Mówi: | Nicolas Jedraszak |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Frisco.pl |
Internetowy supermarket Frisco.pl pozyskał inwestora strategicznego i planuje ekspansję w pięciu największych polskich miastach
Aktualizacja 11:50
E-supermarket Frisco.pl właśnie pozyskał inwestora strategicznego i zapowiada rozwój na skalę ogólnopolską. Działający dotychczas głównie na stołecznym rynku sklep internetowy z żywnością wyrusza na podbój pięciu największych polskich miast. Jego sprzedaż już teraz rośnie o 40 proc. rok do roku.
– Dla spółki Frisco.pl upływający 2014 r. był dobrym okresem. Już drugi rok z rzędu odnotowujemy znaczące wzrosty. Wzrost przychodów wynosi około 40 proc. rocznie – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Nicolas Jedraszak, prezes zarządu Frisco.pl, internetowego supermarketu z produktami żywnościowymi – Pozyskaliśmy także inwestora strategicznego, który zainwestował we Frisco.pl około 44 proc. akcji w spółce.
Na początku grudnia Eurocash, dystrybutor produktów FMCG, zawarł umowę z dwoma funduszami MCI Management dotyczącą objęcia 44,13 proc. akcji Frisco.pl po podwyższeniu kapitału zakładowego. MCI pozostanie nadal większościowym udziałowcem e-supermarketu. Grupa kapitałowa zamierza wyjść z inwestycji w przeciągu najbliższych 2-3 lat.
– Inwestor strategiczny przybliża nas do ekspansji ogólnokrajowej. Do tej pory myśleliśmy o niej w horyzoncie 2016 r., teraz nasze plany są duże bliższe – wyjaśnia prezes zarządu Frisco.pl.
Jego zdaniem spółka przede wszystkich chciałaby się skupić na dużych miastach. Mowa o pięciu największych aglomeracjach, które mają pewien potencjał rynkowy pozwalający uzyskać efekt skali. O mniejszych lokalizacjach na tym etapie rozwoju spółka nie myśli.
– Jednocześnie będziemy rozwijać usługę dostawy kurierskiej, a tu nie istnieją żadne ograniczenia co do lokalizacji – przekonuje Jedraszak.
Spółka Frisco.pl powstała w 2006 r. i sprzedaż prowadzi tylko poprzez kanał internetowy, bez udziału sklepów stacjonarnych. Do tej pory głównie działała w Warszawie oraz jej okolicach. Jej obroty wynoszą około 30 mln zł rocznie. W Polsce rynek internetowych zakupów żywności stanowi zaledwie 1 proc. całości obrotów w branży FMCG. Na Zachodzie sprzedaż żywności online to 5-7 proc., przed polskim rynkiem są więc perspektywy rozwoju i wzrostu.
Czytaj także
- 2025-02-24: Umowa UE–Mercosur budzi sprzeciw ze strony rolników m.in. z Francji i Polski. To może być główną przeszkodą w ratyfikacji porozumienia na forum UE
- 2025-02-17: Cła Trumpa uderzają w Europę. UE zapowiada reakcję, ale wciąż nie wypracowała wspólnej strategii
- 2025-02-11: Nowe inicjatywy KE będą odpowiedzią na kryzys konkurencyjności. Pomóc ma przemysł zielonych technologii
- 2025-02-18: Europejski przemysł czeka na Clean Industrial Deal. Dekarbonizacja jest potrzebna, ale innymi metodami
- 2025-01-28: Branża drzewna obawia się zalewu mebli z importu. Apeluje o wypracowanie strategii leśnej państwa
- 2025-02-14: Polski przemysł meblarski traci na konkurencyjności. Coraz więcej mebli trafia na krajowy rynek z zagranicy
- 2025-01-24: MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję
- 2025-01-20: Donald Trump zaczyna swą drugą kadencję jako prezydent. Europejski biznes obawia się konsekwencji zapowiedzianych ceł
- 2024-12-16: Polscy młodzi chemicy tworzą innowacje na światowym poziomie. Część projektów ma szansę trafić potem do przemysłu
- 2024-12-20: Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]