Mówi: | Krzysztof Waligórski |
Funkcja: | prezes |
Firma: | Dyrekcja Handlowa sieci Intermarché |
Intermarché wdraża nową strategię – inna koncepcja sklepów i sprzedaż online
Sieć sklepów Intermarché w najbliższym czasie czeka gruntowna przebudowa związana z wdrażaniem zmian w koncepcji funkcjonowania wszystkich placówek. Zostały one podzielone ze względu na lokalizację. Każda z nich będzie dostosowana do lokalnych potrzeb klientów. Rusza też pilotaż sprzedaży internetowej z odbiorem w sklepie stacjonarnym.
– Podzieliliśmy sklepy na poszczególne segmenty uzależnione od lokalizacji: czy jest to lokalizacja w małym, czy w dużym mieście, czy lokalizacja jest osiedlowa, czy peryferyjna, czy na trasie praca-dom – mówi Krzysztof Waligórski, prezes Dyrekcji Handlowej Intermarché.
Podzielone w ten sposób sklepy zostaną dostosowane do potrzeb klientów w tych lokalizacjach. Te, które powstaną już po nowym roku, będą urządzane na nowych zasadach, zaś dotychczasowe placówki zostaną stopniowo przebudowane.
– Jest różnica, czy sklep jest zlokalizowany przy szkole, czy jest w pobliżu cmentarza. W zależności od tego inne elementy, inne referencje i inne produkty powinny być w tych konceptach bardziej rozbudowane, a inne zawężone – wyjaśnia Waligórski.
Intermarché wprowadza też od nowego roku nowy koncept – Intermarché Super Plus, o powierzchni od 2 tys. do 2,5 tys. metrów kwadratowych, czyli nieco mniejsze niż obecne Intermarché Super. Jest też gotowy nowy pomysł na placówki małe, do 600 metrów kwadratowych – zdradza prezes polskich sklepów sieci.
– W tych trzech grupach, mówię tu o wielkości sklepów, chcemy się rozwijać, naszych głównym elementem jest jednak sklep Super Plus – mówi rozmówca Newserii Inwestor.
Te zmiany to realizacja strategii spółki „Polska CAP 2020”, w myśl której do 2020 roku Intermarché ma mieć 500 placówek w całej Polsce. Koszt jej wdrażania to ok. 6 mld złotych, ale firma i jej kontrahenci liczą na to, że to się bardzo opłaci.
– Ponad 16 proc. udziału w segmencie supermarketów to jest sporo, ale to nie jest to, czego byśmy chcieli. Naszym celem jest awans do pierwszej czwórki największych dystrybutorów spożywczych w Polsce – mówi Waligórski.
Intermarché uruchamia też w Polsce pilotażowy projekt Le Drive, polegający na sprzedaży internetowej z odbiorem w sklepie. We Francji taką możliwość oferuje każdy sklep sieci, podobnie ma być w Polsce.
Czytaj także
- 2024-04-15: Rynek dań gotowych z silnym potencjałem wzrostu. Producent makaronów przyspiesza rozwój w tym obszarze
- 2024-04-10: Producenci owoców i warzyw pełni obaw po przywróceniu 5-proc. VAT-u na żywność. Spodziewają się większej presji sieci handlowych na obniżkę cen
- 2024-04-09: Inflacja spadła do najniższego od pięciu lat poziomu. Spowolnić może także wzrost płac
- 2024-04-04: Już nawet częściowa rezygnacja z mięsa i nabiału przynosi efekty zdrowotne. Znacząco redukuje też ślad węglowy
- 2024-03-12: Handel w internecie rzeczami używanymi, odnowionymi czy końcówkami serii przeżywa boom. Do 2030 roku będzie rosnąć nawet cztery razy szybciej niż klasyczny handel
- 2024-02-19: Po trudnym 2023 roku branża piwowarska oczekuje ożywienia na rynku piwa. Od kilku lat udział w sprzedaży zwiększa piwo bezalkoholowe
- 2024-01-17: Przyspieszają prace nad obowiązkowym czipowaniem psów i kotów. Ogólnopolski rejestr pomoże zwalczać bezdomność i karać znęcających się nad zwierzętami
- 2023-12-27: Polska gospodarka dogania niemiecką, ale coraz wolniej. Prowzrostowe reformy mogłyby przyspieszyć ten pościg nawet o ćwierć wieku
- 2023-12-21: Specjalne etykiety mogłyby zniechęcać konsumentów do kupowania mięsa. To skuteczniejsza metoda na ograniczenie jego spożycia niż zakazy czy wzrost cen
- 2023-12-20: Konsumenci kupują w internecie coraz bardziej odpowiedzialnie. Niewielu jednak zdaje sobie sprawę, że zwroty są nieekologiczne