Newsy

Donoria zamierza umocnić swoją pozycję w branży ubezpieczeniowej. Wraz z pozyskanym inwestorem planuje przejęcia innych firm

2014-10-10  |  09:00

Donoria, polski broker ubezpieczeniowy specjalizujący się w sprzedaży polis dla biznesu, liczy na dynamiczny rozwój w najbliższych latach. Spółka pozyskała międzynarodowego inwestora branżowego, który ma jej pomóc wejść na nowe rynki, zaoferować klientom nowe produkty i przejąć mniejsze firmy.

Nie dalej niż miesiąc temu 51 proc. udziałów Donorii kupiła brytyjska firma brokerska Howden Broking Group.

– Wiemy, że dla tego inwestora Polska jest ważnym punktem na mapie europejskiej – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Dominik Stachiewicz, członek zarządu Donorii. – Natomiast my, jako silny polski gracz, cieszymy się, że dzięki wsparciu tego inwestora będziemy mieli przede wszystkim bezpośredni dostęp do rynków międzynarodowych, szczególnie do rynku brytyjskiego, który jest najbardziej rozwinięty pod względem unikatowych produktów.

Donoria specjalizuje się w ubezpieczeniach przemysłu drzewnego, handlu towarami spożywczymi, tekstylnymi, użytkową elektroniką i AGD, a także spedycji i logistyki oraz transportu.

– Chcemy rozwijać się również w sektorach IT – deklaruje Dominik Stachiewicz – Widzimy tutaj olbrzymi potencjał. Polska, można powiedzieć, stoi firmami IT o najróżniejszej wielkości. Natomiast łączy ten sektor jedna cecha: mają bardzo dużą ekspozycję na ryzyko. Tacy brokerzy, jak nasz partner Howden, mają wyspecjalizowane produkty, dzięki którym te firmy będą mogły się czuć bezpieczniej.

Kolejna branżą, której Donoria wraz z Howden Broking chce oferować swoje produkty, to real estate, deweloperzy i firmy budowlane. Spółka planuje też korzystać z doświadczenia swego partnera w zakresie ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej członków zarządu, zarządzających i samych instytucji.

– Polska na tle chociażby swoich sąsiadów z Europy Środkowo-Wschodniej jest bardzo dużym rynkiem ubezpieczeniowym, spółki tutaj działające generują bardzo znaczne przychody mówi Dominik Stachiewicz. – Donoria jest tego dobrym przykładem – w ciągu 12 lat działalności udało nam się już wypracować dobrą pozycję na tym rynku.

Od swych klientów Donoria zebrała w 2013 roku składkę na poziomie 180 mln zł. Spółka deklaruje, że od trzech lat rozwija się w tempie 30 proc. rocznie, a plany na przyszłość ma bardzo ambitne. Liczy, że dzięki wsparciu inwestora będzie w stanie nie tylko rozwijać się organicznie, lecz także poszerzać paletę usług i sektorów, w których działa.

– Liczymy na wsparcie kapitałowe w celu pozyskania ciekawych, atrakcyjnych firm z polskiego rynku ujawnia Dominik Stachiewicz, członek zarządu Donorii. – Widzimy, że mniejsze podmioty będą najprawdopodobniej szukały wsparcia silniejszych polskich brokerów, dlatego naszym zdaniem jest to świetny moment na rozwój poprzez przejęcia i koncentracje tego rynku.

Czytaj także