Newsy

Fundusz bValue.vc inwestuje 2,3 mln zł w rekrutacyjnego Tindera, aplikację Jobsquare

2016-11-07  |  07:10

Pracodawcom trudno jest dotrzeć do młodego pokolenia z ofertą pracy, mimo że stopa bezrobocia w grupie osób do 25 roku życia przekracza 25 proc. Na polskim rynku powstała innowacyjna aplikacja do rekrutacji, która korzysta z mechanizmów działania takich popularnych wśród młodzieży aplikacji jak Tinder czy Uber. Inwestor, fundusz venture capital bValue.vc, wierzy, że Jobsquare może zrewolucjonizować sposób poszukiwania pracy tymczasowej, nie tylko w Polsce, lecz także za granicą. Inwestuje w nią 2,3 mln zł.

Celem funduszu jest stworzenie polskich czempionów technologicznych, którzy osiągną sukces na rynkach krajowym i zagranicznych.

– Fundusz założyłem wspólnie z uznanymi polskimi przedsiębiorcami oraz akademickim inkubatorem przedsiębiorczości. Inwestujemy w firmy we wczesnej fazie rozwoju, firmy technologiczne o dużym potencjale wzrostu. Ostatnia inwestycja funduszu to Jobsquare, czyli aplikacja do poszukiwania pracy przez młodych ludzi. To atrakcyjny segment dla pracodawcy, bo wszyscy mają problem z dotarciem do osób z grupy wiekowej do 25 lat – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor prezes bValue.vc, Maciej Balsewicz.

Jobsquare to nowatorska aplikacja na smartfona, na razie wyłącznie z systemem Android. Ułatwia rekrutację w zawodach niewymagających dużego doświadczenia. Aplikacja ma pomóc głównie osobom młodym w znalezieniu pierwszej pracy, a przedsiębiorcom, zwłaszcza małym i średnim, ma ułatwić dotarcie do młodego pokolenia pracowników. W działaniu nawiązuje do sprawdzonych wzorców Tindera czy Ubera.

– Aplikacja wzorowana na znanej aplikacji do umawiania się młodych ludzi Tinder. Tutaj ten koncept został wykorzystany do umawiania pracownika i pracodawcy. Głównie na razie jest wykorzystywany do pracy w restauracjach, do pracy tymczasowej w usługach i handlu – mówi Balsewicz.

W Jobsquare pracownik tworzy profil, w którym może opisać swoje doświadczenie zawodowe, oczekiwania finansowe czy preferencje zawodowe. Z kolei pracodawca na swoim profilu zamieszcza informacje o ofertach pracy. Pracownicy mogą następnie przeglądać propozycje zatrudnienia według swoich kryteriów, a pracodawcy – kandydatów pasujących do oferty. Jeżeli obie strony zadeklarują podczas przeglądania chęć współpracy, aplikacja umożliwia natychmiastowy kontakt na wewnętrznym czacie.

Jak zaznaczają przedstawiciele bValue.vc, Jobsquare pozwala korzystać poszukującym pracy oraz pracodawcom z tej formy zatrudnienia w zasadzie od ręki i bez kosztów. Tym bardziej że w Polsce działa zaledwie 5 tys. agencji pracy, a komórkę ma każdy. Dotychczasowe wyniki w Polsce są bardzo obiecujące, aplikacja działa od marca 2016 roku, na razie wyłącznie na smartfony z systemem Android. Mimo to spółka ma już ok. 1000 klientów (pracodawców) oraz ok. 20 tysięcy profili kandydatów.

Pierwszą inwestycją funduszu była inwestycja w CallPage. To aplikacja służąca do generowania sprzedaży. Polega na tym, że klient zostawia swój numer telefonu, a firma do niego oddzwania w ciągu 28 sekund.

– bValue.vc jest unikatową platformą, ponieważ dajemy przede wszystkim, oprócz kapitału, merytoryczne wsparcie. Przedsiębiorcy, którzy stoją za nami, to firmy, które dzisiaj są wyceniane na polskiej giełdzie na ponad 3 miliardy złotych, więc jest to ogromne doświadczenie, jeżeli chodzi o tworzenie biznesu, o rozwój międzynarodowy – podkreślił Balsewicz.

Czytaj także