Mówi: | Dariusz Śliwowski |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | proALPHA Polska |
Firma proALPHA wpisuje się w rozwój przemysłu 4.0. Systemy przez nią oferowane wzmacniają innowacyjność przedsiębiorstw
ProALPHA stawia przede wszystkim na średniej wielkości przedsiębiorstwa produkcyjne, usługowe i handlowe. Systemy ERP, które produkuje firma, wpisują się w rewolucję przemysłową 4.0. Jak podkreśla prezes spółki Dariusz Śliwowski filozofią firmy jest budowanie mostów między doświadczeniami z bardziej zaawansowanych gospodarek i przeszczepianie ich na polski grunt, by w oparciu o to tworzyć nową wartość.
– Od samego początku firma działa na rzecz jednego wybranego segmentu klientów, to firmy przemysłowe, produkcyjne, określane mianem hidden champions – ukrytych liderów, czempionów. Często nie są znane z pierwszych stron gazet, bo nie produkują na rzecz klienta komercyjnego, ale są nośnikami innowacji, rozwoju, działają na co dzień z przemysłem – tłumaczy w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Dariusz Śliwowski, prezes proALPHA Polska.
System ERP, który produkuje firma, zarządza wszystkimi wspólnym danymi przedsiębiorstwa. Pozwala to na całościowy ogląd procesów zachodzących w firmie i szybkie podejmowanie właściwych decyzji, wzmacnia też innowacyjność przedsiębiorstwa. Rozwiązania pomagają w lepszym zarządzaniu firmą, jej procesami produkcyjnymi i optymalizują potencjał firmy. Wśród klientów proALPHA znajdują się liderzy swoich branż, m.in. Groclin Group, Kabel Technik Polska czy LUG Light Factory.
– Groclin działa już w oparciu o nasze rozwiązanie. Dzięki temu jest w stanie kontrolować i prognozować koszty na każdym etapie swojego działania, bardzo precyzyjnie do poszczególnego dnia, produktu, pracownika czy zlecenia. Są w stanie działać w systemie wymiany elektronicznej ze swoimi klientami z branży motoryzacyjnej, którzy tak naprawdę kontaktują się ze swoimi dostawcami wyłącznie drogą elektroniczną – wskazuje Śliwowski.
Dzięki wdrożeniu systemu proALPHA Groclin znalazł się w gronie firm, które uczestniczą w rewolucji Przemysłu 4.0. To kolejny etap rozwoju, w którym roboty, maszyny i urządzenia produkcyjne mogą się komunikować z innymi systemami firmy. Całość operacji odbywa się wewnątrz systemów informatycznych, to zaś sprawia, że firma może pracować wydajniej. Jak wskazuje prezes proALPHA, dzięki systemowi ERP Groclin jest w stanie dostarczyć dziennie 8–9 tys. produktów wybieranych przez klientów spośród ponad 320 konfiguracji.
– Nasza firma macierzysta w Niemczech pracuje bardzo blisko z organizacją Fraunhofer, siecią niemieckich instytutów naukowo-badawczych, bardzo innowacyjnie pracującą na rzecz klienta końcowego, głównie światowych firm przemysłowych. Uczestniczymy bardzo blisko w tych pracach. Te pomysły i nasza gotowość do obsługi parametrów i wytycznych przemysłu 4.0 zwyczajnie zaszywamy w naszym systemie – podkreśla Śliwowski.
Jak tłumaczy prezes proALPHA, firma stara się przenosić na polski grunt doświadczenia z bardziej rozwiniętych gospodarek. W ten sposób można zbudować przemysł, importując rozwiązania i technologię. Zwiększanie innowacyjności polskich firm jest szczególnie ważne dla zachowania czy zwiększenia tempa rozwoju gospodarczego. Tylko dzięki nowoczesnemu przemysłowi Polska z kraju wykonawcy może się stać krajem pomysłodawcą. W przeciwnym razie grozi nam wpadnięcie w pułapkę średniego rozwoju.
– To właśnie te średnie, nie tylko największe polskie firmy, z coraz większym sukcesem, bez śladów jakichkolwiek kompleksów idą w świat, sprzedają swoje produkty, które kupują firmy na całym świecie – wskazuje ekspert. – To, co dajemy, to właśnie gotowość i możliwość wsparcia rozwoju biznesu naszych klientów na całym świecie. Groclin ma dwie fabryki na Ukrainie, w planach ma użycie naszego systemu także tam, aby w sposób zintegrowany zarządzać produkcją między Polską a Ukrainą, i to wszystko mamy do zaoferowania – podkreśla Dariusz Śliwowski.
Czytaj także
- 2025-02-21: Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów
- 2025-02-17: Rośnie wymiana handlowa Polski z Hiszpanią. Są perspektywy na dalszą współpracę w wielu branżach
- 2025-02-10: Dwie trzecie polskich przedsiębiorców znalazło się na celowniku cyberoszustów. Niewielki odsetek zgłasza to do odpowiednich służb
- 2025-02-04: Rekordowy wzrost sprzedaży samochodów Mercedes-Benz. Rośnie zainteresowanie przede wszystkim autami niskoemisyjnymi
- 2025-02-11: Nowe inicjatywy KE będą odpowiedzią na kryzys konkurencyjności. Pomóc ma przemysł zielonych technologii
- 2025-02-18: Europejski przemysł czeka na Clean Industrial Deal. Dekarbonizacja jest potrzebna, ale innymi metodami
- 2025-02-11: Idea STEM zmienia podejście do edukacji dzieci na całym świecie. Doświadczanie i współpraca zamiast wykładów
- 2025-01-28: Branża drzewna obawia się zalewu mebli z importu. Apeluje o wypracowanie strategii leśnej państwa
- 2025-02-14: Polski przemysł meblarski traci na konkurencyjności. Coraz więcej mebli trafia na krajowy rynek z zagranicy
- 2025-01-28: Europa bierze bezpieczeństwo w swoje ręce. Potencjał obronny może być nawet kilkukrotnie większy niż Rosji