Newsy

Ediko stawia na rozwój własnych technologii. Z aplikacją MPS Satellite wchodzi na zagraniczne rynki

2016-10-27  |  06:30

Ediko, firma oferująca kompleksowe usługi z zakresu zarządzania dokumentami w organizacji, zapowiada rozwój działu deweloperskiego i własnych technologii. Staramy się zaspokoić wszystkie potrzeby użytkowników, dobrać oprogramowanie do potrzeb klienta – podkreśla Adam Kaliszewski, dyrektor ds. technicznych w Ediko. Firma od 5 lat rozwija własne rozwiązania. MPS Satellite, autorska aplikacja, jest już testowana poza granicami Polski.

Nasza firma od 20 lat specjalizuje się w całym obiegu dokumentów, zaczynając od jego powstania, przez archiwizację czy zniszczenie. Staramy się zaspokoić wszystkie potrzeby użytkowników, również personalnie, czyli staramy się mieć na tyle dużo dostępnych vendorów i producentów, żeby móc dobrać oprogramowanie do potrzeb klienta – tłumaczy w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Adam Kaliszewski, dyrektor ds. technicznych w Ediko.

Firma od kilku lat wdraża również własne technologie. Jak podkreśla Kaliszewski, dzięki temu jest w stanie zaproponować klientom kompleksowe rozwiązania – od zdiagnozowania problemów, po zaproponowanie autorskich rozwiązań. Dlatego firma w najbliższych latach zamierza się skupić na działaniach innowacyjnych.

Nasze plany inwestycyjne są związane z rozwojem działu deweloperskiego, nowych własnych technologii. Związane są one również z cyfrowym, jak i analogowym wydrukiem. W tym momencie w to najwięcej inwestujemy. Za kilka lat widzimy siebie jako producenta kilku rodzajów oprogramowania, oprogramowania potrzebnego klientom – wskazuje dyrektor w Ediko.

MPS Satellite, autorska aplikacja Ediko, pozwala zdalnie kontrolować drukarki i urządzenia wielofunkcyjne bez podłączenia do wirtualnej chmury. Aplikacja monitoruje drukarki pod względem stanu licznika wydruków, informuje użytkownika o materiałach eksploatacyjnych, będących głównym źródłem kosztów związanych z drukarkami.

Pół roku temu podjęliśmy decyzję o internacjonalizacji naszego nowego oprogramowania MPS Satellite. Wygraliśmy konkurs na Web Summit 2016 w Lizbonie na początku listopada, gdzie będziemy się wystawiali i szukali nowych partnerów – mówi Kaliszewski.

Ediko została wybrana do udziału w targach w ramach programu ALPHA skierowanego do start-upów. Miejsce wystawowe na Web Summit firma uzyskała właśnie dzięki aplikacji MPS Satellite, która audytuje i monitoruje środowisko druku w firmach, tym samym pozwala na obniżenie kosztów druku nawet o 100 tys. zł. Ocenia się, że koszty korporacyjnego druku w Polsce oscylują w okolicach 8 proc. obrotów danej firmy, przy średniej światowej na poziomie 3–5 proc. Aplikacja MPS Satellite wprowadzana jest również poza granicami kraju.

– Dział obsługi klienta i dział wdrożeniowy pozyskują nowych partnerów. Aplikacja testowana jest w Grecji, Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Ostatnio nasze oprogramowanie zaczęło być testowane w Czechach, gdzie klientowi zależy na centralizacji wszystkich swoich urządzeń do jednego oprogramowania – wymienia dyrektor w Ediko.

MPS Satellite została wprowadzona na polski rynek w 2015 roku. Z aplikacji skorzystało już ok. 50 międzynarodowych firm, trwają negocjacje z kolejnymi potencjalnymi klientami. Duże zainteresowanie sprawia, że MPS Satellite, zdaniem Ediko, ma szansę stać się liderem wśród rozwiązań z zakresu MPS nie tylko w Polsce, ale na całym świecie.

Rozwój za granicą jest spowodowany potrzebą partnerów, którzy czują oddech konkurencji na plecach. Nasze rozwiązanie pozwala im wyprzedzić konkurencję, zaspokoić nowe potrzeby klientów oraz zdobywać nowe kontrakty, a to dzisiaj jest najważniejsze dla firm komercyjnych – zaznacza ekspert.

Specjaliści Ediko dokonują również cyklicznych analiz, na podstawie których wybierane są najlepsze i najbardziej popularne urządzenia wielofunkcyjne. Poprzez dobranie optymalnych urządzeń firma zapewnia możliwie najlepszą inwestycję w techniczny obieg dokumentów.

Chcemy, żeby praca naszego serwisu była proaktywna i cyfrowa, żebyśmy mogli w szybki i prosty sposób docierać do klienta, rozwiązywać dane problemy oraz gromadzić wiedzę. Ta wiedza w rozwiązywaniu problemów jest bardzo ważna, ponieważ pozwala nam na kopiowanie schematów zapisanych w odpowiednich formach na portalach, które również rozwijamy. Dzięki temu nasi serwisanci mają dostęp do tej wiedzy natychmiastowo – tłumaczy Adam Kaliszewski.

Czytaj także