Mówi: | Rafał Nawłoka |
Funkcja: | prezes |
Firma: | DPD Polska |
DPD planuje zainwestować kolejne kilkadziesiąt milionów złotych w rozwój infrastruktury i utrzymanie pozycji na rynku
Po połączeniu z firmą kurierską Siódemka DPD Polska wyrosła na lidera branży kurierskiej w Polsce. Spółka nie zwalnia tempa i zapowiada dalszy rozwój.
– Chcemy utrzymać pozycję lidera oraz rozwijać nowe produkty. Chcemy wyznaczać trendy na rynku. Dążymy do tego, aby cały czas rosnąć razem z e-commerce – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Rafał Nawłoka, prezes DPD Polska. – Co roku na inwestycje wydajemy kilkadziesiąt milionów złotych. Myślę, że ten trend będzie utrzymany w najbliższym czasie. Jesteśmy świeżo po naszej największej inwestycji związanej z hubem centralnym, jednak rozwój rynku cały czas wymusza na nas dalsze inwestycje w infrastrukturę.
W ubiegłym roku DPD Polska połączyła się z firmą kurierską Siódemka. Po połączeniu spółka kontroluje ok. 30 proc. polskiego rynku przesyłek kurierskich. W 2015 roku DPD przesłała 90 mln paczek.
Najbliższe plany DPD zakładają wcielenie systemu punktów wysyłki paczek DPD Strefa Paczki do sieci Pickup i utworzenie największej w Polsce sieci miejskich placówek umożliwiających nadania i odbiory przesyłek w wygodnych dla konsumentów lokalizacjach.
– Sieć Pickup jest na zachodzie bardzo popularna. Są to punkty odbioru i nadania paczek. Ze względu na połączenie przesunęliśmy jej wdrożenie o rok.
Przychody Grupy Kapitałowej DPD Polska w 2015 roku wyniosły 1,2 mld zł. Duża część przesyłek nadawanych i odbieranych w Polsce to sprzedaż sklepów internetowych.
– W naszej branży, ze względu na wagę sektora e-commerce w całości rynku, bardzo dużo zależy od konsumpcji – mówi Nawłoka. – To, w jaki sposób i jak często ludzie kupują, ma bardzo duży wpływ na liczbę paczek, które wozimy. Na ten rok przewidziany jest kilkuprocentowy wzrost wolumenów paczek, e-commerce zaś powinien rozwijać się dwucyfrowo.
Wartość rynku e-commerce w Polsce sięga 30 mld euro. 9,4 mln gospodarstw domowych spośród 13,5 mln ma dostęp do internetu. 55 proc. internautów choć raz dokonało zakupu w sklepie internetowym. Dlatego trend do inwestowania w rynek przesyłek kurierskich skracających drogę od zakupu w sklepie internetowym do doręczenia paczki klientowi ma charakter globalny.
– Jesteśmy częścią bardzo dużej firmy La Poste i dzięki właścicielowi mamy dostęp do finansowania. Grupa poczty francuskiej La Poste prowadzi intensywne inwestycje we wszystkich krajach, w których prowadzi działalność.
Czytaj także
- 2021-04-08: Inwestycje zagraniczne szansą polskich firm na szybsze wyjście z koronakryzysu. Ryzyko wejścia na nowe rynki obniża Fundusz Ekspansji Zagranicznej [DEPESZA]
- 2021-03-29: Już 55 proc. imigrantów z Ukrainy chce kupić nieruchomość w Polsce. Coraz więcej planuje też otwarcie własnego biznesu
- 2021-03-30: Nowoczesna instalacja w Bełchatowie przekształci odpady komunalne w energię i ciepło dla mieszkańców. Będzie gotowa w 2024 roku
- 2021-03-29: Deweloperski Fundusz Gwarancyjny zwiększy ochronę nabywców mieszkań, ale spowoduje wzrost cen. Branża przeciwna wysokości nowych składek
- 2021-03-25: Biedronka rozszerza współpracę z kadrą Biało-Czerwonych. Została oficjalnym dostawcą owoców i warzyw dla polskiej reprezentacji
- 2021-03-30: Branża targowa postuluje do rządu o wsparcie na poziomie 400–500 mln euro. Pieniądze miałyby trafić głównie do małych i średnich firm na ich uczestnictwo w takich imprezach
- 2021-03-17: Sieć Biedronka po raz kolejny nagrodzi pisarza i ilustratora książki dla dzieci. Na zwycięzców czeka po 100 tys. zł i debiut wydawniczy
- 2021-03-16: Wpływ pandemii na gospodarkę będzie widoczny przez kolejne pięć lat. To zmiany klimatyczne i cyberataki pozostają jednak największym zagrożeniem dla biznesu
- 2021-04-07: W czasie pandemii sklepy notowały sprzedaż rowerów elektrycznych większą nawet o 800 proc. W najbliższej dekadzie to elektryki będą napędzać cały rynek
- 2021-03-08: Ponad 83 proc. pracowników Biedronki to kobiety. Zajmują prawie 3/4 stanowisk kierowniczych