcy, co stanowi wzrost o 19 proc. w ujęciu rok do roku.
Czytaj także
- 2025-02-14: Dzieci mają zbyt łatwy dostęp do pornografii i patostreamingu. Rzecznik Praw Dziecka apeluje o zaostrzenie prawa
- 2025-02-18: Coraz poważniejsza katastrofa humanitarna w Sudanie. Możliwości pomocy ze względu na walki są jednak ograniczone
- 2025-02-05: Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa
- 2025-01-28: Branża drzewna obawia się zalewu mebli z importu. Apeluje o wypracowanie strategii leśnej państwa
- 2025-02-07: Miasta będą się starzały wolniej niż reszta kraju. Jednak w niektórych do 2050 roku seniorzy będą stanowić 37 proc. populacji
- 2024-12-23: Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
- 2024-12-06: Polska nie powołała jeszcze koordynatora ds. usług cyfrowych. Projekt przepisów na etapie prac w rządzie
- 2024-11-18: Sprzedaż kart telemetrycznych M2M mocno przyspieszyła. Dzięki nim internet rzeczy wspiera cyfryzację firm
- 2024-11-05: Leczenie okulistyczne coraz skuteczniejsze. Pomagają w tym inwestycje w infrastrukturę i nowe technologie
- 2024-10-30: Kompetencje społeczne są kluczowe w świecie pełnym ekranów. Można je rozwijać już u przedszkolaków