Newsy

Grupie Emperia przybywa nowych sklepów w rekordowo szybkim tempie. Firma chce być obecna także w mniejszych miejscowościach

2015-11-30  |  08:05
Mówi:Cezary Baran
Funkcja:wiceprezes zarządu, dyrektor finansowy
Firma:Emperia Holding
  • MP4
  • Spółka od lipca do września otworzyła 35 nowych placówek handlowych – to najszybsze tempo ekspansji w historii. Emperia ze swoją ofertą nie ogranicza się jedynie do większych miast, chce być obecna także w mniejszych miejscowościach. W pierwszych trzech kwartałach 2015 roku zysk netto segmentu nieruchomości grupy Emperia wyniósł 26,57 mln zł. Jest to wynik o prawie 50 proc. lepszy niż w tym samym okresie rok wcześniej. 

    – W tym momencie mamy w przygotowaniu kilka nieruchomości. Te, które są najbardziej zaawansowane, będą oddawane do użytku jeszcze w IV kw. tego roku. W przyszłym roku spodziewamy się na pewno następnych kilku innych otwarć – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Cezary Baran, wiceprezes zarządu Emperia Holding

    W III kwartale 2015 roku spółka dokonała otwarć 35 nowych placówek – 11 supermarketów, 14 marketów oraz 10 sklepów w systemie franczyzowym. Aktualnie detaliczna część działająca pod szyldem Stokrotka liczy już 300 punktów sprzedaży. Jak dodaje rozmówca, spółka stara się, aby dynamika nowych otwarć była korzystna dla inwestorów.

    – Jeśli chodzi o portfel najemców, to jesteśmy zadowoleni z tego, co dzisiaj posiadamy. Zawsze szuka się oczywiście miejsca do poprawy, ale podnosimy efektywność tego portfela aktywów i udaje nam się uzyskiwać satysfakcjonujące wyniki finansowe – wyjaśnia dyrektor finansowy Emperia Holding.

    W segmencie nieruchomości za pierwsze III kwartały 2015 roku grupa zanotowała dynamikę przychodów na poziomie 2,16 proc. rok do roku. Jednocześnie znacznie wzrosła rentowność – zysk netto w tym czasie wyniósł ponad 26,5 mln zł. Jest to wynik o blisko 50 proc. lepszy niż w rok wcześniej.

    – Nie mamy ograniczeń, jeśli chodzi o miejsca w kraju, gdzie nabywamy nieruchomości i otwieramy nasze nowe obiekty. Staramy się trzymać strategii pojawiania się w segmencie komercyjnych nieruchomości, które są skierowane do detalistów podobnych do Stokrotki – tłumaczy.

    Grupa Emperia ze swoją ofertą nie ogranicza się jedynie do detalicznej części swojego biznesu. Poza Stokrotką najemcami oferowanej powierzchni mogą być także inne sieci.

    – Chcemy być obecni w większości większych miast, które mamy w Polsce, ale nie mamy również ograniczeń, jeśli chodzi o mniejsze miejscowości, chcemy być wszędzie, gdzie mamy dostęp do bezpośredniego klienta – zaznacza Cezary Baran.

    Oprócz dużych powierzchni oferta wynajmu obejmuje również niewielkie placówki mające nie więcej niż 2 tys. mkw. Dzięki temu także mali detaliści i małe miejscowości mogą skorzystać z usług oferowanych przez grupę Emperia.

    Czytaj także