Mówi: | Przemysław Skrzydlak |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Izo-Blok SA |
Ożywienie na rynku motoryzacyjnym w Europie. Izo-Blok wchodzi na GPW i szuka możliwości przejęć
Produkujący tworzywa sztuczne firma Izo-Blok korzysta na ożywieniu w europejskim przemyśle motoryzacyjnym. Spółka uruchamia produkcję w trzecim zakładzie w Chorzowie i szuka możliwości przejęć m.in. w Czechach i Niemczech. Do końca roku Izo-Blok ma przejść z NewConnect na rynek główny GPW, co ułatwi sfinansowanie ewentualnych akwizycji.
– Rynek wygląda bardzo dobrze. Dzisiaj nie ma żadnych negatywnych czynników, jeżeli chodzi o grupę klientów, którą obsługujemy. To klienci, którym biznes idzie bardzo dobrze i którzy dużo eksportują na rynki Ameryki Północnej i Azji, a z tym idzie też sprzedaż naszych produktów – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Przemysław Skrzydlak, prezes zarządu Izo-Blok SA.
Przemysł motoryzacyjny odpowiada za blisko 98 proc. przychodów producenta tworzyw sztucznych. W obecnym roku obrachunkowym (maj 2014 r. – kwiecień 2015 r.) wzrost przychodów ze sprzedaży mają zapewnić projekty dla Volkswagena i Jaguara-Land Rovera, będzie to widoczne w wynikach za trzeci i czwarty kwartał – zapowiada Skrzydlak. Obecnie trwają prace przygotowawcze do uruchomienia produkcji w zakładzie w Chorzowie.
– Start produkcji nastąpi w listopadzie tego roku. To są produkty, które powinny nam dać około 10 proc. wzrostu przychodów w stosunku do poprzedniego roku obrachunkowego. Następny rok obrachunkowy powinien być pełnym rokiem, w którym będziemy obecni w tych projektach, i to powinno oznaczać większą dynamikę wzrostu – uważa prezes Izo–Bloku.
Izo-Blok chce wykorzystać dobrą koniunkturę na rynku motoryzacyjnym oraz wyniki finansowe (76,89 mln zł przychodów ze sprzedaży, 10,17 mln zł zysku operacyjnego oraz 8,48 mln zł zysku netto w roku obrotowym 2013/2014) do wejścia na rynek regulowany GPW. Spółka kończy obecnie prace nad prospektem emisyjnym i szacuje, że od grudnia br. będzie notowana już na rynku głównym. Ten ruch ma pomóc pozyskać spółce nowych, stabilnych akcjonariuszy, choć przeniesieniu z NewConnect na rynek główny nie będzie towarzyszyła dodatkowa emisja akcji.
– Poszerzy się grupa akcjonariuszy, którzy będą mogli inwestować w nasze akcje. Przeniesiemy się na rynek, który bardziej przystaje do naszych planów, które są bardzo ambitne. Inwestorzy, którzy do tej pory nie mogli inwestować na rynku NewConnect z różnych powodów, będą mogli tym razem zainwestować w nasze akcje, gdy będziemy na rynku głównym – mówi Skrzydlak.
Emisja akcji oraz długu nie jest wykluczona, jeśli pojawią się możliwości akwizycji – informowała spółka we wrześniu br. Izo-Blok poszukuje spółek do przejęcia m.in. na rynkach czeskim i niemieckim.
– Patrząc na średnią wielkość podmiotów, które są na tym rynku obecne, trzeba brać pod uwagę nakłady w wysokości ok. 10-15 mln euro. To jest kwota, którą należałoby przeznaczyć na akwizycję, aby skutecznie jej dokonać – ocenia Przemysław Skrzydlak.
Czytaj także
- 2025-04-24: Niepewność gospodarcza rosnącym zagrożeniem dla firm. Sytuację pogarszają zawirowania w światowym handlu
- 2025-04-22: Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników
- 2025-04-22: Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
- 2025-04-22: Rynek agencji PR staje się coraz bardziej rozproszony. Zdecydowanie rośnie liczba jednoosobowych działalności gospodarczych
- 2025-04-11: Inwestorzy już odczuwają skutki wprowadzania ceł przez Donalda Trumpa. Finalnie najwięcej stracą na tej polityce Amerykanie
- 2025-04-11: Czeski ubezpieczyciel wchodzi na polski rynek. Oferował będzie na początek ubezpieczenia komunikacyjne
- 2025-04-11: Niektóre państwa członkowskie mają dużą skłonność do nadregulacji prawa unijnego. Bariery wewnątrz Unii mają efekt podobny do wysokich ceł
- 2025-03-21: Zakup używanego samochodu może być stresujący. Mimo profesjonalizacji rynku wciąż zdarzają się oszustwa
- 2025-03-18: Model przewagi gospodarczej polskich firm oparty na taniej sile roboczej się wyczerpuje. Pora na konkurowanie marką i innowacją
- 2025-04-22: Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji